י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גן יבנה: הרב גרוסמן חנך אגף במכללת אשקלון

במעמד רב רושם נחנך האגף המחודש לקמפוס החרדי של "מכללת אשקלון" בגן יבנה

גן יבנה: הרב גרוסמן חנך אגף במכללת אשקלון

לרגל הרחבת מעגל המצטרפים ללימודי הקמפוס החרדי בגן יבנה ולנוכח הביקוש הרב שנרשם למגמות הלימודים המתקיימות במקום, נחנך בימים האחרונים לאחר שיפוצים נרחבים שנערכו בחלקי המבנה, האגף המערבי המחודש בקמפוס. במסגרת השיפוצים הורחב וחודש האגף המערבי במבנה. במקביל, נחנך במקום באירוע נפרד בית מדרש שלימד המכללה שהוקם על-שם שלמה ויעקב פיצ'וטו הי"ו.

אירוע חנוכת הבית שנערך בשבוע החולף התקיימו במעמד הגרי"ד גרוסמן - רבה של מגדל העמק, נשיא מוסדות מגדל אור וחתן פרס ישראל וד"ר ועו"ד פינחס חליוה, מנכ"ל המכללה האקדמית אשקלון ובהשתתפות עשרות רבות מתלמידי הקמפוס.

בדבריו אמר הגרי"ד גרוסמן כי "ברוך ה' זכינו להגיע ליום הזה בו אנו חונכים עוד אגף בבניין המכללה, עוד כיתות לימוד ובעיקר עוד פרנסה להמוני אברכים בני תורה שצובאים על דלתותינו וזקוקים להשתלמות במקצוע שיכניס להם פרנסה, אבל יחד עם זאת לא מוכנים להתפשר כהוא זה על עקרונות ההלכה והיראה".

לאחריו נשא דברים ד"ר ועו"ד פינחס חליוה, מנכ"ל מכללת אשקלון, שאמר כי "טובת התלמידים תמיד לנגד עינינו. אנחנו מעתיקים את המודל של המכללה באשקלון עבור הקמפוס לציבור החרדי בגן יבנה. אנו לא מוותרים לא על איכות הלימודים ולא על המורים והמרצים. ציבור התלמידים חש בכך ומצביע ברגליו למקום הלימודים הראוי הזה".

את האירוע הנחה בחן רב ובטוב טעם הרב בן ציון נורדמן, מנכ"ל "מפעלות הרב גרוסמן", שהדגיש בדבריו את היתרונות המובהקים שבקמפוס החרדי, בו ניתנים לאברכים בעלי זכאות מלגות לימוד לצד מלגות קיום, על מנת שיוכלו להמשיך לעסוק בתורה ללא הפרעה וללא דאגות מיותרות.

באירוע המקביל של חנוכת בית המדרש בנוכחותם של האחים הנדיבים שלמה ויעקב פיצ'וטו, נשא דברים הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית. בדבריו ציין כי "חנוכת בית המדרש הוא דבר מבורך וקידוש ד'. כשמשלבים תורה ודרך ארץ, אמרו חכמינו ז"ל, יגיעת שניהם משכחת עוון. אני נרגש לראות אברכים המשקיעים את זמנם ומרצם ללמוד מקצוע לצורך פרנסה, תוך שמירה והקפדה בלתי מתפשרת על הרמה הרוחנית של אישיותם, כמובן בשילוב לימוד התורה שהוא עיקר יגיעתם".

נציג משפחת פיצ'וטו נשא אף הוא דברים נרגשים ואמר: "זה רגע מרגש עבורנו להנציח את עטרת ראשנו על ישיבה המשלבת בדרכי נועם תורה ועבודה. דומה כי פרויקט זה הוא ייחודי וראשוני במדינת ישראל ולוואי וישיבה זו תהווה מודל לחיקוי לשאר המסגרות הקיימות בישראל".

עשרות המשתתפים הוזמנו להסב לסעודה חגיגית לרגל ולציון חגיגת חנוכת הבית, שהוכנה והוגשה על ידי תלמידי פרויקט "מבשלים עתיד", מבית קרית חינוך מגדל-אור.

עם סיום האירוע הוענקו תעודות הוקרה למר אברי ידין - אדריכל המכללה, למר אלי אדלר - מנהל ומפקח עבודות הבניה ולאחים יושאי - קבלני הביצוע, על תרומתם בסיוע ובאחריות להצלחת עבודות שיפוץ מבנה הקמפוס תוך עמידה ביעדי לוחות הזמנים.
מכללת אשקלון הרב גרוסמן בנצי נורדמן חנוכת הבית לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד