י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

8 דברים שאת חייבת לדעת על בריאות הציפורניים

נשברות? מתפצלות? יש מספיק סיבות אותן אנו פוגשות מדי יום שמחלישות לנו את הציפורניים - כן אפילו שטיפת כלים פשוטה • ריקי ארוילי עם 8 טיפים שכדאי לקרוא

יד מטופחת מעידה על בריאות. ציפורניים: ריקי ארוילי
יד מטופחת מעידה על בריאות. ציפורניים: ריקי ארוילי

מי מאתנו לא רוצה ציפורניים יפות, מטופחות, והכי חשוב: בריאות. פעמים רבות בעיות במראה ובגדילת הציפורניים, מצביעות על בעיה, מחלה או חוסר במרכיבים חיוניים לגוף. במידה ואת שומרת היטב על ציפורנייך ועדיין סובלת, כדאי לטפל אצל רופא. נראה לנו שציפורניים הן איבר זניח וקטן בגוף האדם - אך הן מעידות על בריאות וטיפוח אישי - ממש כמו מראה, ואל תחשבו שלא - רואים אותן היטב!

* נשים רבות נוטות לזלזל בכפפות הגומי, ועובדות בעבודות בית כשעור ידיהן חשוף. חשיפה ממושכת למים היא אויב מושבע של הציפורניים שכן המים מחלישים את הציפורן וגורמים לה להיות שבירה. אז כן, גם בעת הדחת כלים – הקפידי על שימוש בכפפות, שמרי על ציפרניים חזקות. כמובן שאם מתעסקים בחומרי ניקוי – כפפות הן חובה, להישמר מפני הכימיקלים החזקים שבחומרים אלו ומזיקים באופן ודאי לציפורניים.

* לאחר שכבר שטפת כלים או ניקית את הבית, קחי לך קרם ידיים איכותי ועסי את כפות הידיים היטב. פעולה זו מסייעת לבנות שכבת שומן על הציפורניים ובכך מגנה עליה. הכי מושלם לעשות זאת לאחר כל פעם ששוטפים ידיים, אך לפחות כמה פעמים ביום.

* קורה לך שאת נתקלת בלכלוך קשה ומנסה להסיר אותו עם ציפורן? טעות חמורה. הציפורן שלך אינה כלי והיא לא תחזיק מעמד לטווח ארוך במידה ותשתמשי בה לשפשוף או גירוד חוזר.

* אם את משתמשת במסיר לק, מומלץ לוודא שאינו מכי אציטון. מדובר בחומר כימי חזק שמייבש את הציפורניים ומגדיל את הסיכון לשבירתן.



* אם את משתמשת בלק – אל תתפתי לכאלו שנמכרים בזול מדי ומתקלפים מהר. לק גרוע שמתקלם מהר, מייבש ומחליש את הציפורן.

* משתמשת בתכשירים לעור הפנים כמו סרום או קרם? מצוין, לפני השינה מרחי על העור שמסביב לציפורן, ותחזירי לה את השומן והלחות. אם העור שלך יבש, כדאי שהקרם יכיל חומצה לקטית – חומצת חלב בריכוז נמוך שעוזרת להחדיר לחות לעור וכמובן מונעת ייבוש ושבירת ציפורניים.

* פעם בשבוע טבלי את ציפרנייך הנקיות בקערית שמן זית חמים למשך עשר דקות ואחר כך נגבי אותן בעדינות.

* תזונה – כן כן. תזונה לקויה, כמו דיאטות מסוכנות, מהוות סכנה לכל הגוף וכמובן לציפורן. תזונה לקויה עשויה לגרום לפיצול, האטת צמיחה והופעת כתמים לבנים ולא נעימים על הציפורן. מחסור בסידן, אבץ וביוטין, עלול למנוע צמיחה בריאה ולפגוע בבריאות הציפורניים. כדאי לבדוק שהגוף שלנו מקבל את כל תוספות המזון שהוא צריך – או על ידי תזונה או על ידי תוספי תזונה, כמובן בייעוץ עם הרופא.


קישורים:
אם יש לכן שאלות נוספות חפשו את ריקי בפייסבוק
בריאות הציפורניים תזונה לקויה שבירת ציפורניים תוספי תזונה בריאות עור הידיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד