י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ח"כ חילוני באזכרת ראש הישיבה

משה גפני ואיתן כבל ישתתפו ברב שיח, לרגל יום השנה השישי לראש ישיבת הנגב בנתיבות הגאון הרב יששכר מאיר זצ"ל, הרב של שניהם

הגאון הרב יששכר מאיר זצ"ל לפני פטירתו
הגאון הרב יששכר מאיר זצ"ל לפני פטירתו

יום השנה לראש הישיבה - שני חברי כנסת, משה גפני ואיתן כבל, ישתתפו ברב שיח לזכרו של ראש ישיבת הנגב הרב הגאון ר' יששכר מאיר זצ"ל, שהיה רבם של שניהם.

לרגל האזכרה השנתית השישית לפטירתו של ראש ישיבת הנגב, הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל, תערך השנה אזכרה שנתית ורב שיח בנושא 'הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו?' בהשתתפות תלמידיו יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, יו"ר וועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל והרב שאול יהושוע דולינגר. האירוע התקיים מחר בישיבת 'בני יששכר' בבאר גנים.

כזכור, ב'בחדרי חרדים' פורסם המפגש המעניין שנערך בשבוע שעבר בבית הכנסת במשכן הכנסת בין בוגרי ישיבת הנגב בנתיבות - הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף וח"כ איתן כבל מ'המחנה הציוני', שם העלו השניים זיכרונות מהלימודים בישיבה.

במלך טקס הרמת כוסית לרגל יום הולדת הכנסת, בירך הרב יוסף על היין ושאל את ח"כ איתן כבל - "איך אתה מברך הגפן (ג' סגולה) או הגפן (ג' קמוצה)"?

כבל השיב: "הג'פן", והוסיף "למדתי לברך ולהתפלל גם בתימנית וגם באשכנזית". הרב יוסף המשיך ושאל: "היית אצל ר' יששכר מאיר (ראש ישיבת הנגב)?", וכבל השיב: "כן. הייתי אצלו גם חודשיים לפני שנפטר".

הרב יוסף: "הוא היה יהודי יקר". כבל: "הוא בן אדם שבאמת השפיע עלי. אחד הדברים שהוא התחיל בהם היה לימוד מוסר. אם יש משהו שלקחתי ממנו זה לימוד המוסר. בכל ישיבה התחרו מי יודע יותר טוב גמרא ומי יביא את הפלפול היותר טוב, והוא הביא את המוסר למרכז".
הרב יששכר מאיר ישיבת הנגב איתן כבל גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד