י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חייגת ל'קו ההגנה'? המשטרה בעקבותיך

בית המשפט הורה לסגור את 'קו ההגנה' - מוקד טלפוני של הפלג הירושלמי נגד הגיוס, ולהעביר לידי המשטרה פרטי מפעילים ומתקשרים

הפגנה נגד הגיוס, צילום: קובי הר צבי
הפגנה נגד הגיוס, צילום: קובי הר צבי

משטרת ירושלים הגישה היום (א'), לבית משפט השלום בירושלים, בקשה לצו סגירה ל"קו ההגנה" - מוקד מידע טלפוני המזוהה עם אנשי 'הפלג הירושלמי', המשדר קמפיין נגד החיילים החרדים והמגייסים לשורות צה"ל.

השופט דוד שאול גבאי ריכטר, אישר את בקשת המשטרה במעמד צד אחד, וכך "קו ההגנה" נסגר היום (א') בשעה 15:10. על פי עמדת המשטרה, ב'קו ההגנה' משודרים תכנים המסיתים נגד חיילי צה"ל וגיוס חרדים לשורותיו. בשעת כתיבת השורות נודע ל'בחדרי' כי במקום הקו שנסגר, הפעילות עברה לקו חלופי בחברה אחרת.



דרישה נוספת של המשטרה עשויה להבהיל כאלה שחייגו בעבר ל'קו ההגננה': השופט ריכטר אף נעתר לבקשת המשטרה והוציא צו המורה לחברה המפעילה את הקו - 'ימות המשיח', להמציא למשטרה מסמכים ומספרי טלפון פעילים בקו, בכך, מנסה המשטרה להגיע למעורבים נוספים בקמפיין ההסתה, ולמגר את התופעה.

חברת 'ימות המשיח', שכרה את עורך הדין איתמר בן גביר, שהגיש בקשה לדיון חוזר ולביטול צו בית המשפט בנושא המצאת המידע. "חברת ימות המשיח היא נגד הסתה, ואינה בעד קמפיין נגד החיילים. יחד עם זאת, אי אפשר לבוא ולפגוע בזכויות הפרטיות", אומר בן גביר ל'בחדרי'.

עוד מוסיף בן גביר: "בצו שמבקשת המשטרה יש פגיעה בפרטיות של לקוחות רבים. הרבה חברות היו מתעלמות מכך, אך כחברה ששמה לה למטרה לשמור על פרטיות לקוחותיה החברה מצאה לנכון להתנגד לצו כה גורף וכללי שלמעשה שופך את התינוק עם המים".

כזכור, לפני כשבועיים עצרה המשטרה שלושה חשודים בהסתה נגד חיילים ומגייסים חרדים. לפי החשד הללו קשורים לקמפיין 'הציידים' - שהופץ ברשת.

אחד החשודים בתיק, הוא שדרן 'קו ההגנה' יחיאל בלוי, שירד למחתרת וטרם נעצר. מאזינים לקו אף טוענים, כי קולו של בלוי שב להישמע בימים האחרונים על גבי הקו. כאמור, היום ביצעה המשטרה מהלך שנועד את הקו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גל המעצרים הגיע חודשים ארוכים אחרי שסרן יהודה גליקמן, מפקד בסיס לטירונים והכשרות חרדים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ששמו פורסם בחוברת 'הציידים', שכר בלש פרטי, כדי שזה יתחקה אחר עקבות המסיתים נגדו. הוא גם הגיש תביעת דיבה נגד מי שלטענתו היו מעורבים בקמפיין, בנימין חייט, יונה מרצבך, שלמה פיין ויחיאל בלוי.

לאחר הגשת תביעת הדיבה על סך של 2.4 מיליון שקלים, הוגש כתב הגנה ובו הנתבעים מכחישים את החשדות נגדם, למעט בלוי שמודה חלקית. חלק מהרקע להגשת התלונה במשטרה ובמקביל גם תביעה אזרחית, הוצאת חוברת "הרשת נחשפת: הציידים - הפנים והשמות של ציידי הנשמות", שבה הופיעה רשימה מפורטת של כ-40 חיילים נושאי תפקידים, ואזרחים הפועלים לכאורה לגיוס חרדים לשורות צה"ל.

בשבוע שעבר, לאחר שתמו ימי מעצר הבית של שלושת העצורים, השופט דוד שאול גבאי ריכטר השית עליהם לבקשת המשטרה צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 90 יום, בנוסף לאיסור הפצת חומר בגנות חיילי צה"ל.

נציג המשטרה אמר בדיון: "התייעצנו עם הפרקליטות, הבנו שבכוונתם להגיש כתב אישום". עוד הוסיף כי "הראיות התחזקו, במיוחד נגד משיב 2 (שלמה פיין א.ש.). החקירה בשלבי סיום".

מפעיל נוסף של קווי התוכן של 'הפלג הירושלמי' אברהם טריגר, מנהל 'קו המאבק' - שכזכור נעצר אף הוא, מזכיר ל'בחדרי' כי במקרה של 'קו המאבק' המשטרה גם ניסתה לסגור את הקו לחלוטין, אך בית המשפט הורה, בניגוד לבקשתה, להשאיר את הקו פעיל בתנאים מסויימים.

הוא אף מספק את הדרך לעקיפת החלטת המשטרה, גם במקרה של 'קו ההגנה': "המשטרה שלא קיבלה מבוקשה בבית המשפט, פעלה באופן עצמאי, ושבוע לאחר הפסיקה זימנה את בעלי החברה המפעילה, והורתה להם לסגור את הקו", אבל טריגר מרגיע, "אל דאגה, חברה אחרת מפעילה את הקו והוא חי וקיים".
קו ההגנה הפלג הירושלמי משטרת ישראל אברהם טריגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד