י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

זעזוע: גורמים בסאטמר במכתב נאצה נגד הגראי"ל שטיינמן

במכתב שהופץ בריכוזי החסידות, חותמים כ-40 רבנים מקומיים על קריאה לבער את ספרי הגראי"ל רח"ל • אחד מתלמידי הגראי"ל: "האם הם טיפלו בכל הירידה הרוחנית המצויה בקהלם - אינטרנט ועבודה עם גויות? שייך למחלקה לבריאות הנפש"

הרב שטיינמן. צילום: שוקי לרר
הרב שטיינמן. צילום: שוקי לרר

זעזוע בעולם התורה: מכתב 'דעת תורה' תחת הכותרת "לא תאבה לו ולא תשמע אליו" מתפרסם בניו יורק נגד מרן הגראי"ל שטיינמן.

מדובר בקבוצה של כארבעים רבנים, בהם הגאון רבי ישראל חיים מנשה פרידמן ראב"ד סאטמר, החתומים על מכתב נאצה חריף ובו הם קוראים לגראי"ל בין השאר מסית ומדיח, ומודיעים כי יש לשרוף את ספריו, עפ"ל. ראוי לציין כי המכתב לא פורסם בכלי התקשורת הרשמיים המקושרים לחסידות סאטמר, אלא בעלוני בתי כנסת וכדומה, מה שמטיל ספק באמינותו.

במכתב העוסק בחוק הגיוס, שעבר על ידי המפלגות החרדיות - אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס - ש"העבירו גזירת שמד נורא על כלל ישראל בחוקקם חוק לחייב את בחורי ואברכי שומרי תורה ומצוות לשרת בצבא הציוני, המבוססת על כפירה בגזירת הגלות".

באופן מחוצף הם כותבים כי ה"שורש פורה ראש ולענה של החוק הזה והעומד בראשה הוא מנהיג מפלגת דגל התורה ה"ה אהרן יודע לייב שטיינמאן, שזה כחמש עשרה שנה שייסדו את הנחל החרדי על פיו ובעידודו למשוך בפיתויים ולהפקיר בחורי ישראל לכור ההיתוך של צבא הטמא שלהם, ובמשך זה הזמן עשו שמות בקרב ישראל ומספר גדול של בחורי ישראל יצאו לתרבות רעה רח"ל".

בסיום כותבים כי בזה "אנו מכריזים קבל עולם ומלואה כי אהרן יודא לייב שטיינמאן הוא מסית ומדיח אלפי בני ישראל מה' ומתורתו הק' וראוי לנדותו ולהחרימו, והרי הוא מופרש ומובדל מעדת ישראל, ואסור להסתכל בספריו וצריך לבערם מן העולם כדי שלא ישאר שם וזר למין, ולמען הצלת שארית הפלטה".

אחד מבאי ביתו של הגראי"ל אומר ל'בחדרי חרדים': "הרוצה לשקר ירחיק עדותו... אין לדיין אלא מה שעיניו רואות... ממתי רבנים חותמים בשמם על פשקוויל סיקריקי נחות?! או שזה מכתב שקרי - או שזה שייך למחלקה לבריאות הנפש!"

התלמיד ממשיך ותוקף: "האם הם טיפלו בכל הירידה הרוחנית המצויה בקהלם - אינטרנט ועבודה עם גויות רח"ל! של נעליך מעל רגליך. טלו קורה כקורת בית הבד מבין עיניכם. וכי באמת עולם התורה בראש מעייניכם?! אולי תספרו כמה באחוזים מתלמידיכם ממשיכים לעמול בתורה אחר החתונה וכמה רבבות מתלמידי מרן ראש הישיבה הנושא בענווה מתוך חיי צניעות וקדושה נשגבת את רבבות האברכים המקדישים חיים לתורה בטהרה?"

לסיום הוא מציין, "וכי כך לימד אותכם הרה"ק הויואל משה זי"ע?! וכי אתם תלמידיו?! כך לזלזל ולהתריס נגד כל שלש מועצות גדולי וחכמי התורה שהאחריות על כתפיהם?"



הרב שטיינמן מכתב נאצה רבנים סאטמר ספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 96 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד