י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חזית דתית-חרדית: חוק נגד הרפורמים

פסיקת בג"ץ בעד הרפורמים הובילה להצעת חוק חדשה חוסמת בג"ץ, שתמנע את ביצוע הפסק שניתן בשבוע שעבר

דרעי ובנט, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
דרעי ובנט, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

חזית חרדית-דתית על חוק עוקף בג"ץ בנושא מקוואות לרפורמים: חברי סיעות יהדות התורה, ש"ס ו'הבית היהודי' חתמו היום (ה') על הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שתקבע כי המקוואות בישראל יפעלו בהתאם להנחיות הרבנות הראשית לישראל, מדובר בחקיקה שתמנע את פסיקת בג"ץ האחרונה בנושא.

כזכור, ביום חמישי שעבר קיבל בית המשפט העליון את ערעור התנועה הקונסרבטיבית והתנועה ליהדות מתקדמת הרפורמית, וחייב את המועצות הדתיות לאפשר להן לעשות שימוש במקוואות שברשותן, לשם גיור.

הדיון, שנערך בהרכב שלושה שופטים, נשיאת בית משפט העליון מרים נאור, המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופט סלים ג'ובראן, עסק בהחלטת המועצה הדתית באר שבע למנוע מהתנועה המסורתית (הקונסרבטיבית) והתנועה ליהדות מתקדמת (הרפורמית), להשתמש במקוואות שבתחומה לשם עריכת טקס גיור על ידיהן.

בפסק הדין קבע בית המשפט כי "הערעור מתקבל איפוא במובן זה שהמשיבים 1 ו-2 יאפשרו למתגיירים מטעם המערערות לטבול במקוה ציבורי בבאר-שבע, לרבות נוכחות בית-דין מטעמן במהלך הטבילה".

הראש"ל הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף תקף את החלטה - "החלטתו האומללה של בית המשפט לאפשר לרפורמים וקונסרבטיבים לטבול במקוואות שמיועדים לכלל הציבור היא שערורייתית, הרפורמים עושים שימוש בהלכה לצרכיהם רק כאשר נוח להם וחותרים תחת זהותה היהודית של מדינת ישראל.

"בית המשפט לא יכול בידו האחת להשביע את רצונו של קומץ זעיר ובידו השנייה לפגוע פגיעה אנושה ברבבות יהודים שמעוניינים בחיים יהודיים על פי ההלכה, ובהמשך שמירת זהותה היהודית האמתית של המדינה".
חזית דתית חרדית החלטת בגצ מקוואות לרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד