י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הנרצח בשער בנימין: טוביה ינאי ויסמן הי"ד

הרוג פיגוע הדקירה היום בסניף רמי לוי בשער בנימין - טוביה ינאי ויסמן הי"ד, בן 21 ממעלה מכמש

טוביה ינאי ויסמן ז"ל
טוביה ינאי ויסמן ז"ל

הותר לפרסום כי הנרצח בפיגוע הדקירה בבנימין היום (ה) הוא טוביה ינאי ויסמן ז"ל, בן 21 ממעלה מכמש.

טוביה הי"ד נרצח לאחר ששני מחבלים בני 14 ו-15 ביצעו פיגוע דקירה בסניף 'רמי לוי' בשער בנימין. הוא ספג שתי דקירות בפלג גופו העליון, פונה מהזירה במצב קריטי לאחר החייאה לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, שם הוא טופל ללא הכרה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים והרופאים נלחמו על חייו - אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

טוביה ינאי ז"ל נולד בא' חשוון תשנ"ה לאביו ולאמו הגב' אורלי ויטמן שתחי' מחשובי המשפחות של הציונות הדתית. המנוח שירת בשירות סדיר בצה"ל. היום, בזמן שהותקף, הוא היה במהלך עריכת קניות לשבת בסופר רמי לוי - ממנו לא חזר.

ינאי הי"ד גדל וחי בישוב מכמש, יחד עם רעייתו ולתינוקת בת 4 חודשים. הוא משרת כחייל סדיר בחטיבת הנח"ל. בצעירותו למד בתיכון בירושלים ובמכינה קדם צבאית בכפר אלדד. התגייס לנח"ל והתחתן תוך כדי שירותו הצבאי.

משה רוט מפסגות, ששימש בעבר כמורה של ינאי ז"ל, מספר ל'בחדרי חרדים' כי "הוא למד בבית הספר מניפה בבנימין, הוא היה אמור להשתחרר עוד מעט מצה"ל".

לדבריו, "כמה דקות קודם לכן דיברתי עמו בסופר והעלנו חוויות מהעבר, ולאחר כמה דקות הוא נדקר. בתחילה לא זיהיתי שזה הוא, רק כשניגשתי לטפל בו הבנתי כי מדובר בינאי ועצרתי את הדימום עד להגעת צוות מד"א למקום".

רוט מציין כי ינאי היה אישיות מיוחדת, "שקט ורגוע, תמיד ידע להתמודד ולהתאמץ במקומות שהיה צריך להתאמץ - גם בלימודים גם בצבא".

הותיר אחריו את הוריו, רעייתו ותינוקת בת שלושה חודשים.

בפיגוע גם נפצע ר' אבי אביטל, חבר הנהלת היישוב תל ציון בן 36 שמטופל ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא במצב בינוני, יציב, בהכרה מלאה ומוקף בבני משפחתו וחברים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

פיגוע הדקירה היום בשער בנימין
טוביה ינאי ויטמן מעלה מכמש שער בנימין פיגוע דקירה טיפול נמרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד