י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בתמיכת נציג 'עץ' חיים אפשטיין - 7 מיליון לגיוס חרדים

פרסום ראשון: בישיבת ועדת הכספים של עיריית ירושלים בהשתתפות נציג 'עץ' אושר פה אחד תקציב של 7 מיליון שקל עבור מסגרת שח"ר לגיוס חרדים • לדברי אפשטיין "הייתה ישיבה ארוכה ולא הייתי בכולה. לזכרוני לא הצבעתי בעד"

אפשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אפשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם נציג 'עץ' בעיריית ירושלים, חיים אפשטיין, תמך בהעברתם של מיליוני שקלים למטרה המוצהרת של גיוס חרדים?

'בחדרי חרדים' מפרסם לראשונה כי אפשטיין השתתף ולא הביע כל התנגדות בישיבת ועדת הכספים של עיריית ירושלים, שאישרה פה אחד העברת 7 מיליון שקל עבור פרויקט שח"ר לגיוס חיילים לצה"ל מהמגזר החרדי.

מדובר בישיבה מספר 22 שקיימה ועדת הכספים של עיריית ירושלים, ואשר נערכה בתאריך 25.6.2015 או אז הצביעה הועדה בין השאר על סעיף 975, שמטרתו "הפעלת פרויקטים חינוכיים באמצעות אגודת רנה קאסן בשנת הלימודים תשע"ו, בהיקף כולל של 62,708,000 ש"ח", שכמחצית ממנו מגיע ממימון עירוני והשאר עובר דרך העירייה ומגיע מתקציבים שונים.

אם תהיתם לאן הולך כל הכסף, מוסבר בנספחים לועדה, כי 7 מיליון ש"ח מיועדים לפרויקט שח"ר, וכדברי ההסבר "התקציב מיועד לטובת קידום לימודים, תכניות חברתיות ותכניות להכנה לגיוס במוסדות החינוך החרדים הרשמיים שבאחריות מנח"י".

ההסבר ממשיך ומפרט: "בנוסף להוצאות התפעוליות כגון שכירת משרדים, שיפוץ המבנה השכור, הפעלת סדנאות ואירועים חברתיים יועסקו במסגרת הפרויקט כ-40 עובדים".

בהחלטה על העברת הכספים, נרשמה הסכמה ללא הערות וסייגים, כאשר בין המשתתפים בישיבה על פי הפרוטוקול נמצא גם נציג 'עץ' חיים אפשטיין.

ראוי לציין כי התקצוב אמנם מגיע ממקורות ממשלתיים, אך הוא עובר דרך 'צינור' של עיריית ירושלים ונזקק לאישור ועדת הכספים שלה. בנוסף, בועדה השתתפו עוד כמה נציגים חרדים, ובהם צביקה כהן, מיכאל מלכיאלי, יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר, מיכל הלברשטאם ויעקב הלפרין. כמו גם חברי המועצה יוחנן ויצמן וישראל קלרמן שנכחו.

האם מדובר בהבנה שבשתיקה של 'הפלג הירושלמי' אותו מייצג אפשטיין כי פעילות שח"ר חיונית ואינה פוגעת בעולם התורה, או שמא מדובר בשגגה או ב'דיל' כלשהו עם ראש העיר ניר ברקת?

'בחדרי חרדים' פנה לחיים אפשטיין, שהשיב בתחילה: "יכול להיות שלא ידעתי, לא היה מפורט אולי מה זה, אולי לא שמתי לב".

לאחר שהפנינו את תשומת לבו לכך שהתקציב היה מפורט בנספח, ציין אפשטיין: "אתה יודע מה, אני אגיד לך מה, הייתי בחלק קטן, לא הייתי בכל הישיבה, הייתי בחלק מהישיבה. אני זוכר כמו עכשיו. אני לא חושב שהצבעתי בעד התקציב הזה, למיטב זכרוני. הייתי נוכח בועדת הכספים וזה לקח הרבה זמן אבל באישור של זה לא הייתי לזכרוני".

מתוך תמליל הישיבה, הדפים העוסקים באישור התקציב ונספחיו










פרויקט שחר חיים אפשטיין תקציב מימון רנה קאסן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד