י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגעתם לתל אביב? קחו תחנה ברג'ינה

ב'רגינה בתחנה' אסור לפספס את מנות הפתיחה, אבל גם הקוקטיילים והקינוחים הם מצרך חובה • ביקורת מסעדות

הגעתם לתל אביב? קחו תחנה ברג'ינה

הדבר הראשון שמחפש זוג חרדי שרוצה לצאת לארוחת ערב שלווה ומפנקת במסעדה - הוא להיות הזוג החרדי היחיד בסביבה, משימה לא קלה כשמדובר במסעדות כשרות. מצד שני, אם תרוצו מהר, אולי עוד תספיקו ליהנות מהשלמות שמציעה מסעדת רג'ינה בתחנה, לפני שהמגזר כולו יגלה את שכיית החמד הזו ויציף אותה בהמוניו.

בהתאם לחוקי השימור המקומיים, רג'ינה מתבססת על מבנה קיים שעבר שדרוגים שונים, ומציעה מספר מתחמים קטנים ונעימים, חצר, לובי, מתחם פנימי ומתחם עוד יותר פנימי, כל אחד מהם מבודד ורגוע. השירות יעיל להפליא, ותוך דקות אחדות כבר יילקח ממכם תפריט הזמנות לבקשתכם. הבעיה כמובן, להצליח לבחור מנות ספציפיות מתוך השפע הססגוני והמפתה שמציעה רג'ינה.

מתוך הבנה שעידן המטבח הספציפי, פולני, מרוקאי או איטלקי, עתיד לעבור מהעולם, אימצו ברג'ינה קונספט שמלקט מנות איכותיות משלל מטבחים, אנחנו בחרנו לפתוח בסלט קליל, כבד קצוץ, פלטת דגים מלוחים ומעושנים ואיקרה ביתית. לכל הטוב הזה התלווה קוקטייל רג'ינה קלאסיק, וודקה סטוליצ'ניה עם רימונים ונענע, שסייע למנות להחליק בקלות.

רצוי להתעכב מעט על מנות הפתיחה, שכן ברג'ינה אין אינן 'מנות מעבר' שמטרתן למלא את הסועד ולתת תחושת שובע, אלא מנות מושקעות בזכות עצמן. הדגש הוא בעיקר על הכבד הקצוץ. והיה אם סיימתם ארוחה ברג'ינה ולא פינקתם את עצמכם בצלחת כבד קצוץ איכותי - הרי זה כאילו לא הייתם. בעיניי גם סלט האיקרה שווה השקעה, אך שותפיי לארוחה התמקדו דווקא בפלטת הדגים המפתה.





מכיוון שאותו ערב היה אחד החמימים יותר בתקופה האחרונה, בחרנו בצער לדלג על המרקים ולגשת ישר למנות העיקריות, מכיוון שהיינו שלושה סועדים, החלטנו להזמין לפחות ארבעה מנות - בהן התחלקו בהוגנות.

הפור נפל על סינייה - קציצות בקר עשויות בטחינה, חציל וירקות במחבת חם, מקלובה - מאכל מסקרן עם עוף, חציל, תפוח אדמה ועוד ירקות, שהגיע עם אורז צהוב לצידו, קדירת אנטריקוט מפנקת עם ירקות ואורז לבן, וכרעיים של פרגית.





את חגיגת הטעמים הזו ליווינו הפעם בקוקטיילים שונים, אני לקחתי את רג'ינה היפה - ג'ין וטוניק עם מקלות מלפפונים וסלייס לימון, ואילו שותפיי בחרו ב'יפו ספיישל' - קוקטייל ערק עם פסיפלורה ולימונים. למפרע, גם האשכנזי שבי הצטער על חוסר המוכנות לטעום מהערק.

פתחתי כמובן בקדירת האנטריקוט, הבשר עשוי במדויק, השילוב עם הירקות מושלם. כל נתח וביס מחליקים במורד הגרון בקלילות וממלאים את הפה בניחוח ביתי משכר. כדי להקל מעט את העיכול שילבתי נתחים מהמקלובה שהתגלתה כהפתעה מרעננת ובלתי מוכרת דיה. מדובר במנה משובחת של עוף מתובל כדבעי ונלעס היטב, שטעמו משתלב בעדינות עם החציל והירקות הנוספים.





לאחר הפוגה קצרה, לא ויתרתי גם על קציצת סינייה, לפחות בשביל להכיר את הטעם. זה היה השלב שהתחלתי לחשב כמה עוד אוכל לספוג, מכיוון שהקציצה הבשרית הדחוסה והטבולה בטחינה עושה חשק לעוד. מצד שני, המלצר הזהיר שכדאי לשמור מקום לקינוח, אז שמרתי.

הזהיר וידע מה שעשה, שלושה סוגי קינוחים הזמנו, כל אחד מהם התעלה על חברו. בניגוד לסופלה השוקולד התעשייתי והמיובש שמוגש לרוב במסעדות, קיבלנו סופלה מרוכך ונימוח, כשכל ביס מזמין אותך לגשת לביס הבא. השוקולד נוזל בעדינות על המאפה אך לא בהגזמה ומשאיר טעם של עוד.

מחמאה מיוחדת מגיעה לשטרודל. אינני חובב שטרודלים בפרט ותפוחים בכלל, אך המתיקות הרגועה שלו התמזגה היטב עם ארוחת הבשרים שהשלמנו מקודם לכן. והוא מהווה בהחלט בחירה מומלצת. את הסורבה השארתי כולו לשותפיי לערב המהנה, שליקקו בשקידה את הכפיות והסכימו שהיה שווה לחלוטין לעשות את כל הדרך מירושלים בשביל ארוחה שכזו. אנחנו עוד נחזור.



כתובת וכל השאר:
רג'ינה היא מסעדת פיוז'ן ישראלי כשרה בפיקוחו של רבה של תל אביב, הגרי"מ לאו, השוכנת במתחם התחנה (מנשייה), נווה צדק, תל אביב.

במבנה ערבי עתיק יפיפה, מחולק לחדרים פרטיים, רחבה קדמית וגינת אירועים, ניתן לארח אירועים עד 120 סועדים. מערכת המוסיקה, ההגברה ועיצוב החלל על פי בקשת הלקוח.

טל' להזמנות: 03-7367474

שעות פתיחה:
ראשון – חמישי: החל מ11:30- עד אחרון הסועדים
שישי: החל מ 10:00 - כניסת השבת
שבת: מצאת השבת - 23:55

קישורים:
לאתר המסעדה
רג'ינה בתחנה ביקורת מסעדות כבד קצוץ קוקטיילים מנות עיקריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד