ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מתכוננים לשבת? סחוג, בקלוואה ולא שכחנו את מלווה מלכה

מתוך קבוצת הפייסבוק של אמהות מבשלות כשר: איך מכינים סחוג ביתי? ואת הבקלוואה הכי מושלמת? ידעתן שמשאריות לחם ניתן להכין פיצה יצירתית וטעימה וללוות איתה את המלכה? • שבת שלום

מתכוננים לשבת? סחוג, בקלוואה ולא שכחנו את מלווה מלכה

 

חיפשנו הפעם מתכונים לדברים שכמעט ולא הבאנו כאן, ומצאנו: בקלוואה, נראה טעים במיוחד ושווה כמנה אחרונה חגיגית. סחוג ביתי שאפשר גם להקפיא, ויש גם פיצה ביתית משאריות לחם, שיכולה להיות מושלמת לסעודה רביעית - מלווה מלכה. אז תהנו.

 

פיצה ביתית משאריות לחם / טובי אביב
אצלנו לא נהוג לזרוק אוכל, אז את כל שאריות הלחם שנותרו לנו מכל השבוע, חתכתי לקוביות, הכנתי רוטב עגבניות טעים, ומעל הנחתי גבינה צהובה וקצת בצל. והנה פיצה משאריות לחם שתהיה לארוחה רביעית אחרי צאת השבת.



 

סחוג ביתי /חגית פרגון - "עוגית לחגית"
לוקחים פלפלים חריפים ומתוקים ויבשים, משרים במים רותחים עד לריכוך. מסננים מנוזלים ומכניסים למעבד מזון. מוסיפים שום בנדיבות, חצי צרור כוסברה וכן פטרוזיליה, מעט מים.
טוחנים עד למרקם רצוי. מעבירים לקערה ומוסיפים מלח ושמן, מערבבים היטב. ניתן להקפאה מחולק לצנצנות או קופסאות. אני אישית לא מוסיפה תבלינים.



 

מתכון לבקלאווה מושלמת / בת אל מנשה
1 חבילת בצק פילו 500 גרם מופשר לילה במקרר.
כפית קינמון.
חצי כוס סוכר.
1 מחמאה 200 גרם מומסת.
למלית:
100 גר אגוזי מלך.
100 גר אגוזי פקאן לא קלויים.
100 שקדים מולבנים קלופים.
100 גר פיסטוק טבעי.
100 גר אגוזי לוז.
4 כפות גדושות של סוכר חום.
לסירופ:
כוס מים.
כוס סוכר.
מיץ מחצי לימון.

אופן ההכנה:
למרובעים:
לוקחים דף פילו, שמים על תבנית תנור על נייר אפיה, מורחים מרגינה מעל, מפזרים מעט סוכר וקינמון שעורבבו יחד, מעליו עוד דף עם אותו תהליך - ככה חמשה דפים זה על זה. על הדף החמישי מורחים מרגינה ללא סוכר וקינמון ושמים את המלית של האגוזים, ושוב את אותו תהליך כמו בהתחלה, עוד חמשה דפים, דף אחר דף, כך שנוצרת עוגה מדפים שבאמצע יש את המלית.
מורחים שמן על השכבה העליונה האחרונה, לוקחים סכין ומשרטטים ריבועים - לא מפרידים רק חותכים שיהיה חיתוך, ומכניסים לתנור בערך 20 דקות עד שזה מקבל צבע.

לסירופ:
סיר על אש נמוכה. שופכים את המים ואת הסוכר ומיץ מהלימון, ומערבבים מדי פעם עד שזה מתחיל ליצור בועות.
את הסירופ שופכים על הבקלאווה.
אם הסירופ חם, הבקלאווה צריכה להיות קרה, ואם הבקלאווה חמה, אז הסירופ קר. מחכים עד שייספג הסירופ בבקלאווה, חותכים ומגישים.

לגלילים:
לוקחים דף פילו, מורחים במרגרינה ומקפלים לשניים על חצי.
לוקחים עוד דף פילו, מורחים וגם מקפלים לחצי.
ואז שמים חצי על חצי - כשבאמצע מורחים מרגרינה ושמים את המלית באמצע של הדף ומגלגלים מהתחלה. כשמגיעים לקראת סוף הגלגול, מורחים מעט שמן למטה שידביק את הסגירה, וכמובן מורחים שמן מעל לקבלת צבע.
חותכים ומכניסים לתנור.



הכנת בקלוואה מתכון לסחוג ביתי פיצה ביתית מאכלים לשבת סעודה רביעית

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד