י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מיני-מבחן דרכים: הקרוס-אובר פיז'ו 3008 - דף חדש

תמחור אגרסיבי מעניק לרכב הוותיק חיים חדשים

  • כ"ה אדר א' התשע"ו
מיני-מבחן דרכים: הקרוס-אובר פיז'ו 3008 - דף חדש

עברית היא השפה היחידה בעולם, שבה אותה מילה עצמה - "חברה" - מתייחסת גם לתאגיד וגם לחברה האנושית במובן SOCIETY. כפל המשמעויות האומלל הזה, שספק אם יוצרי השפה העברית נתנו עליו את דעתם, יכול אולי להסביר את הגישה הצינית שמאפיינת כיום חלק גדול מהתרבות התאגידית בישראל ("המדיניות שלנו היא תרומה לחברה", שתי קריצות).

אבל, לעיתים קורה שהאינטרסים התאגידיים והאינטרס "החברתיים" מתלכדים ובשנה שעברה היתה זו טלקאר, יבואנית קיה, שהרימה תרומה לא מבוטלת להורדת יוקר המחירים בשוק הרכב הישראלי. חיתוך המחיר של של הג'יפ קיה ספורטאז' ל-135 אלף שקלים הכה גלים בשוק הרכב הישראלי ואילץ לא מעט יבואנים לקצץ במרווחים, או לפחות בהנחות לחברות הליסינג, ולהוריד את מחירי המחירון של דגמים רבים כדי לשמור על תחרותיות.

פיז'ו 3008 המחודשת היא דוגמה טובה. המכונית נחתה בארץ בתחילת העשור עם תג מחיר שנשק ל-170 אלף שקל ובשנת הדגם 2014 עמד מחיר הבסיס שלה על 160 אלף שקל. מודל 2016, לאחר שדרוג משמעותי של המנוע ותיבת ההילוכים, מוצע אצלנו עם מחיר בסיס של כ-137 אלף שקלים, קצת מתחת למחיר הספורטאז'.

העיצוב החיצוני נוטה יותר לכיוון "מובילי הנוסעים" המשפחתיים ופחות לכביש-שטח אבל הוא עדיין מציע מאפיינים אופנתיים של "קרוס-אובר", כמו מרווח גחון גבוה יחסית, רוחב מכובד וגריל מאסיבי שבולט למרחוק. רכב ההדגמה שלנו, בצבע שחור, עם חישוקים נאים, כרום מנצנץ ופנסי LED שנוספו במסגרת מתיחת פנים זכה לתשומת לב מכובדת למרות הוותק.

תא הנוסעים של ה-3008 צובר לא מעט נקודות זכות. עיצוב עמדת הפיקוד הוא אולי לא "המילה האחרונה" ומערכת המולטימדיה מהתקנה מקומית כמו גם בקרי השליטה, שלצד ההגה, הם סיוט של הנדסת אנוש. אבל תא מפנק את הנוסעים על פי מיטב המסורת הצרפתית עם מושבים רחבים ותומכים היטב מלפנים טספסל מרווח דיו לשלושה מבוגרים מאחור. אם מוסיפים לחבילה סף כניסה ממוקם היטב לקשישים וצעירים גם יחד, תנוחת ישיבה גבוהה, איכות גימור מכובדת, תא מטען רב תכליתי, ראות פנורמית ורמת אבזור תקני די עשירה (אם כי לא משתווה למתחרות הקוריאניות באגף הגדג'טים הבטיחותיים), מקבלים חבילה אטרקטיבית.

אחרי שרוב הג'יפים האופנתיים "המוזלים" הרגילו אותנו לקבל את המינימום ההכרחי מתחת למכסה המנוע, יחידת ההנעה של ה-3008 היא שינוי מרענן ומבורך. מנוע טורבו בריא בנפח 1.6 ליטר עם 165 כ"ס ו-24 קג"מ, שמעניק למכונית דחף מכובד בכל שיפוע ומשייט בקלילות במהירויות "אירופאיות" על הכביש המהיר. התיבה בת שש המהירויות היא אולי לא הרהוטה והזריזה ביותר בפלח ומערכת העצור/סע מתערבת די באגרסיביות, אבל סוף סוף צלחנו את העליות של חיפה בלי לטפס ל-6000 סל"ד עם רגל על הרצפה.

כפי שניתן לצפות מפיז'ו, המכונית מקבל ציון גבוה בפרק הנוחות והתנהגות הכביש. ההיגוי מאוזן היטב ואינפורמטיבי, ריסון הגוף בפניות הדוקות טוב מאד למרות הגובה, והמתלים, ששודרגו במסגרת העדכון האחרון שבוצע באמצע השנה שעברה, מנטרלים במיומנות את תחלואי האספלט הישראלי. התמחור של הפיז'ו 3008 מעניק לה חיים תחרותיים חדשים והוא ללא ספק מרשים והנה דוגמה אחת: פיז'ו 3008 "אקטיב" אוטומטית עולה כיום בהולנד כ-35 אלף אירו לצרכן, כ-142 אלף שקל). אצלנו היא עולה 137 אלף אחרי המיסוי הכבד. וזו, רבותי, כוחה של תחרות.
מבחן דרכים פיז'ו 3008 קרוס-אובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד