ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מנכ"ל פלאפון רן גוראון: ניתן פיצוי ללקוחות בעקבות התקלה

שריפה במתקני פלאפון בפ"ת גרמה שיבושים חמורים במשך יותר מ-5 שעות; השבת המתג לפעילות מלאה תארך כמה ימים ■ גוראון: "מצפים לסיום התקלה במהלך 24 השעות הקרובות"

בניין פלאפון
בניין פלאפון

שיבושים נרחבים וקשים נרשמו הבוקר (ב') במשך כ-5 שעות ברשת פלאפון. לקוחות התקשו מאוד להוציא ולקבל שיחות ברשת הסלולרית, כמו גם לגלוש באינטרנט.

התקלה נבעה משריפה שפרצה בחוות מיתוג של פלאפון בפתח-תקווה, ופגעה בכבלי חשמל באחד מחדרי התקשורת המרכזיים. בעקבות זאת נרשמו שיבושים בכל הארץ בהוצאת שיחות וגלישה, ובחברה אף המליצו ללקוחות לעבור לגלישה ב-wifi.

עם זאת, בשעות הצהריים כבר הודיעה פלאפון כי הרשת חוזרת בהדרגה לתפקוד תקין, והעריכה כי תחילה יחזור האינטרנט, ולאחר מכן ישובו שירותי השיחות וההודעות. סביב השעה 15:00 נמסר כי "מרבית הלקוחות חווים כבר כעת שירות מלא".

גוראון: הלקוחות יפוצו
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, אמר אחר-הצהריים במסיבת עיתונאים שערכה החברה כי יינתן פיצוי ללקוחות בעקבות התקלה שהתרחשה בחברה משעות הבוקר ועד שעות הצהריים המאוחרות. גוראון אמר כי טרם הוחלט איזה פיצוי יינתן, וכי הדבר יקרה לאחר שהחברה תשלים את בדיקת האירוע.

במסיבת העיתונאים ביקש גוראון להתנצל בפני לקוחות פלאפון על אי-הנוחות שנגרמה להם במהלך היום, ואמר: "הבוקר פרצה שריפה באחד משני מתגי החברה הממוקם בקריית אריה בפתח-תקווה. את השריפה איתרו מערכות ההתראה של החברה, שתיפקדו היטב במצב של DRP. בלוני הכיבוי כיבו את השריפה עוד בטרם הגיעו צוותי הכבאות".

לדבריו, "למיטב ידיעתנו, השריפה פרצה בחדר החשמל במתג והתיכה את כבלי החשמל במקום, ללא יכולת לחבר את הגנרטורים שבמקום לשירותי החשמל. בשלב ראשון המצברים עדיין עבדו, ולא ניתן היה להעריך בבוקר את היקף הפגיעה במנויים".

"בשעות הבוקר", הוסיף גוראון, "הבנו כי היקף הפגיעה משמעותי, כאשר יותר ממחצית מהמנויים ברשת חוו את התקלה בדרך זו או אחרת ולא הצליחו להוציא שיחה, סמס או לגלוש. כ-4 שעות לאחר פרוץ השריפה, ולאחר שהחברה העבירה את מחצית מנויי פלאפון מהמתג בפתח-תקווה למתג ברמלה, החלו מרבית המנויים לקבל בהדרגה שירות".

לדבריו, "נכון לשעה 17:30 התקלה לקראת סיום, ומרבית הלקוחות חווים שירות מלא. עם זאת, עדיין התקלה לא הסתיימה במלואה, ואנו מצפים לסיומה במהלך 24 השעות הקרובות".

גוראון אמר עוד כי "הדבר החשוב לנו ביותר בפלאפון הם לקוחות החברה. אני מבקש שוב להתנצל בפניהם ולהבטיח להם שאנו עושים כל שביכולתנו לספק להם את השירות הטוב ביותר ולהחזיר את המערכת לשירות מלא. מדובר באירוע נדיר שהחברה נערכה אליו בהתאם לנהלים, ובכוונתנו לפצות את הלקוחות שנפגעו בעקבות התקלה, כאשר בשלב זה אנו מתמקדים בהחזרת הרשת לפעילות מלאה, ונדון בפיצוי בהמשך".

כמו כן, גוראון הודה למהנדסי החברה ולכלל העובדים והמנהלים שהתגייסו לטיפול מיידי בנושא.

"צוותים מוגברים יעבדו כל הלילה"
כאמור, מוקדם יותר היום, בשעות הצהריים, הודיעה החברה: "חברת פלאפון מודיעה כי מרבית הלקוחות חווים כבר כעת שירות מלא, בכלל זה שיחות, גלישה וסמסים, זאת בעקבות השריפה הבוקר במתג החברה בפתח-תקווה. העברת כל מנויי החברה למתג השני ברמלה הושלמה בשעות הצהריים, וכרגע מבוצע תהליך מושכל ומנוהל, הכולל פעולות נוספות להרחבת הקיבולת ברשת לכלל הלקוחות.

"צוותים מוגברים יעבדו במהלך כל שעות הלילה על-מנת להשלים את העבודות ברשת, ולתקן את הנזקים שגרמה השריפה. בשעות הצהריים שונע למתג בפתח-תקווה גנרטור חיצוני, שמטרתו לעקוף את מערכת החשמל השרופה, במטרה להחזיר את המתג לתפקוד. השבת מתג פתח-תקווה לפעילות מלאה תארך מספר ימים".
חברות סלולר פלאפון רן גוראון שריפה תקלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד