ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

נחטף כמו לחמניות: אחד המוצרים המדוברים של השנה

משקפי המציאות המדומה אוקולוס ריפט הפכו ביום שני האחרון למציאות ■ לאחר ארבע שנים של פיתוח החלה חברת פייסבוק לשווק את המשקפיים ללקוחות בעלות של 600 דולר ■ תג המחיר הגבוה והמפרט הטכני הנדרש מהמחשב יקשו על המוצר להפוך להמוני

נחטף כמו לחמניות: אחד המוצרים המדוברים של השנה

משקפי המציאות המדומה אוקולוס ריפט הפכו ביום שני האחרון למציאות. לאחר ארבע שנים של פיתוח החלה חברת פייסבוק לשווק את המשקפיים ללקוחות בעלות של 600 דולר. פרויקט שמי שהספיק לשכוח התחיל כפרויקט גיוס המונים בקיקסטרטר וגרף 2.5 מיליון דולר. ככל הנראה תג המחיר הגבוה והמפרט הטכני הנדרש מהמחשב יקשו על המוצר להפוך להמוני.

לאנס אולאנוף, עורך במגזין MASHABLE, מסביר: "אני חושב שהם תמחרו את המוצר כדי להגביל את קהל היעד. בגלל שאם הם היו מתמחרים ב-99 דולר, כולם היו קונים את המוצר וזה היה מייאש אותם כי המחשבים שלהם לא היו תומכים בהם. בדרך הזאת הם יצרו סוג של אמת מידה לכניסה למועדון אקסקלוסיבי של אנשים שנהנים ממשחקי מציאות מדומה"

יכול להיות שאכן מדובר במועדון אקסקלוסיבי, אבל הוא הולך להיות צפוף שכן מערכות דומות עומדות לצאת לשוק מחברות HTC וSONY החל מהסתיו הקרוב. כמו-כן הם יגיעו עם בקרי תנועה שלאוקולוס עדיין אין, אך על-פי החברה יצורפו בקרוב. חברת סאמסונג כבר הציעה את המחיר הנמוך ביותר בשוק עם משקפי הגיר בעלות של 100 דולר. אלו שיש להם תקציב ממש קטן יכולים להסתפק במשקפי הקרטון של גוגל עבור 15 דולר בלבד.

חברת אוקולוס הפכה לשם נרדף למשקפי מציאות נרכשה בשנת 2014 תמורת שני מיליארד דולר על-ידי חברת פייסבוק, וישנם כיום עשרות משחקים שכבר זמינים לאוקולוס, ועוד עשרות משחקים שנמצאים תחת פיתוח. נתון שאי-אפשר להתעלם ממנו לגבי העניין שיוצרים המשקפיים של אוקולוס ריפט, הוא שכל היחידות שהוצעו למכירה ביום שני, נמכרו תוך יום אחד.
מציאות מדומה גאדג'טים פייסבוק אוקולוס ריפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד