ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שלמה דרעי: "אריה מושך אש ומרתיע הרבה אנשים. הכל חוסר הבנה"

אחיו של שר הפנים, העומד במרכז הפרסומים על הרכוש הנדל"ני של משפחת דרעי, התראיין ל'מקור ראשון' ופתח את כל הקלפים על החקירה הנוכחית של אחיו • האם גרושתו קשורה לסיפור? • ומדוע הוא חושב שאין כאן רדיפה וגזענות?

מומו דרעי. צילום: הדס פרוש, פלאש 90, באדיבות 'מקור ראשון'
מומו דרעי. צילום: הדס פרוש, פלאש 90, באדיבות 'מקור ראשון'

בצל החקירה הפלילית נגד השר אריה דרעי, החליט אחיו עו"ד שלמה (מומו) דרעי לשבור שתיקה והעניק בראיון מיוחד למיכאל טוכפלד במקור ראשון, בו התייחס לכל השמועות סביב הפרשה, על הקשר למתחם התחנה, הוילה בספסופה והשאלה המסקרנת - האם אחיו אריה הוא עשיר?

לדברי שלמה דרעי, "אריה הוא אדם שהשליחות הציבורית נמצאת בדמו. הוא נמנה עם האנשים הבודדים שיכולים באמת לעזור לאותם שניים שלושה מיליון איש השייכים למה שנקרא 'ישראל האחרת' ואין מי שדואג להם, אולי עמיר פרץ או כחלון. אריה חזר, וחשבתי שיתנו לו לעבוד. הוא באמת התחיל יפה, אבל מה לעשות, הוא איש שמושך אש".

דרעי נשאל, אולי אריה עצמו, בהתנהלותו, הביא עליו את האש?

"אריה מרתיע הרבה אנשים. הוא לא פראייר אלא אדם חכם שיודע לעמוד על שלו. אם יעשו סקר ימצאו שכמעט אין אדם בארץ שנשאר אדיש כלפיו. או שאוהבים אותו או שלא אוהבים אותו. אין עוד דמות כזו במדינה".

שלמה דרעי נשאל על השמועות כי יונה (גרושתו) היא שעומדת מאחורי הפרשה האחרונה, אך הוא דוחה את הדברים בתוקף ואומר "זו רכילות של חרדים, קשקוש בלבוש".

דרעי מתייחס גם לדרמה סביב ההצבעה על מתחם התחנה בירושלים, בה נציג ש"ס בועדה מיכאל מלכיאלי נעדר לבקשתו, והקשר שלו לפרויקט בניה בעיר שקודם בתמורה, ואמר: "הנה לך עוד קשקוש. לידידות שלי עם תורג'מן אין דבר וחצי דבר עם הפרויקט. השקר הראשון הוא שהקרקע בבעלותי. יש לי רק כ־8 אחוזים מתוך 140 הדונמים שבהם מדובר. הקרקע נרכשה לפני כעשר שנים על ידי קבוצה גדולה של משקיעים, בסכום של למעלה מ־100 מיליון שקלים. מאז מנסים לקדם את התכנון, ולא כפי שפורסם שרק לאחרונה הוחל בפרויקט. השקר השני הוא הקישור כביכול בין הפרויקטים לתורג'מן. מאיר הוא איש המנהלים הקהילתיים, שעניין ההתחדשות העירונית הוא בנשמתו ועומד בראש סדר העדיפויות שלו. הוא רוצה לחסל את השיכונים הישנים ולקדם תוכניות שיקום בכל העיר, ומכריז על היעד הזה מעל כל במה. לתלות את העניין הזה במה שמתרחש במתחם התחנה הוא שטות מוחלטת".

דרעי מוסיף: "צריך להבין במה מדובר, מתחם אולסוונגר סבל עשרות שנים מהזנחה של הרשויות, שהתעלמו מהצורך בפינוי אותם בלוקים העומדים גם בסכנה ממשית של התמוטטות, והם מעין פצע אדריכלי בשכונה. מי שפנה אלינו היו דווקא אנשי התכנון במנהל מקרקעי ישראל והעירייה. השטח שלנו גובל במתחם, ומהווה את עתודת הקרקע המשלימה היחידה לצורך קידום תוכנית פינוי־בינוי. התוכנית הזאת היא חלק מתוכנית המתאר 'ירושלים 2000', שייעדה את מתחם כרמית לבנייה גבוהה וצפופה עוד לפני שנכנסנו לתמונה. הם חייבו אותנו לקחת על עצמנו, כתנאי להסכמתם, פרויקט ציבורי בדמות פינוי־בינוי של השכונה, ובלית ברירה הסכמנו. בשונה ממקומות אחרים, כאן עלינו לבנות קודם את יחידות הדיור, ורק אחר כך לפנות את הדיירים. כל דייר יקבל 'מתנה' בשווי של כמיליון שקל. כדי להצדיק כלכלית את הפרויקט יש לבנות כ־1,300 יחידות דיור. המנהל עצמו יקבל 200 יחידות דיור ושטחים מסחריים, ומה שנשאר כרווח ליזמים הוא כ־100 יחידות דיור בלבד. אנחנו רוצים, כמובן, יותר. אז איפה פה הסיפור?"

שלמה נשאל בראיון אם הוא אדם עשיר, ןהשיב: "האגדות אומרות שאני עשיר. שטויות, אני אמיד. במשך שלושים שנה עשיתי עסקים רבים כעורך דין המתמחה בנדל"ן, וברוך השם הצלחתי. לצערי אני לא אדם שיושב ולומד. אולי אעשה זאת בשלב יותר מאוחר של חיי".

בהמשך הרחיב גם על הקשר עם אחיו אריה: "אנחנו ביחסים מיוחדים מאוד, אני לא רוצה להעליב את האשכנזים, אבל אצלנו לא הולכים לארוחת ערב וכל אחד עושה חשבון: 'אתה אכלת שניצל, אתה סטייק, בוא נחלק את התשלום'. אני הצלחתי בעסקים ואני עוזר לכולם - לאחיינים בחתונות, לאריה, למי לא. אנשים מרימים גבה ושואלים מי נותן מתנות בסדרי גודל כאלה. בסדר, שישאלו. לי לא מפריע שלא מאמינים. אני משתדל לעשות טוב. אתה חושב שגביתי ממנו שכירות על המשרד עשר שנים?"

"אני נראה לך לחוץ? לדעתי מדובר ברוב מהומה על לא מאומה, שהתחילה בחוסר הבנה והמשיכה בהטעיה מצד כמה עיתונאים", הוא טוען בלהט.

את שלמה דרעי מקוממת 'ספירת המלאי' שעורכת לדבריו התקשורת לנדל"ן של משפחת דרעי. "מישהו בדק מה קורה במקומות אחרים? מישהו תחקר את אנשי הציבור האחרים מנין יש להם דירות? לאריה יש ילדים נשואים שכמו כולם לקחו משכנתא, ונעזרו בהורים משני הצדדים ובמתנות שנתנו אלפי האורחים שבאו לחתונה. בציבור החרדי קניית דירה היא המטרה הראשונית. מה הביג דיל? עצם השאלה מקוממת".

היא נובעת לדעתך מרדיפה מכוונת? אולי מגזענות?

"לא, אני לא חושב שיש כאן רדיפה או גזענות. כפי שאמרתי, אריה הוא בחור מוכשר עם אג'נדה ברורה, שמושך אש ורכילויות. לוקחים פרשייה קטנה כמו הבית בספסופה ומנפחים אותה. ראיתי שעורך בכיר ב'דה־מרקר' (סמי פרץ, מ"ט) כתב שצריך לראות את העניין בפרופורציות. וילה מפוארת בספסופה היא כמו פקאקטע דירה בתל־אביב. היו אנשים ששאלו אותי אם בניית הבית בספסופה נועדה ללקט קולות במגזר הערבי".

שלמה נשאל גם האם אחיו השר דרעי הוא אדם עשיר.

"אריה בכלל אינו עשיר. יש לו דירה אחת בהר־נוף. את רוב הכסף עבור הווילה המשפחתית בספסופה אני העברתי. מישהו מעלה על דעתו שאני אומר שעזרתי לבנות שם את הבית מבלי שיהיו העברות כספים רשומות מצדי? אני לא טמבל".
שלמה דרעי מקור ראשון אריה דרעי חקירה פלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד