י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שנה לאסון ילדי ששון: "אשתי זוכרת עדיין את מאבק הילדים באש"

שנה אחרי האסון הקטלני בברוקלין בו נספו שבעת ילדיו, ואשתו ובתו נפצעו באורח קשה, גבריאל ששון מתקשה עדיין להתאושש, נאחז באמונה ובתורה, ומשתף את 'בחדרי חרדים' ברגשות הקשים, בדרכי ההתמודדות ובחלומו הכמוס

גבריאל ששון. צילום: קובי הר צבי
גבריאל ששון. צילום: קובי הר צבי

לפני שנה, בא' ניסן תשע"ה, פרצה שריפה בשבת בבית משפחת ששון בשכונת ברוקלין שבניו יורק, ובה נספו שבעת ילדי המשפחה - יעקב בן החמש, שרה בת השש, משה בן השמונה, יהושע בן העשר, רבקה בת ה-11, דוד בן ה-12 ואליען בת ה-16. השריפה פרצה כתוצאה מקצר חשמלי בפלטת השבת. בחסדי שמים האם גייל והבת ציפורה ניצלו בנס מהשריפה - לאחר שקפצו מחלון הבית ואושפזו בביה"ח במצב אנוש, היום מצבן טוב יותר, והן משתקמות אט אט ומנסות לחזור לשגרת החיים. שבעת הילדים הובאו לקבורה בהר המנוחות שבירושלים, וזו הייתה אחת הלוויות הקשות שנחרטו בתודעה הקולקטיבית החרדית.

שנה אחרי האסון, שוחח 'בחדרי חרדים' עם אב המשפחה גבריאל ששון גבריאל, שמספר: "כיום אני בעיקר גר בישראל ולפעמים נוסע לאמריקה, אני אוהב לגור בישראל, אף פעם לא אהבתי לגור באמריקה. בישראל יש לי יותר קשר לה', הילדים שלי קבורים פה ואני משתטח על קברם כל ערב ראש חודש ובאמצע החודש, אני מבקר הרבה בכותל, זה מחזק אותי כשקשה לי. אשתי רוצה להמשיך לגור באמריקה כי היא עדיין מחוברת לשם, אני לומד בכולל בירושלים, כל החיים שלי פה בישראל".

שנה עברה מאז האסון שזעזע את עם ישראל, איך אתה מצליח להמשיך בשגרת החיים?

"זה באמת לא פשוט, אבל הדרך היחידה להתמודד עם זה זה להיכנע ולהתקרב לה', אני מקבל את הייסורים באהבה, ואהבה נותנת כח להתמודד עם הייסורים, ה' פותח לאדם שערים חדשים במצב כזה, בלי התורה לא הייתי מתמודד עם הקשיים, התורה נותנת לי המון כח. גם בתפילה אני מכוון הרבה, אני חייב להתקשר לה' - בלי זה אני אשבר. מזמינים אותי למסור שיחות בכל מיני מקומות בכדי לחזק אנשים. אנשים רבים קיבלו עליהם לקיים מצוות לזכר שבעת ילדיי".

על מצבה של אשתו גייל והבת ציפורה שניצלו מאסון השרפה הוא מספר: "אשתי גייל והבת ציפורה הולכות עדיין מידי יום לביה"ח שיקומי, הן כבר מתקשרות והולכות כרגיל. נפשית זה עדיין קשה להן. אשתי גייל אישה חזקה שמנסה להפוך הכל לטובה, הבת שלי ציפורה חזרה בתחילת שנת הלימודים לביה"ס והחברות משמחות ומעודדות אותה, עדיין קשה לה מאחר והיא לבד בלי אחים שהלכו בפתאומיות. הפגיעה בעיקר פיזית, יש עדיין בעיה בנשימה ובמיתרי הקול והרבה כוויות, אבל עם הזמן הן תחלמנה בע"ה. קשה להן גם להזיז את הידיים כתוצאה מהצלקות. אני מדבר עם אשתי ובתי הרבה וזה נותן להן המון כח. אשתי זוכרת עדיין את מאבק הילדים ז"ל באש".

ששון מוסיף ואומר: "אשתי ובתי גרות בבית חדש באמריקה, הן לא חזרו לבית בו אירע האסון, בכדי לא להיזכר במראות הקשים. הבית בו אירע האסון נמצא בשיפוצים, ובקרוב ממש יהפוך לביהכנ"ס ואולם קטן לבריתות - זה יהפוך לבית של מצוות, בית תורני. יש בקהילה אנשים רבים שמעודדים את אשתי ובתי, ואף מסיעים אותן לטיפולים בביה"ח השיקומי. הן רצו לבוא ליארצייט בישראל לפני כחודש, אך לבסוף הן לא הרגישו טוב. בנוסף הן עדיין לא ביקרו בקברים, אבל בהמשך הזמן זה יקרה".

מה החלום שלך?

"שאשתי גייל ובתי ציפורה יעלו בעזה"ת לישראל, ונקים בית יחדיו בישראל"., ,
אסון שריפה ילדי משפחת ששון גבריאל ששון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד