י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הכתרה בבריסק: ממשיך חדש לרבי מאיר סולובייצי'ק זצ"ל

הגאון רבי יצחק זאב - בנו הגדול של הגר"מ, שהלך לעולמו החודש, ימונה לממשיכו של אביו ויעמוד בראשות הישיבה

הגאון רבי יצחק זאב הלוי סולובייצי'ק בהספד על אביו במסע הלוויה
הגאון רבי יצחק זאב הלוי סולובייצי'ק בהספד על אביו במסע הלוויה

ממשיך חדש בבריסק - לאחר פטירתו של הגאון רבי מאיר הלוי סולובייצי'ק זצ"ל, ראש ישיבת בריסק, הוכתר בנו הגאון רבי יצחק זאב הלוי לשמש כממשיך דרכו בראשות הישיבה.

הבוקר (ה') הוחלט על ידי התלמידים, בני המשפחה והרבנית שתחי', כי הגאון רבי יצחק זאב - הבן הגדול, ימשיך את מקומו. כבר בחול המועד הקרוב יקבל הרי"ז קהל בסלון ביתו של אביו כמיטב המסורת בת עשרות שנים, שם ישב אביו רבי מאיר זצ"ל וקיבל את עשרות תלמידיו, שהצטופפו בסלון ביתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם את השיעור חומש רש"י המסורתי שנמסר בשעת רעוא דרעוין בסעודה שלישית כמידי שבת על ידי אביו, ימשיך הבן למסור. השיעור הראשון יימסר רק אחרי פסח, מראש חודש אייר, באותו מקום שמסר אביו למעלה מיובל שנים.

רבי יצחק זאב סולובייצי'ק בן ה-51 הינו בנו הגדול של אביו רבי מאיר זצ"ל, וקרוי על שם סבו הבריסקער רב זצ"ל.

רבי יצחק זאב למד בנערותו במוסדות "עץ חיים" בו למד אביו הגר"מ הלוי זצ"ל, לאחר מכן למד בישיבת "מצויינים" ברחוב תחכמוני בירושלים אצל הגאון רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל, תלמיד הגרי"ז מבריסק, בישיבה בה למדו כל נכדי ותלמידי הגרי"ז מבריסק. לאחר מכן עבר ללמוד אצל אביו הגדול בהיכל ישיבת בריסק, ולימים אף נישא לנכדתו בת הגאון רבי יצחק טורצ'ין.

בבריסק מספרים כי רבי יצחק זאב נודע כגאון עצום וממשיך את השיטה הבריסקאית, בנוסף נודע לתהילה כגדול בתורה ויראת שמים, בנו ותלמידו פרי הילוליו של אביו הגדול זצ"ל, ובכישוריו הברוכים ובמתק שפת לשונו ינחיל תורה ומסורה והשקפה צרופה להמשיך את שלשלת הזהב של גדולי בית בריסק.

יצויין, שרבי יצחק זאב כבר למעלה מעשר שנים משמש כר"מ בישיבת אביו, ומפורסם בשיעוריו הנפלאים והנחלת תורת בית בריסק בדייקנות.

הגר"מ סולובייצי'ק זצ"ל בנתינת צדקה
רבי מאיר סולובייציק ממשיך הכתרה בריסק שיעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד