י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"את התמונות הלא צנועות אני לא עושה"

לא תאמינו מי מנהל הסטודיו במשרד הפרסום הגדול במדינה • בראיון ל'בחדרי', מספר טל ברזילי - על איך זה להיות חרדי במקום העבודה הכי מאתגר שיש

טל מזרחי. צילום: יח"צ
טל מזרחי. צילום: יח"צ

 

טל ברזילי, חסיד ברסלב בן 34, מונה לתפקיד היוקרתי של מנהל הסטודיו במשרד הפרסום מקאן תל- אביב - משרד הפרסום הגדול בישראל.

ברזילי הוא דמות לא שגרתית במשרד הפרסום 'מקאן', עטור כיפה, ללחייו פאות מסולסלות וזקן מעטר את סנטרו, הוא מקפיד על שמירת מצוות קלה כבחמורה, ועם כל זה משמש בתפקיד הנחשק בלב 'מדינת תל אביב'.

בראיון מיוחד לאתר 'בחדרי חרדים', מספר ברזילי על הדרך בה הגיע לתפקיד הבכיר במשרד הפרסום הגדול בישראל: "גדלתי בתל אביב, עשיתי תיכון וצבא, ובמסגרת השירות הצבאי שלי, שימשתי כגרפיקאי בחיל המודיעין. בסיום הצבא, חיפשתי עבודה כגרפיקאי והתקבלתי למשרד הפרסום מקאן תל אביב, אותו המשרד שבו אני עובד כיום, שם עבדתי כגרפיקאי למשך שנה, ובסיומה - כמו כל הצעירים שגומרים צבא - יצאנו כמה חברים לטיול בחו"ל".

את הטיול סיים טל בשנת 2008 והוא החליט להישאר בניו יורק. "התחלתי לעבוד בנדל"ן, השכרה ומכירה של דירות במנהטן וקווינס... והייתה הצלחה גדולה, עד שהגיעה הנפילה הגדולה בכל העולם ובעיקר בארה"ב, וגם אני נקלעתי למשבר כלכלי, ובעצם את כל הכסף שחסכתי בזבזתי ונקלעתי למבוי סתום עד שנשארתי עם דולר אחרון..."

ברזילי ממשיך ומספר: "הרגשתי בשאול תחתית ואז נדלק לי הניצוץ של היהדות, הרגשתי ממש קרבת ה', ואז בערב שבת אחת שאנחנו יושבים חברים ומחללים שבת - חבר הביא לי ספר ליקוטי מוהר"ן של רבי נחמן, ופתאום אני מוצא את עצמי מתעמק בו וקורא בעיון רב, התפעלתי מאוד. אותו אדם שקירב אותי שם הוא בעצם הצינור שלי לאיפה שאני כיום. משם התחלתי לחזור בתשובה דרך חסידות ברסלב, הכרתי את אשתי במהלך החזרה בתשובה וגם היא חזרה איתי בתשובה. חזרנו לישראל אני ואשתי, לאחר שלושה שבועות בארץ התחתנו וב"ה היום יש לנו 5 ילדים. ואנחנו על המסלול".

• בתור חרדי איך אתה משתלב במקום עבודה חילוני?

"אני כמובן כמו כל אדם שמגדיר עצמו כחרדי, אני שומר תורה ומצוות. יש לי רב שאני מתייעץ עימו בנושאים הללו, ולפני שהחלטתי להתחיל לעבוד במשרד הפרסום מקאן תל אביב התייעצתי עם הרב שלי האם לעבוד שם, והרב הגביל אותי במין התנייה שאוכל לעבוד עם עובדי המשרד בשת"פ, אמרתי לבעלי המשרד את התנאים והנסיבות הכרוכות בכך, שביחידה שבה אני אעבוד (יחידת פוטושופ מורכב, צבעוני, הצללות ועוד) לצידי לא יעבדו נשים, וכך יהיה טוב לי וגם למשרד, המשרד נענה לכך בחיוב והם הבינו את הנסיבות והתחשבו בי מאוד. אני מודה למקאן על ההבנה. וכמובן שאני עובד עם נשים בהתאם לגדרי הצניעות במהלך העבודה".

• כיצד אתה מתמודד עם סוגיית התמונות הלא צנועות בהן נעשה שימוש רב בפרסום?

"יש כמה מחלקות - מעצבים, נרוסקאן ועוד שהם בעצם עובדים על רלוזוציה נמוכה ולאחר מכן מעבירים לבנייה מורכבת. יש הרבה עובדים במחלקת הסטודיו כך שאת התמונות הלא צנועות אני לא עושה, זה לא מפריע לי בעבודה המשותפת כי יש הרבה עבודה ויש הרבה עובדים".

לסיום הוא מציין: "במשרד הפרסום מקאן יש קידוש השם גדול מאוד לעבוד פה - זה חשוב לחברה הישראלית השילוב הזה של כל המגזרים יחד".

עמית משיח, מנכ"ל משרד מקאן אומר לב'חדרי חרדים': "טל הוא אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר שצמחו במקאן וההתפתחות שלו לתפקיד ניהולי היא מסלול טבעי. אנו מאוד גאים ביכולת שלנו להצמיח מנהלים מתוך החברה ללא קשר לרקע או לאמונה, הוא מכבד את הסביבה שבה הוא עובד והסביבה מכבדת אותו ואת אמונתו".

משרד פרסום טל מזרחי תל אביב מקאן אריסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד