י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עד ראיה לתאונה בביתר: "האמא צרחה בהיסטריה - הילדה שלי"

טרגדיה בביתר עילית: במהלך שטיפת רכבים פיראטית נדרסו ילד וילדה על ידי נער בן 16 שעבד במקום והזיז את אחד הרכבים • הילדה מלי ברנשטיין ע"ה נפצעה קשה ובבית החולים נקבע מותה • הנהג נמלט, אך הסגיר את עצמו בהמשך למשטרה

צילום: זק"א
צילום: זק"א

תאונת דרכים קשה בביתר עילית: ילדה בת 4 נהרגה בתאונת דרכים וילד נוסף נפצע קל.

בתאונה שאירעה היום (ד) ברחוב פחד יצחק בביתר עילית, נפצעו שני אחים, ילד וילדה, מפגיעת רכב שנסע לאחור. הילדה בת ה-4, מלי ברנשטיין, פונתה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים הדסה עין כרם - שם נקבע מותה, אחיה בן ה-10 נפצע קל.

מתחקור ראשוני של המשטרה עולה שרחבת החניה במקום שימשה לשטיפת מכוניות פיראטית, ואחד מהעובדים ששטף את הרכב עלה עליו, נסע ברוורס ופגע בשני ילדים קטנים ובמעקה הבטיחות.

הלווייתה של הילדה מלי ברנשטיין ע"ה, בתם של חיים וחסי ברנשטיין, תיערך הערב בשעה 11:30 בבית ההלוויות שמגר בי-ם.

הנהג הפוגע ברח מהמקום. בתחקור ראשוני של עדים במקום נמסר כי הם מכירים את הנהג הפוגע, ולאחר זמן קצר הנהג הסגיר את עצמו במקום התאונה. מדובר בנער בן 16 תושב ביתר עילית. הנהג נעצר ובעל הרכב עוכב. בנוסף, שלושה עדים מעוכבים לחקירה.

בעקבות התאונה הקשה בביתר, הודיע רה"ע רובינשטיין, כי מחר יפשטו צוותים משותפים של העירייה והמשטרה על אתרי שטיפת רכבים פיראטים ויסגרו אותם. "לא נאפשר הפקרות וסכנת נפשות בחסות ההכנות לחג".

בן משפחתה של הילדה מלי ברנשטיין ע"ה שנהרגה היום בביתר, אומר ל'בחדרי חרדים': "האבא חיים שבור ומרוסק לגמרי, הוא לא יודע איך להכיל את זה, הוא מנותק לגמרי. האב בעבר היה מתנדב הצלה שראה מקרים קשים, אבל כשזה מגיע לאדם עצמו שמקבל הודעה שבתו במצב קריטי ולאחר מכן מקבל הודעה שהיא נפטרה זה שונה. המשפחה לא מתעסקת כרגע במי אשם ומה היה, הם אנשים מאמינים שזו גזירה משמיים והכל מאת ה'. האם ששהתה בעת התאונה עם הילדה נסעה עימה יחד לבית החולים. האמא עדיין שרוייה בהלם".

העדות הקשה: "מעך את שני הילדים"
עד ראייה לתאונה אומר לבחדרי חרדים: "הגעתי לחניה שעושים בה שטיפת רכבים פיראטית, הכל היה רגוע ושקט, אחד הרכבים החל לנוע ברוורס בתוך החנייה כשהנהג ברכב היה צעיר מאוד, הוא היה עובד במערך שטיפת המכוניות. הרכב המשיך ברוורס לכיוון המדרכה הצדדית, כאשר בספסל שהיה על המדרכה ישבו ילד וילדה".

כאן מגיע החלק הנורא: "הרכב המשיך ברוורס, עלה על המדרכה, נכנס בספסל ומעך את שני הילדים, הילד נפצע קל והילדה הייתה במצב קשה מאוד, כך על פי הדיבורים של גורמי ההצלה, אמא של הילדה צרחה בהיסטריה 'הילדה שלי', הנער הדורס נמלט במהירות רגלית. כתושב העיר אני אומר לך שצריך להחדיר מודעות לנהגים ולילדים על הסכנה".

מוטי הגר מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "מדובר ברכב שפגע בילד וילדה בחניון הבניין. הילד נפצע קל והילדה נפצעה באורח אנוש. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ביצענו בה פעולות החייאה עד להגעת ניידת טיפול נמרץ של מד"א שפינתה אותה תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית החולים בירושלים".

פאראמדיק מד"א עקיבא פולק שטיפל בילדים סיפר: "מצאנו ילדה כבת 3 מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק. היא סבלה מפגיעה רב מערכתית קשה. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי פינוי לבית החולים כשמצבה מוגדר אנוש. ילד כבן 7 שנחבל קל מאוד ברגלו טופל במקום ופונה גם הוא לבית החולים".

מתנדב זק"א ראובן ראובן מביתר עילית סיפר על הילדה בוצעו נסיונות החייאה במקום במשך זמן רב, ניידת טיפול נמרץ של מד"א פינה אותה תוך כדי החייאה לביה"ח, שם למרבה הצער השיבה את נשמתה לבוראה. "אני פועל במקום יחד עם צוות זק"א מביתר עילית לשמור על כבוד המת. ובמקביל מלווים את המשפחה בשעה קשה זו".

השווער של בעל הרכב: "חתני עשוי להסתבך"
שמואל חיים פפנהיים, שחתנו בעל הרכב מעוכב במשטרה, אומר ל'בחדרי חרדים': "החתן שלי הגיע לשטוף את רכבו לקראת חג הפסח. במהלך הניקוי בחניה אחד הנערים שעבד בניקוי עלה לרכב והחל לנהוג, הנכדים שלי ששהו בזירה אף הם עדיין בטראומה, אחד מהם אף נחבל קלות ביד מהתאונה. חתני נחקר בעקבות החשד שאולי מסר את המפתח לאותו נער שדרס בכדי שיזיז את הרכב.

לדברי פפנהיים, "אני מעריך שחתני יכול להסתבך, זה לא פשוט, ילדה נהרגה, לא פשוט מה שקרה שם. לא ברור האם הוא ישתחרר היום. שכרנו את עו"ד דרור שוסהיים. אני מקווה שיימצאו המילים לנחם את המשפחה, לא נעים להיות מעורב בסיפורים מהסוג הזה. מאוד לא קלה התחושה לפני חג הפסח".

עו"ד דרור שוסהיים אומר לבחדרי חרדים: "מרשי אליעזר קרישבסקי נמצא כעת בחקירה במשטרת גוש עציון בנוגע לנסיבות התאונה, כאשר ברור לחלוטין שמרשי לא נהג ברכב בזמן התאונה, והשאיר את זה בחזקתם של בעלי מערך השטיפה במקום. בשלב מסויים אחד המנקים ביקש להזיז את הרכב, מרשי אמר לו שהוא מעדיף להזיז את הרכב אך המנקה אמר שעדיף שהוא יזיז. המנקה ביקש ממרשי לבדוק שאין אנשים מאחורי הרכב ושיכוון אותו, המנקה נכנס לרכב והחל לנסוע בפראות לאחור תוך כדי שמרשי ובנו נאלצו לזוז במהירות הצידה, הרכב עלה על המדרכה ואז קרה האסון".

לדברי שוסהיים, "גבינו עדויות שמנקי הרכבים כבר במספר הזדמנויות קודמות הזיזו רכבים בחניה. הנער היה נראה מבוגר כבן 20, למרות שבפועל הוא כבן 16, למרשי היה ברור שיש לו רשיון. הוא חשב שיש לו רשיון. אני מקווה שהוא ישוחרר היום. גם הנער הדורס נמצא בחקירת משטרה".

צילום: הערשי פרלמוטר, קבוצת מדברים תקשורת










ילדה פצועה קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד