י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

להתאמן על באמת: הקסבה של ג'באליה הישראלית

כתב 'בחדרי חרדים' הוזמן לסיור מצולם באחד האתרים הסודיים של צה"ל - מחנה האימונים ללוחמה בשטח בנוי הגדול בעולם, המעוצב בדמותה של עיר ערבית ומכיל את כל האלמנטים הנדרשים עבור לוחמי צה"ל לתרגול קרב • וידאו ותיעוד

להתאמן על באמת: הקסבה של ג'באליה הישראלית

עשור לאחר שהוקם מתקן האימונים ללוחמה בשטח בנוי (המאל"א) הגדול בעולם, 'בחדרי חרדים' מגיש הצצה מיוחדת לעיר שנבנתה בדמותה של ג'באליה, ואשר עד כה הייתה מוסתרת ובלתי ניתנת לסיקור.

אינה דומה שמיעה לראיה: עם כל האמצעים שינסו לדמות לחיילים את שטח האוייב שבכפרים ובערים הפלסטיניות, אין תחליף לעיר הבנויה באופן זהה לחלוטין, על מנת לאמן את החיילים לקרב אמת, שלא יבוא.

כל חייל צה"ל וכל מילואימניק שוהה כשבוע - שבועיים בבסיס צאלים אימונים - במאל"א, שם הוא מתרגל מעצר מבוקשים בתוך מבנים, פריצה דרך חלונות, והכל - בשטח דומה מאוד לשטח האוייב.



זר שיקלע למקום, יכול גם לטעות ולחשוב כי הגיע לכפר ערבי. כשמתקרבים למקום, אחד הדברים היותר בולטים הוא קיומם של המסגדים הנראים למרחק. ככל שמתקרבים, מתגלים מאפיינים נוספים, כמו למשל: כתובות גרפיטי בערבית, שלטי חוצות בערבית, שמות בניינים ורחובות - והכל בשפה הערבית.

מקומו של השייח' אחמד יאסין מנהיג החמאס שחוסל בסיכול ממוקד באינתיפאדה השנייה לא נפקד, כך גם גיבורים נוספים של הפלסטינים כמו רמטכ"ל הזרוע הצבאית של החמאס בעזה אחמד ג'עברי, שחוסל עם פתיחת מבצע "עמוד ענן" ורבים נוספים.

הבסיס מכיל למעלה מ־600 מבנים, בהם מסגדים בעלי צריחים, מבנים בני 8-1 קומות, סמטאות, קסבות, מחנה פליטים, מרתפים, מעברים תת-קרקעיים ומנהרות. המתחם מצוייד במערכות תקשורת מתקדמות, זאת על מנת לאפשר קשר מלא בין המפקדים והלוחמים בזמן האימון. במתקן מתאמנים כוחות רבים מכלל צה"ל ואף יחידות מצבאות זרים, דוגמת צבא ארצות הברית וצבאות נוספים.

















































































גאבליה הישראלית חיילי צהל מתקן אימונים שטח בנוי ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד