י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יועץ חרדי נעצר בחשד להונאה בהיקף של מיליונים

עשרה חשודים חרדים נחקרו בחשד למעורבות ברשת ההונאה, שנחשפה בעקבות תלונה של בנק לאומי • הוארך מעצרו של החשוד המרכזי

צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש90
צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש90 צילום: נתי שוחט פלאש 90

יועץ משכנתאות חרדי תושב איזור ירושלים חשוד בהונאה בהיקף של מיליוני שקלים. הוא נעצר ביום שני ומעצרו הוארך עד מחר. החקירה החלה לפני כארבעה חודשים, בעקבות תלונה של בנק לאומי על הלוואות ענק שהוצאו מהבנק במרמה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי החשד במשטרה, החשוד המרכזי, בן 32 תושב אחת השכונות הסמוכות לירושלים, הוציא את ההלוואות באמצעות מצג שווא. מדובר בקבוצה של עשרה בני אדם, רובם נמנים על הקהילה החרדית, שיחד עם החשוד המרכזי זייפו מסמכים לפיהם מצבם הכלכלי טוב, וקיבלו הלוואות גדולות מהבנק.

אולם, לו הבנק היה יודע על מצבם האמיתי של מבקשי ההלוואות, לא היו מאשרים להם את הסכומים הגבוהים. במחלקת ההונאה במשטרת ירושלים מעריכים כי במהלך השנה האחרונה הצליח החשוד להוציא מהבנק כחמישה מיליוני שקלים, שחלקם הוחזרו. בדיון בבית המשפט המשטרה אישרה כי עד כה לא נגרם נזק ממשי לבנק.

עשרת החשודים בקבלת ההלוואות, רובם חרדים מירושלים ומביתר עילית, נחקרו באזהרה בחשד להוצאה וזיוף מזמכים ושוחררו בתנאים מגבילים לבתיהם.

החשוד המרכזי נעצר בביתו ביום שני לפנות בוקר, וכבר באותו יום הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם הוא נחשד בהלבנת הון, קבלת דבר במרמה, זיוף בכוונה לקבל דבר ושימוש במסמך מזוייף בכוונה לקבל דבר.

השופט דוד גבאי שאול ריכטר, שמכיר את החקירה הסמוייה מאחר והוציא מספר צווים בעבר, ציין כי יעדם של הכספים אינו ברור אך על פי החשד אותם כספים לא דווחו כנדרש, ומכאן החשד להלבנת הון.

מעצרו של החשוד הוארך עד מחר (ה') בשעה 13:00. הוא מיוצג על ידי עורך הדין יאיר גולן.
הונאת עתק יועץ משכנתאות חרדי בנק לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד