י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מקורב לגר"ש אוירבך: "גם אם הבחור נפל - ניאבק למענו שלא יגוייס"

למעלה מ-24 מאנשי ה'פלג' נעצרו, בהפגנות לשחרורו של בן ישיבה - סרבן גיוס, שנלכד בסמוך למועדון באילת • מקורב לגר"ש אוירבך ל'בחדרי': "אנו לא בטוחים מה היה שם. לא מדובר בבחור בליין. אנו ניאבק גם על הבינוניים שלא יגוייסו"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

"מבחינתנו העצור חרדי - וגם אם כשל ניאבק עבורו", כך אומר מקורבו של הגר"ש אוירבך, מנהיג ה'פלג הירושלמי'.

למעלה מ-24 נעצרו היום בגל הפגנות ברחבי הארץ, בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבה באילת, שלא התייצב בלשכת הגיוס בעקבות הוראות רבותיו.

ההפגנות התקיימות בירושלים בצומת בר-אילן וצומת רמות, בית שמש, אשדוד וצומת גהה בבני ברק.

תלמיד הישיבה נעצר לפי הדיווחים מחוץ למועדון באילת - בעקבות ויכוח עם נהג מונית על תשלום. לפי חלק מהדיווחים הוא היה ללא כיפה וציצית, למרות זאת, פרצו הפגנות לשחרורו על ידי אנשי ה'פלג הירושלמי', אשר לדברי לא מעט גולשים בפורום 'בחדרי חרדים', גורמות לחילול השם נורא.

עם זאת הגר"ש אוירבך לא הורה להפסיק את ההפגנות.

ההפגנה בצומת בר אילן

הרב א. מקורבו של הגר"ש אוירבך אומר בשיחה ל'בחדרי', כי העובדות עדיין לא הובררו דיין: "אנחנו לא יודעים מה בדיוק היה שם", הסביר, "גם לדברי המשטרה הוא לא היה בתוך מועדון, אלא נעצר בסמוך למועדון ולדברי נהג המונית הוא אסף אותם ממועדון אחר, שם לא נתנו להם להכנס".

עוד הבהיר שבכל מקרה הבחור שנעצר הוא חלק מהמאבק שלהם. "מדובר בבחור שלומד שלוש סדרים ביום בישיבה, ביררנו עליו. אולי הוא לא ה'שפיץ' של הישיבה אך הוא בהחלט אינו שבבניק ובליין".

לדבריו, המאבק של הגר"ש אוירבך הוא לא רק על הבחורים המצויינים, אלא גם על הבינוניים: "גם אם יתברר שהבחור כשל ונפל", הבהיר, "אנחנו לא רוצים שילך לצבא ויתקלקל לגמרי, הוא צריך להישאר במסגרת הישיבה ולהמשיך לשקוד על התורה".


צילום: איציק מן

"בזמנו - בעת שהרב עובדיה יוסף זצ"ל כיהן כרב הראשי לישראל, נתפסו שתי בנות חרדיות בהתנהגות שאינה תואמת את רוח היהדות. רצו לגייס אותן בכח לצה"ל. אנשי הצבא הגיעו לרב עובדיה לדבר על העניין והוא אמר בתוקף: "אני יקבע מי דתיה ומי לא, וסירב לאפשר את גיוסם".

ההפגנות בירושלים. צילום: קובי הר צבי


























ההפגנות בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן














צילום: יונתן זינדל פלאש 90
















































הפגנה הגרש אוירבך משטרה מועדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד