ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לייפר לא תוסגר לאוסטרליה: "אינה כשירה"

המנהלת החרדית ממלבורן החשודה בתקיפת תלמידותיה, לא תוסגר לאוסטרליה: "אינה כשירה לעמוד לדין - הטיפול הראוי הוא אשפוז"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

לאחר כשנתיים, הוחלט שלא להסגיר את מלכה לייפר, ששימשה מנהלת בתיכון חרדי במלבורן אוסטרליה, והוגשו נגדה תלונות על תקיפת תלמידות.

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה לפני כשנתיים בקשה לבית משפט המחוזי בירושלים להסגירה לאוסטרליה, זאת ועל פי החשד ביצעה עשרות עבירות שונות בתלמידותיה בין השנים 2001-2008 בזמן ששימשה כמורה ומנהלת בבית ספר החרדי "עדת ישראל".

הבקשה הוגשה תחילה ביולי 2013 ע"י הרשויות באוסטרליה, ובאוגוסט 2014 לאחר שנעצרה בישראל הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לבצע את ההסגרה. על פי הבקשה, לייפר שנולדה והתגוררה במלבורן, הושעתה ממשרתה עם היוודע המעשים, ו-24 שעות לאחר שנערך לה שימוע לפני פיטורין, נמלטה לישראל.

אינה כשירה
מלכה לייפר, אם לשמונה ילדים, עם הגעתה לישראל השתקעה בעמנואל, נעצרה, ולאחר ששוחררה מבית המעצר שהתה במעצר בית בביתה. החשודה שכרה את שירותיו של עו"ד יהודה פריד ועו"ד עדי ניב, שהביאו בסופו של דבר לכך שהשופט נעתר לבקשתם והסכים כי יש להפסיק את הליך ההסגרה נגדה.

בפרקליטות ביקשו בדיון בבית המשפט כי השופט יתן צו לאישפוזה בכפוף לקבלת חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי.

"גם בגלל חומרת המצב לפי איך שהפסיכיאטר המחוזי מתאר אותה, וגם בגלל חומרת העבירות והמחוייבות כלפי הרשויות באוסטרליה להמשיך בהליכי ההסגרה, היא אמנם נמצאת בטיפול שאין הוא בפיקוח רשמי של אף גורם, ואנו סבורים שבשביל שהיא תקבל את הטיפול המיטבי והיעיל הנדרש על מנת להחזיר אותה לכשירות ועל מנת שתוכל להתייצב להליכי הסגרה, הטיפול הראוי הוא אשפוז".

השופט השופט אמנון כהן החליט כי "יש להפסיק את ההליכים נגד המשיבה" היות והיא אינה כשירה לעמוד לדין. לגבי עניין הטיפול, האם יעשה בצו אשפוז או להסתפק בטיפול מרפאתי, בנושא זה נקבע דיון נוסף.

עו"ד יהודה פריד וטל גבאי

עו"ד יהודה פריד, אשר מייצג את הגברת לייפר אמר ל'בחדרי' לאחר החלטת בימ"ש: "אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדות ההגנה כמו גם את עמדות בתי החולים הציבוריים בהם היא נבדקה, ובראש ובראשונה את עמדתו הסופית של הפסיכיאטר המחוזי, אשר באה לידי ביטוי בהחלטת הוועדה ה רפואית שהוקמה על ידו, בהוראת בית המשפט אשר קבעה חד משמעית ובצורה שאינה משתמעת לשני פנים כי מרשתי אינה כשירה לעמוד לדין". עו״ ד פריד מוסיף ואומר, כי "מאידך, לא הוצגה ע״י התביעה אף חוות דעת רפואית סותרת, ולפיכך על פי הדין הישראלי ועקרונות הדין הבינלאומי והאמנה עליה חתומה מדינת ישראל, יישם בית המשפט את עקרונות הצדק והמשפט".
המורה החרדית הסגרה לאוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד