י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תלמידי המשגיח בהלם: "זה קרה אצלינו בישיבה ולא ראינו כלום"

תלמידיו של המשגיח התוקף המומים, חווים משבר קשה ומציגים תמונת מצב שאולי יכולה הייתה לספק נורות אדומות בזמן • בשיחה ל'בחדרי' הם מספרים על חדרו של המשגיח, ומתקשים להאמין למה שהתחולל מטרים ספורים מהיכל הישיבה

תלמידי המשגיח בהלם: "זה קרה אצלינו בישיבה ולא ראינו כלום"
k

לפרשייה הכאובה, בה מואשם משגיח בישיבה בפגיעה קשה בבנות משפחתו - השלכות רבות. מלבד הפגיעה עצמה, בנפגעות ובנות המשפחה, ובכלל בציבור שכעת מתעורר בעניין הגברת המודעות בקרב ילדים ובני נוער, על האפשרות כי אדם מבוגר עלול לפגוע בהם, פיזית ונפשית - תלמידי הישיבה בה שימש בתפקיד המשגיח-קטן, המומים וחלקם אף פגועים וכועסים.

על פי כתב האישום, חלק מהמעשים החמורים אירעו בבניין הישיבה. הבחורים שדבר הפרשה עם כל פרטיה הכאובים, הגיע לידיעתם, מסרבים לעכל וממילא להאמין לאפשרות הזו. "הישיבה שוקקת חיים כמעט כל היממה, לא יתכן שהמשגיח ייכנס לכאן עם ילדה ואף אחד לא ישים לב", אומר תלמיד בישיבה ל'בחדרי חרדים', "אם זה אכן קרה, זה רק בבין הזמנים (ימי החופשה), אז הישיבה ריקה", הוא מסביר.

ממידע שמוסר ל'בחדרי' תלמיד אחר בישיבה, שאגב, שמה אסור בפרסום - בחדרו של המשגיח בישיבה שכנה בקביעות מיטה למנוחת צהריים. יחד עם זאת, אחר שהפרשה התפרסמה, יודעים הבחורים לומר כי לא זכור להם מקרה בו המשגיח נותר ללון בישיבה.

מלבד המיטה, תלמידים בישיבה מספרים כי באחרונה אף נודע להם כי בחדר מותקן מסך פלאזמה בגודל יוצא דופן. ההסבר הרשמי שנפוץ בין הבחורים היה, כי המסך שימש עבור תורמים ומבקרים שהגיעו לישיבה, ועל גבי המסך הקרינו להם סרטוני תדמית ומצגות על הישיבה ופועלה. אולם כעת הם חושדים, בעקבות כתב האישום, כי המסך שימש לדברים אחרים.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בסוף השבוע שעבר, התחושות בישיבה קשות וחלק מהבחורים בהלם גמור. רובם לא מתכננים לעזוב את הישיבה בעקבות הפרשה, אולם קבוצה קטנה של בחורים מתארגנת לעבור ללמוד בישיבה אחרת, ככל הנראה ישיבת מיר.

לטענתם, קיום מסך הפלזמה אמור היה להדליק נורות אדומות, כמו כן הם טוענים כי כבר בשנים עברו היו מי שטענו נגד התנהלות המשגיח.

כאמור, מדובר במספר קטן מאוד של תלמידים. רוב הבחורים אינם מקישים מהאישומים הקשים נגד המשגיח, לעתידם בישיבה. חשוב לציין שוב, הנאשם המדובר החזיק בתפקיד ה'מקק' - כלומר מי שאמון על שמירת הסדר והפיקוח על הבחורים, ולא בתפקיד "המשגיח" הקלאסי בעולם הישיבות, בו משמשת דמות חשובה ויראת שמיים, אשר מנחילה בתלמידים שיעורי מוסר ואהבת השם.

חשוב לציין כי אף אחד מהתלמידים אינו בא בטענות. הם סוברים כי להנהלת הישיבה לא היה שום מידע מוקדם בעניין. אחרת, כפי שאומר לנו המבוגר מביניהם "ללא ספק, המשגיח לא היה ממשיך בתפקידו".
המשגיח התוקף תלמידי הישיבה מיטה ופלאזמה פרשת המשגיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד