י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רבנים בכירים תושאלו במשטרה בחקירת פרשת המשגיח מירושלים

פורום רבנים מצומצם דן בעניינו של המשגיח שהואשם במעשים חמורים בשבוע שעבר, בניסיון לפתור את הנושא בשקט מבלי לערב את המשטרה • 'בחדרי חרדים' חושף עוד פרטים מאחורי הדרמה שמטלטלת את המגזר החרדי בשבוע האחרון

המשגיח הפוגע מובל להקראת כתב האישום, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
המשגיח הפוגע מובל להקראת כתב האישום, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בהמשך להגשת כתב האישום החמור נגד משגיח בישיבה גדולה בירושלים, על כך שבמשך שנים ארוכות פגע בשלוש מבנות משפחתו, מתברר כי רבנים חשובים תושאלו ומסרו גירסאות במשטרת ירושלים.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', לאחר שהגיע מידע פנימי לצוות חוקרי מרחב מוריה, הם פנו לרבנים שהיו מעורבים בבדיקת המקרה החמור, ואלה מסרו למשטרה עדויות, שסייעו לחוקרים להרכיב את הפאזל - מה שהביא להגשת כתב האישום.

"פורום של רבנים חשובים דנו בעניינו של המשגיח, וניסו לפתור את זה מבלי לפנות לרשויות החוק", אמרו גורמים במשטרה ל'בחדרי'. אולם בסופו של דבר המידע הגיע לידי גורמים במשטרה ובעקבות כך נפתחה חקירה סמויה, תחת צו איסור פרסום.

עם הגשת כתב האישום, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט בקשה למעצרו של המשגיח עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, וביום חמישי הבא (02/06/2016) ייערך דיון בעניין בבית המשפט המחוזי בירושלים.

גורם משפטי איתו שוחחנו, העריך כי בסופו של ההליך המשפטי, בית המשפט יגזור על המשגיח לא פחות מעשרים שנות מאסר, ובמקרה של הסדר טיעון לא פחות מ-15 שנה, אותם ירצה המשגיח בין כותלי הכלא, זאת מעבר לקנסות ופיצויים אותם יצטרך לשלם לקרובות משפחתו שנפגעו על ידו.

מעדויות שהגיעו אתמול מתלמידי הישיבה ל'בחדרי חרדים' עולה כי בחדרו של המשגיח בישיבה שכנה בקביעות מיטה. מלבדה, היה מותקן בחדרו מסך פלאזמה בגודל יוצא דופן. ההסבר הרשמי שנפוץ בין הבחורים היה כי המסך שימש עבור תורמים ומבקרים שהגיעו לישיבה, ועל גבי המסך הקרינו להם סרטוני תדמית ומצגות על הישיבה ופועלה. אולם כעת, בעקבות כתב האישום, הם חושדים כי המסך שימש לדברים אחרים.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בסוף השבוע שעבר, התחושות בישיבה קשות וחלק מהבחורים בהלם גמור. רוב התלמידים לא מתכננים לעזוב את הישיבה בעקבות הפרשה, אולם קבוצה קטנה של בחורים מתארגנת לעבור ללמוד בישיבה אחרת, ככל הנראה ישיבת מיר.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', על פי האישום שהוגש בבית המשפט, במשך שנים ארוכות משגיח בישיבה ליטאית חשובה בירושלים התעלל בשלוש אחיות קרובות משפחתו, תוך שהוא מציג בפניהן היתרים הלכתיים למעשיו. בין היתר, השמיע בפניהן את דברי הרב קנייבסקי בתואנה כי הוא מתייחס ומתיר את מעשיו החמורים, הציג על גבי דפי גמרא אסמכתאות הלכתיות כביכול המתירות את המעשים החמורים, והסביר כי ביקוריו אינם מהווים עבירה של "ייחוד" שכן קיים היתר הלכתי של "בעלה בעיר" המתיר להם לשהות לבדם בבית.

אחת מהן שלא הסכימה למעשיו החמורים ושאלה שאלות, ננזפה על ידי המשגיח שאמר לה כי שאלותיה מהווים זלזול בגדולי ישראל וכי שאלות אלו נובעות מתוך בעיית ה"נרווים" שלה. לאחרת הסביר כי מעשיו מותרים מדין "עד אחד נאמן באיסורין" שכן הוא מהווה עד אחד אשר מתיר את האיסור.
המשגיח המתעלל מעשים חמורים פרשת המשגיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד