י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב אברהם יוסף השעה עצמו מענייני הכשרות בעיר חולון

בעקבות כתב האישום התלוי ועומד נגדו בחשד לניצול מעמדו בעיר לטובת 'בד"צ בית יוסף', החליט רבה של חולון הגר"א יוסף להודיע על הפסקה מידית של התעסקות בענייני הכשרות בעיר • ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה לבג"צ

הגאון הרב אברהם יוסף, פלאש90
הגאון הרב אברהם יוסף, פלאש90

השבוע הודיעו עורכי דינו של הגאון הרב אברהם יוסף, רבה של חולון, כי הרב יפסיק להתעסק בענייני הכשרות בעירו, זאת בגלל כתב האישום התלוי ועומד בעניינו. את הדברים מסרו עורכי הדין לבג"צ בעקבות עתירה בעניין שהגישה תנועת "נאמני תנועה ועבודה" נגד כהונת הרב.

ככפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הגר"א יוסף מואשם כי ניצל את מעמדו כרב עיר האחראי על מתן תעודות כשרות בערים חולון ואור יהודה על מנת להיטיב עם בד"צ 'בית יוסף', גוף כשרות פרטי המצוי בבעלות משפחתו הקרובה, וכך לקדם את ענייניו האישיים, המשפחתיים והכלכליים.

לפני כשלושה חודשים עתרה תנועת נאמני תורה ועבודה לבג"צ בדרישה משר הדתות להשעות את הרב אברהם יוסף מתפקידו כרב העיר חולון על רקע ההליך הפלילי המתנהל בימים אלו נגדו.

השבוע הגישו עורכי דינו של הרב אברהם יוסף, נבות תל צור וטל שפירא, תגובה מקדמית לעתירה וכתבו "כי לא מתקיימת עילה להשעייתו מכהונתו כרב העיר חולון עקב כתב האישום נגדו. על אף זאת החליט הגר"א יוסף להפקיד את סמכויותיו כרב העיר בענייני כשרות לידי רב העיר האשכנזי של חולון, הרב יוחנן גור-אריה, וזאת עד לתום ההליכים המתנהלים בגין כתב האישום". לדברי עורכי דינו - "משיכת ידו המוחלטת של הרב יוסף מעיסוק בענייני כשרות, עד לתום ההליך, נעשו לשם כבודה של תורה ועל מנת למנוע כל לזות שפתיים בעניין".

עם זאת, הרב יוסף ימשיך לכהן כרב העיר ולטפל בסוגיות השונות מלבד כשרות, וכן ימשיך להיות חבר מועצות הרבנות הראשית אשר תפקידה בין השאר לטפל בסוגיות של כשרות. עמדת המדינה טרם התקבלה בנושא העתירה.

עו"ד אסף בנמלך המייצג את העותרת, ביחד עם עו"ד מתי רוזנבאום, מסר כי "ההחלטה המתבקשת של הרב יוסף לנטרל עצמו מעיסוק בענייני כשרות התקבלה רק בעקבות עתירת התנועה לבג"צ. פניות קודמות לרב יוסף, לרבנים הראשיים וליועצים המשפטיים כלל לא טופלו. בנסיבות אלה, ספק אם די בהחלטתו של הרב שלא לעסוק בענייני כשרות עד לבירור משפטו. אנו נלמד את עמדת הרב יוסף ונבקש להגיב עליה בפני בית המשפט".
הרב אברהם יוסף רבה של חולון בד''צ בית יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד