י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בסוף מישהו ימות, וכולם יהיו חכמים למפרע

הזלזול המגזרי בחוקים מצילי חיים יסתיים בסוף באסון • וגם: מימוש החוק הנורבגי וחלוקת צל"שים • טורו של אבי גרינצייג

צילום ארכיון: :רועי כהן, א.צ כהן
צילום ארכיון: :רועי כהן, א.צ כהן

הטור הזה בוער בי כבר מיום חמישי שעבר, הסיבה היחידה שהתאפקתי עם פרסומו, כדי לא לתת חרב ביד שונאינו, שמחפשים תמידין כסדרן לנגח את המגזר החרדי בעוד האש בוערת.

במה דברים אמורים?

אפשר לתקוף איזה כבאי שאמר משפט לא חכם על המדורות של החרדים, אפשר גם לחפות על הילדים שהתקוטטו או רגמו באבנים כבאים, אפשר בכלל לומר שהכל טוב ויפה ואנחנו מושלמים, אבל הגיע הזמן לעשות לזה סוף.

דווקא המגזר החרדי, האמון על 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' נוטה לזלזל באופן חריג בחוקים ובכללי בטיחות חיוניים, זה מתבטא בהרבה מאוד מקומות, אם בחוקי התנועה המהווים המלצה בקושי ברחובות בני ברק, או בשיטות הבנייה הייחודיות המאפיינות הרחבת דירות באזורים חרדיים, ואכמ"ל.

באופן ספציפי, מה שהדליק לי את הנורות האדומות, תרתי משמע, הייתה השריפה ברמות, ולא, אני לא מדבר על להבות הענק שאיימו על שכונות ירושלים, אלא על מדורה קטנה בהרבה, שבערה בשעות הקטנות של ליל ל"ג בעומר מטרים אחדים מבניין מגוריי, בלי פיקוח או השגחה מינימאליים ובסמוך לשדרת עצים.

אין לי מושג מה ההסבר לכך, האם זה בגלל שאנחנו לא באמת סופרים את המדינה הציונית אז על הדרך אנחנו משוכנעים שגם בשמירת חיי אדם אנחנו 'מבינים' יותר ממנה, או אדרבה, יחד עם ניצני הציונות שהתעוררו בשנים האחרונות בקרב נתח מצעירי המגזר - אימצנו גם את ה'סמוך' הישראלי המפורסם.

השורה התחתונה היא שזה מסכן חיים, כפשוטו, וכל קול קורא במדבר דינו שלא להשפיע עד שישולם המחיר בדם וכולנו נזדעזע. חבל.

כבתה, זקוק לה
ואם בשריפות עסקינן, לפחות אחת כזו כבתה בשבוע האחרון, ואני מדבר כמובן על האש בין דגל התורה לאגודת ישראל, שנרגעה מעט בסיועו האדיב של סגן שר החינוך מאיר פרוש, שבמעשה נאצל פינה את מקומו בכנסת לטובת יעקב אשר. הוא הרוויח. יעקב אשר הרוויח. היהדות החרדית הרוויחה.

אין טעם לדוש שוב בסיבות לעיכוב במימוש החוק הנורבגי, גם לא בשאלה הכה טבעית ומתבקשת למה למשל שר הבריאות ליצמן לא הוזכר בשום שלב אפילו כמועמד לממש את החוק הנורבגי, יש טעם בהחלט להעניק צל"ש לאדריכלי ההסכם - ראש העיר אלעד ישראל פרוש מחד גיסא ונכדו של הגראי"ל שטיינמן, הרב דוד שפירא מאידך גיסא.

כעת, משהבולדוזר החרדי שב לכנסת, וסגן השר אינו צריך להיטלטל למליאה להצבעות מעייפות ופנוי לרשום הישג אחר הישג במשרד החינוך, נותר רק לתהות מה יקרה בעתיד, האם הדגלאים ייאלצו להמשיך להקיז דם עבור המגיע להם בצדק, או שלקראת הבחירות הבאות כבר יתוקן העוול המפורסם של 40-60. ימים יגידו.

בינתיים, עסקו כמחצית מנציגי 'אגודת ישראל' בחודשים האחרונים בהילולא הגדולה במירון, בהכנות ובנסיעות, זה כמובן לא מנע את הקריסה המיידית, בערך שעתיים לפני של"ג בעומר התחיל, מה שמעלה תהיה אחרת - מדוע לא התגייס לעניין שר הבריאות היעיל, שמוכיח את עצמו שוב ושוב בפתרון משברים לאומיים, ובלי שום ספק יכול היה להניף את שרביט הקסמים ולחסוך את הכישלון השנתי.
שריפה ונשמרתם לנפשותיכם תחבורה לג בעומר ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד