י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

טויוטה ורסו החדשה – ראש בראש על צמרת המיניוואנים הקומפקטיים

במסגרת מבחני הרכב שלנו המתמקדים כעת במיני-מיניוואנים, הגיע תורה של טויוטה ורסו – הרכב הכי נפוץ בקטגוריה • כמה שינויים יש בדגם החדש, מה התפקשש במראה שלה, במה היא מפתיעה, איך המרווח ומה התחושה? • הצטרפו עימנו לנסיעת מבחן

טויוטה ורסו החדשה – ראש בראש על צמרת המיניוואנים הקומפקטיים
צבי ריבלין

אין ספק, אם תצטרכו לבחור במיני-מיניוואן (מיניוואן קומפקטי) הפופלארית ביותר - טויוטה וורסו, היא התשובה. המתחרות יגידו שהיא מציפה את כבישי הארץ כיוון שהיא נמכרת / נמסרת על ידי ציי הרכב וכיוון שזכתה במכרז של הצבא, אבל בכל מקרה מדובר ברכב שנקנה לאלפיו גם במגזר הפרטי ושלא ניתן לפספס.

כך או כך, ברור שאחד המיני-מיניוואנים הראשונים שאמורים להיות נבחנים במדור שלנו, בפרט כשהפוקוס מתמקד במכוניות של 7 מקומות ומעלה, הוא הוורסו. המתחרות הישירות הן כמובן קיה קרנס, שברולט אורלנדו, פיז'ו 5008, דאצ'יה לודג'י ועוד כמה יחידי סגולה.

האמת, שמבחוץ לא ניתן לדמיין בכלל שמדובר ברכב של שבעה מקומות. אורך של 4.46 מטר בלבד הוא באמת גודל מזערי. אורכו הקצר מאוד של הורסו הוא ככל הנראה הקצר ביותר בסיגמנט. הרוחב לעומת זאת די נאה ועומד על 179 סנטימטרים. מבחינתי, האורך הקצרצר היווה פלוס גדול כי מלבד הקלות שבה ניתן למצוא חניה, יש בעובדה הזו כדי "לנטרל" את עיני השכנים...



מי שאוהב רכב שמוציא לכולם את העיניים, לא ימצא כאן את מבוקשו גם אם היה מדובר ברכב ארוך יותר כיוון שמדובר ברכב מכוער. יסלחו לי מעצבי טויוטה, אבל הוורסו נראה "סתם" עוד רכב עגלגל, וחסר טעם. אמנם הגרסא החדשה שלו מעניקה יחידות תאורה צרות מלפנים שמשתלבות היטב עם גריל וחרטום חדש – שמהווה מעין שילוב של דגם הקורולה העדכני וזה שלפניו, אבל מעבר לכך הפרופיל והאחור נשארו זהים לדגם הקודם, ובגדול, למרות מאמץ להעניק לו נקודות חמודות פה ושם, אין כאן שום דבר מעניין.

אבל מה שבאמת משנה זה פנים הרכב שעליו נרחיב כעת והיכולות המיכניות ובכלל שעליהן נרחיב בהמשך. אז מבפנים, הוורסו מציג כמעט את אותה אדרת. זה מתחיל במראה כללי נקי, יפה והכי חשוב - עכשווי. השבדורד נקי וחלק והצורה בה מונחים המחוונים מעניקה לו חינניות ותחושת חדשנות. הקונסולה המרכזית רחבה ולא עמוסה, כנהוג במשפחת טויוטה והאווירה הכללית מעניקה מראה עשיר משהו. מכל המיני-מינוואנים שבדקנו עד כה במדור, הרוגע והיופי שהוקרנו ממנו, עלה על כולם.

ההגה מצופה העור מזכיר את שאר הדגמים של החברה, כלומר נעים למגע ונוח לאחיזה ולתפעול, אבל הוא חף מלחצנים מלבד שליטה ובקרה על מערכת האודיו, וחבל. מאחרי ההגה תמצאו אפשרות להעברת ההילוכים בצורה ידנית (טיפ טרוניק). חלקו העליון של השדבורד נעים למגע וחלקיו מחוברים היטב אבל באמצע ובחלקים התחתונים הוא, איך לומר, לא משהו.



המראה הפנימי כולל פסי כרום המרוחים על הדשבורד והדלתות. המרחב ליושבים מלפנים מצוין וכולל ידית נוחה לידיים בין המושבים וידית נוספת על הדלתות ליושבים מלפנים. בכלל, ההרגשה היא של מכונית רחבה שנותנת מספיק מקום גם ליושבים בשורה השניה. הורסו מציע גם אבזור שופע שמציע מסך מולטימדיה בגודל 7 אינצ' עם מצלמת רוורס, מחשב דרך, מערכת מיזוג מפוצלת, ומערכת מובילאיי כבסיס (נדיר בסיגמנט). כדאי לציין לטובה גם את העובדה ששלשת הכיסאות במושב האמצעי מתכווננים באמצעות מסילה ובכך יכולים להשאיר מקום גדול יותר ליושבים מאחור או לבגאז' ושניתן למצוא כאן 2 תאי אכסון נכבדים מלפנים, מחזיקי כוסות בגב המושבים הקדמיים (לטובת היושבים מאחור) ומראות איפור עם תאורה. הורסו מגיע כבסיס גם עם חלונות כהים מאחור, מראות מתקפלות חשמלית ומגבים שמופעלים אוטומטית בגשם.

היושבים בשורה השניה, ייהנו גם הם כאמור ממרחב ישיבה נוח אך אלו היושבים בשורה השלישית יצטרכו להצטופף כמיטב המסורת בסיגמנט הזה. מה שמפתיע כאן לטובה זו יכולת ההטענה. קודם כל, גם כשכל המושבים פתוחים ניתן להעמיס 155 ליטר (ממש כלום, אבל בסיגמנט הזה הוא עדיף על פני מתחרות רבות), שנית, הוורסו מגיע כבסיס עם גגון המורכב עליו, ושלישית – חמשת הכסאות האחרונים מתקפלים בצורה מהירה וחלקה ונותנים לכם יכולת להעמיס עד 1,700 ליטר.

עכשיו הגיע הזמן לדבר על העיקר – הנהיגה. הוורסו נותן תפוקה מיכנית טובה משמעותית ביחס לדגם הקודם. המנוע בנפח 1.8 ליטר המוכר של טויוטה, הוא מעל לממוצע בקטגוריה; זאת, בזכות 147 כ"ס המשיגים מומנט של 18.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. לחיצה על הדוושה מוכיחה את הנתונים שהוזכרו כעת והיא משנעת את הורסו בצורה חלקה, נעימה, שקטה ואפילו - הייתי מעז לומר - בשרנית.



במהירויות גבוהות הורסו ירגיש מתאמץ ולא ימנע את כניסת של רעשים לתא הנוסעים, אבל בסך הכול גם מהבחינה הזו הורסו מפתיע לטובה, כולל לעומת כמה מתחרות (מבלי להזכיר שמות) ומפתיע שבעתיים שמשווים את יכולותיו למראה האפרפר והפשוט שלו.

ובעולם של מכוניות היברידיות שטויוטה הכניסה כה חזק לשוק, אי אפשר שלא לדבר על צריכת הדלק. למרות שהורסו לא מגיעה עדיין עם מערכת היברידית היא מתגלה כחסכנית אפילו ביחס למשפחתיות שאינן היברידיות. נסיעה משולבת צרכה 11.7 ליטר דלק שזה בהחלט יפה.

ולמתעניינים באמת, תג המחיר של הורסו עומד על 154,900 ש"ח - שיעור דומה למחיר שדורשות המתחרות.
טויוטה ורסו מבחן דרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד