י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נפלתם ברחוב ונגרם לכם נזק? אתם זכאים לפיצויים

פגעי מזג האוויר ומפגעים אחרים מביאים לעיתים לחבלות ונזק כתוצאה מנפילה ברחוב – דבר המהווה במקרים רבים עילה לתבוע פיצויים • ובכמה נדרשה העירייה החרדית לפצות? עו"ד תומר לינר ממשרד ינובסקי-לינר המתמחה בתביעות נזיקין עם הטיפים

חורף בירושלים, צילום: קובי הר צבי
חורף בירושלים, צילום: קובי הר צבי

מזג האוויר הסוער גרם השנה לכמה מקרי מוות מיותרים ומצערים – דבר שהעלה לראש הכותרות את פגעי מזג האוויר שעלולים לגרום לנזק בנפש. לא רבים יודעים אבל כאשר אדם נופל ונחבל ברחוב, וכתוצאה מכך נגרם לו נזק, יכולה להיות לו עילת תביעה נגד חברת הביטוח של הרשויות השונות.

בימים הגשומים נחבלים אזרחים לא מעטים מבורות שנפערו ברחוב או מכל מפגע בטיחותי אחר, והדבר עלול לגרום לשברים או נזקים אחרים – דבר אשר יכול להוות עילת תביעה ופסיקת פיצויים נדיבים לטובת התובע.

באחרונה הגיש משרד 'ינובסקי-לינר' המתמחה בתביעות נזיקין תביעה נגד עירייה מרכזית בשרון לאחר שאישה מעדה ונחבלה בעיר.

האישה כבת 58 בסך הכול ביקשה לבקר בבית יד לבנים באחת מערי השרון, מעדה ונחבלה כתוצאה מכבל חשוף שהיה ברחוב, כעת תובעת האישה מהעירייה פיצוי של למעלה משני מיליון שקל בגין רשלנותה לכאורה. התביעה הוגשה על ידי עורך הדין תומר לינר ממשרד ינובסקי - לינר המתמחה בתביעות נזיקין.

האישה שעובדת כמזכירה בכירה בחברת הייטק נהגה לפקוד רבות את בית יד לבנים. במשך 14 שנים הייתה התובעת מנויה לבית יד לבנים בעיר בשרון - המשמש מרכז תרבותי. בתחילת השנה, בעת שהייתה בדרכה לעבר קופות המרכז כדי לאסוף כרטיסים להצגה, היא נתקלה בכבל שלא היה מחוזק למשטח ולא היה מסומן ומעדה. כתוצאה מהנפילה נחבלה האישה ביד שמאל ורגל ימין.

במשך זמן ממושך נאנקה האישה תחת מכאוב וסבלה משברים שהצריכו ניתוח אורתופדי. בנוסף לכך, כתוצאה מהאירוע, נקבעה לאישה נכות משמעותית בגין הגבלה בטווחי תנועות שורש יד שמאל והפרעה לטווחי תנועות ברך ימין.

במקרה דומה שאירע בעיר חרדית, הגיש עו"ד תומר לינר תביעה בשם תושב חרדי באותה העיר, אשר בשל מפגע בנו נפל ונחבל, ובסופו של דבר נדרשו הרשויות לפצות את התובע בכמיליון שקלים.
לדברי עו"ד תומר לינר, מומחה בתביעות נזיקין וביטוח "אנו נתקלים רבות בתופעות של מחדלי רשויות ואנו סבורים כי במקרה שנגרם נזק מהותי, הרי שיש להגיש תביעה נגד הגורמים שהתרשלו גם על מנת להרתיע כמו גם האפשרות לשיפוי עבור האנשים שניזוקו".

עו"ד לינר מציג את הדרישות המתחייבות על מנת להגיש תביעת נזיקין בגין נפילה. "יש להוכיח כי הייתה רשלנות מצד הנתבעת. זה יכול להיות בור שלא נסגר, מכשול שלא סומן וכיוצא באלה. עורך דין שמומחה בתביעת נזיקין יידע לבדוק האם מתקיימת עילת תביעה. בנוסף לכך יכול לתבוע אדם רק בגין נזק שאירע כתוצאה מאותה חבלה. אם הנפילה הייתה בגין מכשול ברחוב ואשר גרם לאזרח ליפול ולהינזק הרי שיכול האיש לתבוע את הרשות".


עו"ד תומר לינר מוסיף ומדגיש כי "מכיוון שעל הנפגע להוכיח את התאונה ואת המפגע שבשלו היא ארעה, רצוי לציין את אופן התרחשות התאונה כבר בפנייה הראשונה לטיפול רפואי. כן מומלץ לצלם את המפגע במצלמה בצורה טובה ולהקפיד כי על התמונות יופיע התאריך בו צולמו התמונות.
בנוסף, קיימת חשיבות לפנות לעורך דין שמומחה בתביעת נזיקין על מנת שיוכל להעריך את עילת התביעה ויידע כיצד להגישה על מנת שיתקבלו מקסימום הפיצויים".

משרד ינובסקי – לינר מתמחים בייצוג בתביעות בגין רשלנות רפואית ונזיקין, ביטוח, ובעלי ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונות. עו"ד ינובסקי ולינר אף מנהלים את פורום זכויות רפואיות, ביטוח, נזיקין ורשלנות רפואית.

לאתר משרד עורכי הדין 'ינובסקי- לינר' לחצו פה>>

קישורים:
חברת הביטוח לצעיר שלקה בהתקף לב:
המדריך להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה
חברת הביטוח הפקירה את האלמנה
משרד ינובסקי-לינר החלקה בגשם תביעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד