י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בקרוב: הרמזור יודיע לנו מתי הוא הופך לירוק

סטארט-אפ מעמק הסיליקון יעזור לנהגים להגיע ממקום למקום מהר יותר ויודיע להם מתי הרמזור מתחלף לירוק

בקרוב: הרמזור יודיע לנו מתי הוא הופך לירוק



אפליקציות שמודיעות על זמני הגעת אוטובוסים הפכו בשלוש השנים האחרונות לסוג של חובה בכל סמארטפון. בזכות תחנות אוטובוסים חכמות ו-GPS - אפליקציות דוגמת מוביט עזרו ליעל את חייהם של הנוסעים בתחבורה ציבורית. כעת, מבקשת חברת ב.מ.וו לעשות את אותה המהפכה לטובת נהגי המכוניות בעלי מכשיר סלולרי חכם, ולעזור להם לדעת מתי הרמזור יתחלף לירוק.

בפילוט שמתרחש בימים אלו בעיר סן חוזה שבמדינת קליפורניה ובו משתתפות כרגע 50 מכוניות של החברה, מנסה הסטארט-אפ Connected Signals על ידי למידת מכונה וחיזוי (predictive analytics) לנתח דאטה של תנועת מכוניות ורמזורים בזמן אמת ולעזור לנהגי מכוניות לדעת, באמצעות אפליקציה, מתי הרמזור שמולם יתחלף מאדום לירוק. בנוסף, האפליקציה שנקראת EnLighten, ואותה מטמיעה ב.מ.וו בדגמיה החדשים, תודיע לנהג הרכב גם מתי הרמזור אליו הוא מתקרב יתחלף לאדום ובכך להבין אם הוא יספיק לעבור את הרמזור בזמן או שכדאי לו להאט לקראת עצירה.

לצורך הפיילוט, נבחרה העיר סן חוזה בשל היותה עיר מתוכננת ומעודכנת עם מערכת מתקדמת של רמזורים מחוברים. המערכת של Connected Signals מקבלת אליה מידע כמו זמני תחלופת האורות ברמזורים, יחד עם נתוני תנועה בכבישים, מנתחת אותו עד שהיא מגיעה לחיזוי המדויק ושולחת את הנתון לאפליקציה.

בראיון שהעניק מייסד ונשיא Connected Signals, דוויד הת'רינגטון למגזין wired, הוא אמר כי בחברה עבדו לצד המהנדסים גם פסיכולוגים כדי ליצור אפליקציה כמה שיותר בטוחה. האפליקציה נראית כמו מד מהירות על מנת לא לבלבל את הנהג יותר מדי והאפליקציה מפסיקה לספור לאחור חמש שניות לפני שהאור מתחלף כדי לעזור לנהג להתמקד בכביש. "כשאדם רואה אור ירוק לפניו, הוא נוטה להאיץ", אומר הת'רינגטון. "אם מישהו יגיד לנהג שהוא לא יספיק לעבור את הרמזור באור ירוק - הוא לא יאיץ".



הסטארט-אפ מסמן שני יעדים עיקריים: הראשון - להבין האם אפליקציה שמחוברת לרמזורים תסייע להפוך את הנהיגה לבטוחה יותר. השני - האם יש לתהליך שבו נהג מייעל את נסיעתו יכולת להפחית בזיהום אוויר. על מנת לבחון אם היעד השני יתקיים הודות לסטארט-אפ, הצטרפו לניסוי צוות חוקרים ממעבדת ארגון הלאומית לחקר אנרגיה.

הת'רינגטון מציין כי יותר מ-100 רשויות כבר הסכימו להיכלל בניסוי ונתנו לחברה גישה למערכות הרמזורים שלהן. על פי הת'רינגטון, המטרה היא לא להרוויח באופן ישיר מהאפליקציה עצמה, אלא על ידי מכירת הדאטה שנאסף מכל נהג ומכירתו ליצרניות מכוניות או לחברות שאוספות מידע מהסוג שהם מוכרים כמו למשל חברות המיצרות מפות.
רמזור פילוט קליפורניה סטארט-אפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד