ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דאגה באומן: החשוד בהשחתת הצלב עלול לרצות עונש מאסר ארוך

הנציגים בקהילה היהודית באומן חוששים מפני העלול להתרחש בעקבות השחתת הצלב ב"אגם התשליך" • בינתיים, ארבעה חשודים שוחררו. החשוד המרכזי נותר במעצר

רגע המעצר (ברסלב live)
רגע המעצר (ברסלב live)

 

מתוך חמישה שנעצרו אמש (מוצ"ש) באומן, נותר חשוד אחד במעצר - הוא החשוד המרכזי בהשחתת סמל הנצרות של 'אותו האיש' שהוצב כהתרסה על פני צלב, אל מול הציון הקדוש של רבי נחמן מברסלב. ארבעה אחרים, שנחשדו כמי שניסו להכשיל את המעצר, שוחררו.

כזכור, אמש דווח ב'בחדרי חרדים' על חמישה חסידי ברסלב שנעצרו בחשד כי ביום שישי האחרון השחיתו את הצלב הגדול המוצב ב'אגם התשליך' באומן שבאוקראינה. כעת מדווחים פרטים חדשים, שהגיעו לבחדרי חרדים מגורמים בקהילה היהודית במקום.

(תיעוד השחתת הצלב באומן)

ארבעה מתוך חמשת העצורים שוחררו, וכעת מחכים לקבל את דרכוניהם המוחזקים בידי המשטרה המקומית - בחזרה. רק בחור אחד נותר במעצר. הוא החשוד המרכזי בהשחתת הצלב. לטענת אנשי המשטרה החשוד הודה במעשים בחקירתו. בנוסף במשטרה המקומית טוענים כי יש ברשותם תיעוד ברור ממצלמות האבטחה ובו נראה החשוד מבצע את המעשה.

אחד העסקנים הפועל בעניין, אומר ל'בחדרי' כי במשטרה המקומית מתכוונים להתעקש על המשך מעצרו עד להגשת כתב אישום בעוון הנחשב מבחינתם חמור ויכול להביא עד לשמונה שנות מאסר.

מדובר בבחור יהודי ישראלי בשנות העשרים לחייו תושב חולון. הוא חולה בסכרת ונמצא "במצב לא פשוט". משפחתו עודכנה על מעצרו, וכעת תרים אחר עורך דין מתאים, שידאג לייצג את בנם העצור.

סביב עליית רבבות היהודים לציון רבי נחמן באומן, מתחולל בשנים האחרונות קמפיין אנטישמי לאומני, בעיקר מצד קבוצה מקומית שבהמשך אף הפכה למפלגה פוליטית. הם מסיתים נגד היהודים ומתוך מטרה להביך את היהודים, דרשו הצבת סמל הנצרות במלואו - גם צלב, וגם דמות 'אותו האיש' עליו - בגבעה ממול הציון הקדוש.

המעשה הפרובקטיבי שנועד לפגוע ביהודים ולהביא בדיוק למקרה זה, נתקל בהכנה מתאימה מצד אנשי ברסלב - אשר הפיצו לפני שלוש שנים, בזמן ההצבה, אזהרה כי מטרת האנטישמיים היא שהיהודים יפגעו בסמל החשוב להם, וכך יוכיחו כי ליהודים יש עניין אנטי-אוקראיני.

עסקן בכיר בקהילה היהודית באומן אומר היום לבחדרי חרדים: ״ כל חברי הקהילה היהודית במקום הביעו שאט נפש מהמעשה וכן רב הקהילה הר"ר יעקב ג'אן שליט"א המבקר בימים אלה בארץ, גינה זאת בכל תוקף והורה למסור זאת לכלי התקשורת המקומיים, בתקווה שהדבר לא יגרום ח"ו הרעה ביחסים של הקהילה היהודית שכבר מונה מוסדות חינוך ומערכת כשרות וחיי קהילה שוטפים במקום לבין המקומיים״.

בקהילה היהודית חוששים כעת מה ילד יום. גם כך מצב היחלסים שברירי מאוד, וכל פעולה שכזו עשויה להביא להתלקחות ולמקרי תקיפה מצד המקומיים נגד יהודים השוהים באומן בקביעות, או המבקרים בה.

מכר של העצור אומר לבחדרי חרדים: "העצורים צולמו במצלמות, אבל הכחישו שהם השחיתו את הצלב, רק הוא הודה. בנוסף אליהם עצרו עוד מישהו שהפריע במהלך המעצר ושוחרר לאחר שעות בודדות, כעת הוא בדרכו לארץ, שאר העצורים מחכים עדיין לדרכונים שלהם , שגרירות ישראל פועלת מול הרשיות לסגור את הפרשה כמה שיותר מהר".

אמש דווח לראשונה ב'בחדרי כי בחסות העלייה ההמונית של חסידי ברסלב לאומן בשבת חנוכה, סולק הצלב הענק המוצב ב'אגם התשליך' - זאת כנקמה על הפוגרום שנערך בציון לפני שבועיים עם השלכת ראש חזיר ופיזור צבע אדום כדם.

צלב הושחת באומן אנטישמיות באומן תושב חולון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד