ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

119 'כבשים של יעקב אבינו' הוטסו ארצה; הרב מאשדוד ערך 'מי שברך' לכבשים • צפו

במבצע מורכב, בו השתתף שגריר ישראל וכלל 11 מטוסים, הובאו ארצה 119 "כבשים של יעקב אבינו" • הרב עמרם ועקנין, המוכר מ'עליות הנשמה' שלו בקברי צדיקים, הטריח עצמו לבית שמש כדי לעשות "מי שברך" לכבשים • צפו בתיעוד

119 'כבשים של יעקב אבינו' הוטסו ארצה; הרב מאשדוד ערך 'מי שברך' לכבשים • צפו

במבצע מורכב, בו השתתף שגריר ישראל בקנדה וכלל לא פחות מ-11 מטוסים, הובאו לאחרונה ארצה 119 "כבשים של יעקב אבינו". הרב עמרם ועקנין מאשדוד, המוכר מ'עליות הנשמה' שלו בקברי צדיקים, הטריח עצמו לבית שמש כדי לעשות "מי שברך" לכבשים.

בתיעוד שהגיע לידי "בחדרי חרדים" נראה הרב מברך את הכבשים כשטלית מעל לראשו ולבסוף אף מעניק נשיקה לאחד הכבשים.

כאמור, הכבשים מוכרים כ"כבשים של יעקב אבינו" - מהזן שגידל יעקב אבינו בביתו של לבן ואינם קיימים בארץ ישראל. לפני מספר ימים הובאו הכבשים לארץ לאחר מבצע מורכב.

בשנה החולפת התפרסמו מספר ידיעות בכלי התקשורת בנוגע למבצע להבאת הכבשים ארצה. את הכבשים הנדירות גידלו בני הזוג ג'נה וגיל לווינסקי - מכריו של רבי עמרם ועקנין, שעלו לישראל בשנת 2006.



שגריר ישראל בקנדה, רפי ברק, ערך מספר פעמים ביקור יוצא דופן בדיר הכבשים בדרום מערב קנדה בכדי לבדוק אם 119 הכבשים מזן "כבשת יעקב", בעלי ארבע קרניים, אכן תואמים לדיווחים, כדי שיוכלו להביאם ארצה לחווה החינוכית ברמת הגולן.

הרב מאשדוד ובעל הכבשיםצילום: הרב מאשדוד ובעל הכבשים
הרב מאשדוד ובעל הכבשים

כאמור, בימים האחרונים הושלם המבצע כאשר הכבשים הגיעו ב-11 טיסות - מספר המטוסים הגדול ביותר של העברת בעלי חיים בישראל. באל על ניסו להעביר את הכבשים עם מטוסים לישראל ומשלא הצליחו פנו לסיוע של חברת התעופה נוספת כדי לעמוד במשימה.

הכבשים מאוחסנים כעת בבית שמש ובהמשך יעוברו לחווה החינוכית ברמת הגולן, כפי שתוכנן בתחילה.

הבדיקות של הזן הנדיר נעשו בקנדה ומהתוצאות של הבדיקות הרפואיות שעברו הכבשים מתברר שזהו הזן שמוזכר בתנ"ך. כבשת יעקב מוזכרת בתנ"ך, בסיפור שבו יעקב מפריד בין הכבשים של חמיו, לבן. עם השנים נדד הגזע מהמזרח התיכון אל צפון אפריקה, משם לספרד, בהמשך לאנגליה וממנה לצפון אמריקה. הכבשה נעלמה לחלוטין מארץ ישראל, וכיום ניתן למצוא אותה בעיקר בצפון אמריקה.

מטרת הבאתם של הכבשים ארצה נעשית כדי למנוע את הכחדתם בעולם וחידוש הימצאותם בארץ ישראל.

הרב מאשדודצילום: הרב מאשדוד
הרב מאשדוד

מי אתה הרב עמרם ועקנין?
הרב עמרם ועקנין, מתגורר באשדוד, בן 77, נולד במרוקו בט"ו באלול תרצ"ט וגדל בכפר טזנחט. ממרוקו הוא היגר לארה"ב ובשנת 2008 עלה הרב מברוקלין לישראל והתיישב באשדוד.

הרב חי לבדו ללא אישה וילדים, שנפטרו עוד כששהה בארה"ב. הרב לא נוהג לקבל אנשים ואין לו חצר רשמית. רק מתי מעט באים במגע עם הרב ובציבור הוא מוכר כאמור בזכות עליות הנשמה שלו בקברי צדיקים, שם הוא מקבל מסרים על גזירות שנגזרו על עם ישראל.

הרב עמרם הוא תלמידו של רבי משה זריהן זצ"ל, אב בית הדין של מראקש. בין היתר למד גם אצל רבי מסעוד ויזמאן, רבי חיים עטיה ורבי מאיר מדינה ("הצולע").

כאמור, הרב עמרם נודע בשנים האחרונות בשל "עליית נשמה" המתרחשת לעתים, בה, לטענת מקורביו ששוחחו עם "בחדרי חרדים", מקבל הרב מסרים מצדיקים ואלו מזהירים אותו מהגזירות על עם ישראל. לדבריהם, "עליית הנשמה" מתרחשת אצל הרב כבר מגיל 5.

אדם אליוא, עוזרו של הרב ועקנין, מספר ל"בחדרי חרדים": "בילדותו, אמו של רבי עמרם ע"ה ביקשה מרבי יוסף אבוחצירא זיע"א שיבטל את העליות נשמה שיש לבנה. רבי יוסף אבוחצירא השיב לאמו: 'האם מותר לי לבטל את הטובה הזאת שנתן לכם קודשא בריך הוא?'. גם סבתו של הרב הייתה מקבלת מסרים בדיוק בדרך הזו, וכן סבתו מצד אביו".

לדבריו, "עליות הנשמה מתרחשות בפתאומיות מוחלטת. הרב נופל, מאבד את הכרתו ולאחר כמה דקות מתחיל לדבר ונראה מדיבורו שהוא משוחח עם צדיקים שנפטרו מן העולם". לדברי עוזרו של הרב, "הוא אף זכה לגילוי אליהו הנביא 3 פעמים במערת אליהו הנביא. ברגע שהרב נופל הוא לא נמצא בעולם, כלשונו, הוא לא זוכר שום דבר מרגע הנפילה ועד שהוא מתעורר ורק הנוכחים שנמצאים לידו מספרים לו מה נאמר מפיו".

המקובל מאשדוד עורך "מי שברך" לכבשיםצילום: המקובל מאשדוד עורך "מי שברך" לכבשים
המקובל מאשדוד עורך "מי שברך" לכבשים

"רבי עמרם מקיים עצרות תפילה לאחר שניתן לו מסר בעליית נשמה" מוסיף עוזרו של הרב. "הרב מקיים את התפילות עם הרב אלדד שמואלי וציבור המתפללים בסבב הבא - קבר דן בן יעקב, מערת המכפלה, קבר רחל אימנו, קבר דוד המלך ובמנהרות הכותל".

אביו, רבי אליהו ועקנין ז"ל, גדל במרוקו בחבורת גדולי התורה. הוא נפטר בשיבה טובה בגיל 101 לפני כשנתיים בשבת זכור לפני קריאת המגילה.

"בעבר, אביו של רבי עמרם הלך לביתו של הבבא סאלי, רבי ישראל אבוחצירא זיע"א, וביקש ממנו את ברכתו עבורו ועבור בנו. לאחר מכן התבקש על ידי בני ביתו של הבבא סאלי לתפור לו כמה ג'לביות שאותם נהג ללבוש הבבא סאלי עד יומו האחרון. בנוסף, הרב אליהו זצ"ל היה מייבא אתרוגים מובחרים בכל שנה בחג סוכות ממרוקו לארה"ב".
כבשים כבשת יעקב מי שברך קנדה הרב עמרם ועקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד