י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מצוה הבאה בעבירה: נהג אוטובוס קורא תהילים ומסכן חיי נוסעים

ההגדרה הקרובה ביותר ל'טובל ושרץ בידו'? נוסעים בקו אוטובוס ציבורי נדהמו כשהבחינו כי הנהג מנצל את זמן הנהיגה לפעולה מועילה וראויה מאוד - אמירת תהילים, אבל תוך סיכון חייהם • יעקב שטרן סיים את הנסיעה מזועזע, בחברה מבטיחים לבדוק

נוהג וקורא תהילים. צילום: יעקב שטרן
נוהג וקורא תהילים. צילום: יעקב שטרן

בעוד הקטל בכבישים עולה מיום ליום ותיעוד של תרבות נהיגה מסוכנת של נהגי אוטובוסים עולה לכותרות שוב ושוב, נהג חברת "קווים" - תועד הבוקר (חמישי) בידי נוסע כשהוא מתפלל בספר תהילים וגם נוהג. ראוי או לא. תאמרו אתם את דעתכם בתגובות.

אך בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה נהג אוטובוס בקו 230 ממודיעין עילית לבני ברק, בעל חזות חרדית כשהוא מתפלל בספר תהילים. על פי עד ראייה הנהג אחז בהגה בידו האחת, בידו השנייה אחז בספר התהילים הקדוש - וכך, כשעיניו שקועות לחילופין בתהילים ובכביש, הוא מוביל עשרות נוסעים ליעדם. בין הנוסעים היה מי שראה בכך סיכון חיי אדם.


יעקב שטרן, נוסע באוטובוס שתיעד את הנהג, מספר ל'בחדרי חרדים': ״נסעתי הבוקר בשעה 9:15 באוטובוס של חברת קווים, קו 230 ממודיעין עילית לבני ברק, יחד עם כשלושים נוסעים אחרים. באמצע הנהיגה סמוך למחלף גנות, הנהג התחיל לומר תהלים, כשהוא מחזיק בספר בידו". את יעקב זה הלחיץ מאוד, בגלל מה שאירע דקות לאחר מכן - האטה חזקה ופתאומית, "לאחר מספר דקות מתחילת הקריאה, הוא נתן ברקס חזק ופתאומי, לאחר שכמעט התנגש מאחור ברכבים לפניו".

תמרור האזהרה הזה לא היה מספיק, יעקב מציין שגם אחרי ש"כמעט התרחשה תאונה, הנהג המשיך להתפלל עד סוף המסלול בבני ברק״.

עבור שטרן מדובר היה בחוויה מפחידה במיוחד. הוא ממשיך ומספר ל'בחדרי' על אשר אירע: "היה פחד בקרב הנוסעים שעלולה להתרחש תאונה קשה. הנהג אף ראה שצילמתי אותו והמשיך בשלו. כל הדרך פחדתי פחד מוות שיקרה שוב אסון כמו באוטובוס המוות בקו 402 חלילה, ולא הורדתי מבט מהכביש שלפנינו, כדי לזהות חלילה אם סכנה מתקרבת". את עדותו הוא מסיים בכך ש"מקווה שנהגי אוטובוסים יבינו שנהיגה זה לא משחק, זה חיים ומוות״.

ניסיונות כתב 'בחדרי' להשיג את הנהג למתן תגובה לא צלחו, בחברה סירבו להעביר לידינו את מספר הטלפון שלו כדי לברר עמו את גירסתו, אולם הצילומים מדברים בעד עצמם.

טל סולמון דובר חברת קווים אומר ל'בחדרי חרדים': ״הנהג יזומן לבירור. לאחר הבירור, נעדכן בממצאים״
נוהג וקורא תהילים קו 230 אוטובוס ותהילים תיעוד מדאיג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד