י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"שוטרים הסיעו אותי ונאלצתי לחלל שבת על אף שלא הייתי בהפגנה"

מוקד הפגנות בחורי הישיבות בשכונת 'בית וגן' בירושלים - נגד 'דומינוס' המחללת שבת ומוכרת אוכל טרף, מספק השבת שערוריה מרגיזה • שישה בחורים אולצו לחלל שבת כשרק אחד בסופו של דבר נעצר על אף שדווקא הוא, כלל לא נכח בהפגנה

מעצר חרדי. צילום אילוסטרציה דוברות בתי הדין
מעצר חרדי. צילום אילוסטרציה דוברות בתי הדין צילום: דוברות בתי הדין

הפגנות המחאה של בחורי ישיבות משכונת 'בית וגן' בירושלים בליל שבת כנגד ׳פיצה דומינוס' בהר הרצל - המוכרת טרף ופתוחה בשבת, שדווחו לראשונה ב'בחדרי חרדים' לפני שבועיים, ממשיכות ביתר שאת, כאשר זו השבת הרביעית מתקיימת המחאה.

במהלך הפגנת המחאה שנערכה בליל שבת האחרון עוכבו ע״י המשטרה חמישה בחורים, שאולצו לחלל שבת בכוח, בכך שהשוטרים העלו בכוח את הבחורים לניידת, תוך חילול שבת, למרות בקשתם של הבחורים להגיע ברגל לתחנת המשטרה.

מעדויות שהגיעו לבחדרי חרדים מתושבי השכונה, כ-200 בחורי ישיבה ממיטב הישיבות בשכונת בית וגן כמו וולפסון, אור ברוך ועוד, התקבצו סביב החנות לאחר סעודת ליל שבת והקימו מעגל רוקדים עם שירי שבת, אלא שלאחר כחצי שעה הוזרמו למקום שוטרים ולטענתם הנוכחים אלו נהגו באלימות קשה כלפי בחורי הישיבה המפגינים.

אשר ודוד, בחורי ישיבה שהשתתפו במפגן המחאה אומרים לבחדרי חרדים: ״הגענו כ-200 בחורים למחות כנגד ׳פיצה דומינוס' בהר הרצל שמוכרת טרף ופתוחה בשבת, שרנו שירי שבת והבענו את כאבינו על חילול השבת. במהלך ההפגנה עמדו בצד שני צלמים עם מצלמות מקצועיות וצילמו את כל בחורי הישיבות. לקראת סיום ההפגנה לפני שכל הבחורים מתפזרים לישיבות, הגיח רכב ובו זוג מבוגרים שרצו לנסוע דווקא במרחב בו עמדו כל הבחורים, הבחורים לא ייחסו לכך חשיבות, מאחר ולרכב היו דרכים אחרות לעבור ולהמשיך בנסיעתו, אלא שזוג המבוגרים התעקשו על שלהם, והזמינו משטרה שהגיעה בתוך מספר דקות, השוטרים ירדו כשאלות בידיהם והחלו להכות ללא רחם בכל בחור שתפסו״.

לדבריהם: ״לאחר שהבחורים התפזרו לישיבות, המשטרה ניהלה מרדף אחר מספר בחורים, שלטענתם נהגו לא כשורה במהלך ההפגנה כלפי אנשי דומינוס פיצה וזוג הקשישים שרצו לעבור במקום ההפגנה ברכבם. אנו היינו עדים לכל המתרחש ולא היה ולא נברא מטענת המשטרה".

לאחר מרדף קצר השוטרים תפסה באחד הצירים בשכונה את הבחורים, כאשר אחד השוטרים ירד מהאוטו וצעק לעבר ללא לזוז כשהוא מאיים באקדח טייזר שלוף בידו. לאחר דקות, החליטו השוטרים לעכב ארבעה בחורים, השוטרים העלו אותם לניידת, זאת כאמור למרות תחנוניהם של הבחורים כי הם מוכנים ללכת ברגל לכל מקום שידרשו, אך רק ללא חילול ונסיעה בשבת, אך השוטרים התעקשו והעלו אותם לניידת, ללא רחם.

דקות ספורות אחר שהבחורים שהו בניידת ונסיעה קצרה בשכונה - השוטרים החליטו לשחרר את החמישה, ולעצור בחור אחר (ש.ק. השם המלא שמור במערכת, לבקשת הבחור) לטענת השוטרים הוא חשוד בהתנהגות אלימה בהפגנה, השוטרים העלו אותו לניידת והסיעו אותו ברכבם לתחנת המשטרה.

ש. ק. הבחור שנעצר ונלקח בעיצומה של שבת לתחנת המשטרה תוך חילול שבת אומר בשיחה עם בחדרי חרדים: ״חזרתי מסעודת שבת בביתי בגאולה לכיוון הישיבה בבית וגן, וכשהגעתי סמוך לישיבה בבית הכרם השוטרים עצרו אותי בטענה שנהגתי באלימות במהלך ההפגנה - העניין הוא שאני בכלל בזמן הזה הייתי בבית, לא ידעתי בכלל שיש הפגנה, הסברתי את זה לשוטרים אך הם העלו אותי בכוח לניידת ללא רחמים למרות שזכרתי על חילול שבת ושאני מוכן ללכת ברגל לאן שאדרש.

הוא ממשיך לגולל את שאירע, "השוטרים הסיעו אותי לתחנת המשטרה, שם החלו לתחקר אותי במשך ארבע שעות, במהלך החקירה הבין החוקר שכנראה השוטרים באמת טעו, והוא שחרר אותי בתנאי שאגיע במוצ״ש לחתום על ערבות, והרחקה 15 ימים מפיצה דומינוס, ואכן הגעתי במוצ״ש לחתום על הערבות״.

לדבריו: יש לי צער גדול שהסיעו אותי בשבת סתם, זה ידקור לי בלב לכל החיים, אני מדקדק בהלכות שבת קלה כבחמורה, וכעת אני בצער ותסכול גדול שבגלל טעות של המשטרה, נאלצתי לחלל שבת״.

מהמשטרה נמסר: בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה מאישה מבוגרת ומבוהלת שטענה כי כמה עשרות חרדים מקיפים את רכבה, חלקם טיפסו על רכבה וצעקו קריאות לעברה, הגיעו למקום שוטרים. עם הגעתם חלק מהחרדים נמלטו וחלקם המשיכו להפר את הסדר , לקרוא קריאות ולחסום את הציר.
משסירבו להישמע להוראות השוטרים פוזרו המפגינים ונעצר חשוד.

המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי כל מי שיפר את הסדר ויבקש לפגוע בשגרת חיי האזרח שומר החוק באשר הוא.
הפגנות השבת על דומינוס חילול שבת סתמי דומינוס בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד