י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פיגוע קשה בי-ם: ארבעה נרצחו כשמשאית דרסה בעוצמה חיילים

פיגוע קשה בירושלים: קצת לפני השעה 13:30, התקבל דיווח על פיגוע דריסה ברחוב ינובסקי, סמוך לטיילת ארמון הנציב. שלוש חיילות וחייל נוסף נרצחו בפיגוע וכ-15 נפצעו בדרגות פציעה שונות. המחבל חוסל • כל הפרטים והתיעוד מהזירה

פלאש 90
פלאש 90

שלוש חיילות וחייל נוסף נרצחו בפיגוע דריסה רצחני סמוך לטיילת ארמון הנציב בירושלים. מלבדם, שלושה עשר בני אדם, רובם חיילים, נפגעו ונפצעו כשמשאית ועליה מנוף דהרה ברחוב ינובסקי לכיוון קבוצת חיילים, שירדו באותה עת מאוטובוס. כמה מהנפגעים נלכדו מתחת לגלגלי המשאית.

מדובר בפיגוע עם תוצאות קשות - מלבד ארבעת הנרצחים - שלוש חיילות וחייל אחד, כולם צעירים בשנות ה-20 לחייהם - שתי צעירות וצעיר נפצעו באורח קשה ופונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, פצוע בינוני עד קשה עם חבלת ראש ובטן, ו-9 פצועים באורח קל.

המחבל, נהג המשאית, נוטרל וחוסל בירי. בשמשת המשאית הקדמית נוצרו כמה חורי ירי כתוצאה מהקליעים שנורו לכיוונו. עדיין לא ידוע מי הביא לחיסולו, ועל פי דיווח ראשון מהשטח מדובר במדריך ביד בן צבי. על פי עדות ראשונית: הנהג נסע רוורס ושוב דרס, עד שנוטרל.

מדריך קבוצת החיילים, איתן רוד, סיפר בגל"צ: "ירדתי מהאוטובוס כמה דקות קודם לפני החיילים. בשבריר שנייה תוך כדי שאני מדבר עם הקצינה אני רואה את המשאית דוהרת לעברנו. אחרי כמה גילגולים על הדשא ראיתי את המשאית נכנסת ברוורס, ואז הבנתי שזו כבר לא תאונה. הרגשתי שהאקדח עדיין עלי, רצתי מולו התחלתי לירות את כל המחסנית שלי, הוא נסע אחורה ועוד עלה על הפצועים".

המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך הגיע לזירה ואמר כי לא הייתה התרעה מוקדמת לפיגוע. לגבי נהג המשאית הוא אמר שהינו "אזרח ירושלמי שיכול להסתובב ברכב בכל מקום ולהחליט ברגע כזה או אחר שהוא מבצע פיגוע. אני מניח שככל שיתבהרו הדברים נוכל לפרסם ולשחרר פרטים".
שידור חי מהמקום, באדיבות וואלה!


משחזור ראשון של האירוע עולה, כי החיילים שהגיעו לירושלים במסגרת 'סיור יום ראשון' ירדו מהאוטובוס שהביא אותם למקום דקות אחדות קודם.

המחבל הנתעב, תושב מזרח ירושלים, שאין לדווח תושב איזו שכונה הוא במזרח העיר - האיץ, ועם משקל הכבד של המשאית עלה על כר הדשא. לאחר הדריסה, המשאית חזרה ברוורס ודרסה שוב ושוב את החיילים.


צילום: קבוצת מדברים תקשורת ואריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים
פיגוע בירושלים דריסה בארמון הנציב חיילים נהרגו בפיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד