י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החייל שירה במחבל משחזר: "שמענו בום"; נתניהו: "המחבל - דאעש"

הצוער ת', שפתח באש לעבר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הרצחני, משחזר את רגעי האימה: "שמענו בום, בהתחלה חשבנו שזו תאונה" • נתניהו בזירת הפיגוע: "המחבל- תומך דאעש" • בשכונות הערביות חילקו ממתקים וסוכריות • צפו

הצוער ת' שירה במחבל
הצוער ת' שירה במחבל

הצוער ת', שביצע ירי לעבר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הרצחני בשכונת ארמון הנציב בירושלים, בו נרצחו ארבעה חיילים, משחזר את רגעי האימה. "היינו בסיור של הצוות, עמדנו באיזו שהיא תצפית שצופה על ירושלים. שמענו בום, כשהסתובבנו ראינו משאית שעלתה על אבני שפה ופגעה בכמה צוערים" סיפר.



הצוער מספר "בהתחלה חשבנו שזו תאונה, אבל אחרי שראינו שהנהג לא עצר, הבנו שזה פיגוע. רצנו לעבר המשאית, הכנסתי מחסנית, דרכתי את הנשק וביצעתי ירי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לזירת הפיגוע יחד עם שר הביטחון אביגדור ליברמן. ראש הממשלה התייחס לאירוע הקשה ואמר כי "אנחנו יודעים את זהות המפגע, לפי כל הסימנים תומך המדינה האיסלאמית".

נתניהו הוסיף ואמר "שמנו כתר על ג'בל מוכבר, השכונה שממנה הוא יצא, ואנחנו עושים פעולות אחרות שאני לא אפרט כאן. אני בא עכשיו מדיון עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואחרים, לגבי הפעולות המתבקשות. אנחנו יודעים שיש פה רצף של פיגועים, ובהחלט יכול להיות שיש גם קשר ביניהם, מצרפת וברלין, ועכשיו ירושלים. אנחנו נלחמים בנגע הזה, ואנחנו נוכל לו".

"אנחנו נתגבר על הטרור הזה כפי שהתגברנו על פיגועים אחרים. יש שורה של פעולות שאנחנו לא נפרט אותן כרגע, שאנחנו נצטרך לעשות כדי להבטיח שמקרים כאלה לא יישנו, שנוכל להם למקרה שיהיו ניסיונות כאלה" אמר נתניהו לסיום.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך אמר כי "הפיגוע שהתרחש היום בירושלים התבצע ע"י תושב מזרח ירושלים אשר רשאי להסתובב ברכב ישראלי הנושא לוחית זיהוי צהובה בכל מקום ולהחליט ברגע כזה או אחר שהוא מבצע פיגוע, ללא כל התרעה מוקדמת".

המפכ"ל אלשיך הוסיף "אנחנו לא מפסיקים לטפל בהסתה. ההסתה מופיעה כמעט בכל מקום ובעיקר במדיה הפלסטינית. אנחנו מתעסקים בזה יום יום ע״י הסרת תכנים וטיפול במסיתים. צריך לזכור שמדובר במאבק מתמשך ואנחנו נדרשים לו ועוד נדרש אליו בעתיד".

השר לביטחון פנים ארדן הנחה את משטרת ישראל שלא להחזיר את גופת המחבל. "מדובר בפיגוע נפשע, כואב וחמור במיוחד שעלול להוביל לפיגועי חיקוי נוספים" אמר ארדן. "לא נאפשר למחבל הנתעב ולמשפחתו לקיים הלוויה בה הוא יזכה לכבוד שיעודד מפגעים נוספים. יש לקבור את גופתו אך ורק על ידי כוחות הביטחון ובמקום ללא נגישות למשפחתו ולתומכיו".

בנצי אוירינג מפקד זק"א ירושלים, אמר "מדובר בזירת פיגוע מאוד קשה, הגעתי עם צוות מתנדבי זק"א לזירה, המקום היה נראה כשדה קרב. מספר רב של נפגעים שכבו על הדשא, חלקם היו עדיין לכודים מתחת למשאית של המחבל".

בפיגוע שאירע בסמוך לשעה 13:20 מחבל תושב ג'בל מוכבר דהר עם משאית לעבר קבוצת צוערים, דרס אותם ולאחר מכן שוב אליהם ודרס שוב את הפצועים. חייל ושלושה חיילות נהרגו, שלושה נפצעו באורח קשה, פצוע בינוני עד קשה ו-9 פצועים קל פונו לבתי החולים. המחבל נורה וחוסל.

לאחר הפיגוע, כך על פי הדיווחים הפלסטיניים, הגיעו כוחות הביטחון לבית המחבל פאדי אל-קנבר, בן 28 בשכונת ג'בל מוכבר, פשטו על הבית ועצרו את אביו. בשכונות הערביות חגגו את הפיגוע הרצחני ותושבים חילקו סוכריות וממתקים לעוברים והשבים.

צילום: יחזקאל איטקין












פיגוע דריסה דאעש בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד