י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הוארך מעצר החשוד בהפצת תמונות חיילים חרדים

בית המשפט האריך בפעם השנייה את מעצרו של יהודה קמניץ החשוד בניהול מאגר מידע ותמונות חיילים חרדים. על פי המשטרה, קמניץ חשוד בניהול מאגר מידע, הפצה של תמונות חיילים חרדים במדים שבחרו להתגייס וצולמו לאחר שהחשוד ביקש שישלחו אליו תמונות • כל הפרטים

אילוסטרציה (פלאש 90)
אילוסטרציה (פלאש 90)

בית המשפט האריך בפעם השנייה את מעצרו של יהודה קמניץ החשוד בניהול מאגר מידע ותמונות חיילים חרדים. במהלך הדיון אמרו נציג המשטרה, אלי לוריא ומוטי דוד, כי קמניץ חשוד בניהול מאגר מידע, הפצה של תמונות חיילים חרדים במדים שבחרו להתגייס וצולמו לאחר שהחשוד ביקש שישלחו אליו תמונות.

לטענת המשטרה, בחלק מהתמונות יש גם שמות ופרטים של החיילים, אולם הפרטים טרם פורסמו באתר. "מדובר במאות תלונות" אמר נציג המשטרה והקריא מתוך האתר שמדובר באוסף של צילומים של חרדים שצולמו על ידי חרדים אחרים.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של קמניץ, בן 35, בשלושה ימים נוספים. פרקליטו עו"ד שלום בן שבת אמר כי מתשובות נציג המשטרה "לא הבנתי כיצד במעשיו יש כדי לגבש את העבירות המיוחסות לו. וודאי לאור תשובותיו בדיון קודם והיום שאין בכוחו לציין ולו תמונה אחת אשר הושגה תוך כדי עבירה. אני סבור כי בסופו של יום גם אם מעשיו של החשוד אולי לא ערבים לאוזנו של אדם כזה או אחר הרי שמעשיו נופלים בגדר חופש הביטוי".

באתר האינטרנט נכתב "מעתה ידע כל חרדי המתגייס לצבא כי במוקדם או במאוחר תופץ תמונתו ברבים במאגר המתעדכן מעת לעת ולא יוכל לחמוק מעיני הציבור".

השופטת רונית פוזננסקי כץ אמרה בהחלטתה כי "קם חשד סביר כנגד החשוד ביחס לעבירות המיוחסות לו. אמנם בשלב זה המשטרה אינה יכולה להציג צילומים אשר צולמו בניגוד להסכמתו של החייל או שלא בידיעתו ולטענתם הדבר טרם נעשה בשל קוצר הזמן והשבת. יחד עם זאת, עצם קיומו של מאגר מן הסוג אשר הוצג בפניי כאשר מאגר זה מלווה באמירות אשר אף הן הוצגו בפניי ואף נאמרו בעל פה במהלך הדיון על ידי נציג המשטרה, יש בהן כדי לבסס את אותו חשד סביר ביחס לעבירות המיוחסות לחשוד".

מעצרו של קמניץ הוארך עד ליום שלישי בשעה 10:00 למרות היעדר עבר פלילי של החשוד. "בית המשפט נעתר לבקשה במלואה, ולפיכך מצפה שהיחידה תתייצב כשברשותה הצהרת תובע או לחילופין פקודת שחרור" הוסיפה השופטת.

עו"ד שלום בן שבת אמר ל'בחדרי חרדים' כי "גם בדיון היום לא הוברר האם יש במעשיו של החשוד משום עבירה פלילית. לטעמנו המדובר במעשים הנופלים במסגרת "חופש הביטוי" בתוך וויכוח נוקב בתוככי החברה החרדית. לבסוף, ביהמ"ש נענה לבקשת המדינה אולם סייג זאת שבאם החשדות לא יגובשו לכדי עבירה, על היחידה החוקרת להגיע לדיון הבא עם בקשת שחרור שעתיד להתקיים ביום ג'". בנוסף, הגיש ערר על החלטת ביהמ"ש השלום ומחר ייערך דיון בבית משפט המחוזי.
הארכת מעצר תמונות חיילים חרדים קמפיין השיימינג יהודה קמניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד