י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע בי-ם

הותרו לפרסום שמותיהם של חיילי צה"ל הי"ד שנרצחו בפיגוע הדריסה הרצחני בטיילת ארמון הנציב בירושלים: סגן יעל יקותיאל הי"ד, סגן שיר חג'אג' הי"ד, סגן משנה שירה צור הי"ד וסגן משנה ארז אורבך הי"ד

סגן משנה ארז אורבך הי"ד
סגן משנה ארז אורבך הי"ד

לפני זמן קצר (ראשון) הותרו לפרסום שמותיהם של חיילי צה"ל הי"ד שנרצחו בפיגוע הדריסה הרצחני בטיילת ארמון הנציב בירושלים.

• סגן משנה יעל יקותיאל, בת 20 מגבעתיים. לאחר מותה הועלתה לדרגת סגן.
 
• צוערת שיר חג'אג', בת 22 ממעלה אדומים. לאחר מותה הועלתה לדרגת סגן.
 
• צוערת שירה צור, בת 20 מחיפה. לאחר מותה הועלתה לדרגת סגן משנה.
 
• צוער ארז אורבך, בן 20 מאלון שבות. לאחר מותו הועלה לדרגת סגן משנה.

הודעה נמסרה למשפחות. מצה"ל נמסר כי "צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן".

לוויותיהם של סגן יעל יקותיאל, סגן שיר חג'אג', סגן משנה שירה צור וסגן משנה ארז אורבך הי"ד, ייערכו מחר.

לווייתה של סגן יעל יקותיאל הי"ד תתקיים בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. לווייתה של סגן שיר חג'אג' הי"ד תתקיים בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. לווייתה של סגן משנה שירה צור הי"ד תתקיים בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה. לווייתו של סגן משנה ארז אורבך הי"ד תתקיים בשעה 11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר עציון.

בנוסף הותר לפרסום כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא פאדי קונבר, בן 28 נשוי ואב לילדים. מיד לאחר הפיגוע פשטו כוחות משטרה ומג"ב על בית המחבל בכפר ג'בל מוכבר, אספו ממצאים הדרושים לחקירת הפיגוע ועצרו לחקירה 9 חשודים, 5 מהם בני משפחתו. כלל החשודים שהובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה.



משה אורבך, אביו של אורי וסבו של ארז הי"ד, מותיקי גוש עציון, איש שטח, סיור ואדמה, היה ממיסדי יחידת החילוץ עציון. "עד היום מוזעק משה במקרים מיוחדים להעניק למתנדבי היחידה מנסיונו העצום" אומר צחי כהן מיחל"ת עציון. "אהבת השטח והארץ, הנתינה האינסופית, אהבת האדם עוברים במשפחת אורבך מדור לדור, והגיעו עד לארז. אנו כואבים עם חברינו ועם עם ישראל כולו על אבידה גדולה".

בנוסף, נרצחו שני צוערים וצוערת הפיגוע האכזרי בה תושב ג'בל מוכבר דרס עם משאיתו שוב ושוב את החיילים ששהו במקום מסגרת יום חינוך. כ-15 נוספים נפצעו: אחת מהן מאושפזת במצב קשה מאוד ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק כשהיא מונשמת ומורדמת, בהדסה מאושפז פצוע במצב קשה שנותח לאורך שעות ארוכות, פצועה במצב בינוני עד קשה ביחידה לטיפול נמרץ. בנוסף, פצועה באורח קל מנותחת בהדסה עין כרם. שאר הפצועים קל, חלקם שוחררו והשאר ישוחררו ביממה הקרובה.

מדובר בחיילים מגדוד ארז של בה"ד 1 שהיו בפעילות חינוך שגרתית כחלק מסדרת חינוך חמישה ימים בירושלים. שם בנקודה, כשהצוערים מסודרים במספר נקודות סביב האזור התרחש הפיגוע. "ממה שאנחנו מבינים ויש לנו עדויות של שני צוערים, שהעדות שלהם אומרת שברגע שהם מבינים שזה פיגוע ולא תאונת דרכים אז הם יורים" אמר בתדרוך לתקשורת דובר צה"ל וראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז.

"בעצם, האירוע הזה נעצר, ועדיין לא ברור מאיזה ירי שם אבל הם בוודאות שני צוערים שמעידים שמיד כשהם מבינים שזה פיגוע הם דורכים את הנשק חותרים למגע ויורים לכיוון הרכב. כל האירוע כולו, זה לא אירוע של דקות זה אירוע של שניות, אירוע שלוקח שניות להבין שזה פיגוע והם חותרים למגע. האירוע כמובן נמצא בתחקיר, כמו כל אירוע בצה"ל היה תחקיר ע"י מ' בה"ד 1 בכל מה שקשור לפיגוע עצמו, החיילים, הצוערים וכו'".
פיגוע דריסה ארמון הנציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד