ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

המשבר בירושלים: הנתונים נחשפים: 62,000 ילדים חרדים ללא כיתות לימוד

קר לכם היום? לא תאמינו כמה ילדים חרדים צריכים ללבוש מעיל כדי לצאת מכיתת הלימוד שלהם בסך הכל לחדר השירותים • הנתונים המעצבנים על זילזול מתמשך במאות אלפי ירושלמים חרדים - שלא זוכים לקבל מינימום של כיתות לימוד

ועדת הכספים. ערוץ הכנסת
ועדת הכספים. ערוץ הכנסת

רק כשבעירייה מבינים את הצורך בעזרה של משרד האוצר וועדת הכספים - נזכרים לטפל בבעיה הקשה ומצוקה יום יומית של יותר מ 60 אלף ילדים חרדים, הלומדים בקור ובגשם בתת תנאים.

בדיון שהתקיים הבוקר (שלישי) בועדת הכספים, על רקע הפתרון המסתמן במשבר עיריית ירושלים מול משרד האוצר, כפי שנחשף אמש ב"בחדרי חרדים", חשף ראש העיר ניר ברקת את ההסכם המסתמן עם האוצר.

על פי ההסכם, האוצר יעביר תקציב של 800 מיליון שקל למענק הבירה לשנת 2017, מה שדורש עדיין גיוס נוסף של 300 מיליון שקל מהממשלה. בנוסף, סוכם, על גיבוש מתווה למענק איזון ובירה, כשמועד הסיום נקבע לקראת יום ירושלים הקרוב.

בנוסף, על פי ההסדר עם האוצר, תאושר הלוואה לעירייה בסך מיליארד ש"ח לבניית 1,000 כיתות, והחלטות על החזר מימון ההלוואות יסוכמו עד יום ירושלים הקרוב.

בנוסף חשף ברקת נתונים על המחסור הבלתי נתפס של כיתות לימוד בירושלים, במגזר הכללי חסרות 505 כיתות, במגזר החרדי חסרות - 1,419 כיתות ובמזרח ירושלים חסרות 1,938 כיתות. סך הכל: 3,804 כיתות לימוד חסרות.

סגן ראש העיר ומ"מ יצחק פינדרוס הוסיף נתון קשה: 62,000 ילדים חרדים אין להם כיתות לימוד בירושלים, מספר זהה גם לציבור הערבי במזרח העיר.


יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני כי "עדיין לא הגענו למנוחה ולנחלה בנושא התקציב ועדיין יש הרבה בעיות", לדבריו, "הנושא עלה מספר פעמים בועדת הכספים, ראש העיר ברקת דיבר איתי, היה ויכוח קשה בין האוצר לעירייה, העיר הגדולה בארץ, עיר הבירה והקודש, שצריך שיהיה לה דין שונה".

לדבריו של גפני, "אמרו לי חברים שהעירייה עושה כנדרש, חבריי דחפו אותי לישיבה הזו, ובגלל שאני לא אוהב לעשות ישיבות שעלולות להיות פופוליסטיות, דיברתי עם כולם עוד קודם לכן - במטרה להגיע להסכמה".

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' אליעזר ראוכברגר אמר בדיון כי "חייבים להניח את כל כובד המשקל בנושא מחסור הכיתות, אני מזמין אתכם לבוא לשכונות בית וגן, גבעת שאול ורמות, ילדים לומדים בתוך שלוליות מים".
ירושלים משרד האוצר משה גפני ילדים בקראוונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד