י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

איום תוכנות הכופר על המחשב האישי שלכם

מומחי אבטחה רבים מאמינים שאיום תוכנות הכופר רק ילך ויתרחב במהלך 2017, נתון מדאיג אם מסתכלים על הנזק שהן גרמו עד כה. מחקר חדש מראה כי פתרון אבטחה איכותי לתיבת הדוא"ל יכול למנוע ביותר מ-99% את איום תוכנות הכופר המועברות במייל

איום תוכנות הכופר על המחשב האישי שלכם
חרדים מחשב לימודים אקדמאי אוניברסיטה צילום: רויטרס

איום תוכנות הכופר יכול היה להיות הרבה יותר גרוע: מבחן השוואה בין מוצרי אבטחה שערך מכון Virus Bulletin בדצמבר האחרון, מראה שמתוך 200 מיילים שכללו תוכנות זדוניות, 199 מיילים נחסמו על ידי פתרונות אבטחה למייל או מסנני ספאם. תוסיפו לכך את המודעות לנושא שהלכה וגברה בקרב המשתמשים, דבר שהוביל לכך שמיילים זדוניים פחות נפתחים, ואת פתרונות האבטחה המיועדים לנקודות קצה אשר מונעים מהתוכנות הזדוניות לעשות את עבודתם - התוצאה היא שרק אחוז קטן של נוזקות המועברות בדוא"ל יובילו להדבקה.

המבחן התבצע בדצמבר האחרון לאורך תקופה של 19 ימים, במהלכם עשרות קמפיינים של הפצת ספאם זדוני שונים נשלחו עם קבצים מצורפים המדמים מתקפה שלרוב מתפתחת לתוכנת כופר. אף קמפיין של הפצת ספאם לא היה "קשה" יותר לחסימה מאחרים, דבר המעיד על כך שאין פתרון קסם עבור התוקפים לעבור את מסנני הספאם.

פתרון האבטחה של חברת ESET הגיע במקום הראשון עם חסימה של 99.99% מהמיילים הזדוניים, למקום השני הגיעה הפתרון של חברת Bitdefender עם 99.98% אחוזי הצלחת חסימה ואילו במקום השלישי הגיע מוצר אבטחת המייל של Fortinet עם שיעור הצלחה של 99.94%.

חשוב לציין שהפערים על פניו מזעריים, עם זאת משמעותיים ביותר שכן עשירית האחוז יכולה לייצג עשרות אלפי מיילים שלא נחסמים. העובדה שספאם נשלח בכמויות גדולות מעיד על כך שגם אחוז הצלחה נמוך הוא אפקטיבי לתוקפים ומחזיר את השקעתם ובכך עלול לגרום נזק רב.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לא מעט מוסדות וארגונים חרדים נפגעו אף הם והאקרים פרצו למחשבים שלהם, נעלו את הקבצים היקרים ודרשו כופר עבור שחרורם. בין המוסדות, שלושה ישיבות מירושלים בהם גם ישיבת מיר, משרד פרסום חרדי ועוד.
כופר ספאם מחשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד