י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שוב: רעידת אדמה פיננסית-יהודית באוקראינה

לאחר שהבנק הגדול באוקראינה, "פרייבט בנק" השייך לאוליגרכים יהודיים הולאם, בנק ענק נוסף, "פלטינום בנק", השייך גם הוא לאולגירכים יהודיים, בדרך להלאמה • כל הפרטים

בנק פלטיניום
בנק פלטיניום

רעידת אדמה פיננסית-יהודית נוספת באוקראינה: לאחר שהבנק הגדול באוקראינה, "פרייבט בנק" השייך לאוליגרכים יהודיים הולאם, בנק ענק נוסף, "פלטינום בנק", השייך גם הוא לאולגירכים יהודיים, בדרך להלאמה.

הבנק המרכזי של אוקראינה הכריז אתמול (רביעי) על "פלטינום בנק" כפושט רגל. 'פלטינום בנק' שנחשב לאחד הבנקים הגדולים באוקראינה, עם קרוב למאתיים סניפים, נמצא בבעלותם של האוליגרכים היהודיים בוריס קאופמן, אלכסנדר גרנובסקי ואיש העסקים הישראלי גרגורי גורטובוי.

גרנובסקי, מראשי האוליגארכים ברוסיה, שותף ברוב העסקים עם בוריס קאופמן ובבעלות השניים, מלבד הבנקים, גם נמלי תעופה באודסה, בתי מלון, ערוץ הטלוויזיה "ריאק" ומגזין "פוקוס" שמופץ ברחבי אוקראינה.

גרנובסקי משמש כחבר נאמני הוועד היהודי באוקראינה וכנשיא תנועת חב"ד העולמית. גרנובסקי ידוע כאחד התורמים הגדולים לקהילה היהודית באודסה. אביו, גנדי גרנובסקי, הינו האיש שהשיג רשות לביקור בקבר רבי נחמן באומן ולרכישת קרקע קבר הצדיק על ידי חסידי ברסלב לאחר הכרזת העצמאות האוקראינית.

החל משנת 2001 משמש גרנובסקי כסגן נשיא פדרציית הכדורגל האוקראיני, חבר נאמני האיגוד היהודי באוקראינה ומייסד קרן הצדקה "פסיעות העתיד".

שמו של גרנובסקי עלה לכותרות בכלי התקשורת הישראליים בשנת 2013 כאשר ניסה לרכוש את אחת החברות הגדולות בישראל - איי די בי חברה לאחזקות. אלא שאז פרצה מחלוקת מרעישה בעניין זה, כאשר בכלי התקשורת התפרסמו בשעתו טענות לפיהן ניסו גרנובסקי ודנקנר להשפיע על החלטת בעלי חוב התאגיד.

כתוצאה מכך, החליטו בעלי החוב של איי די בי על מכירת סטוק מניות התאגיד למתחרים של גרנובסקי ודנקנר והתאגיד נמכר לגביר הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, לאיש עסקים הישראלי מוטי בן מנשה ולחברה הגרמנית – "אקסטרא הולדינג גמב"ח".

כאמור, כעת "פלטינום בנק" הוכרז כפשוט רגל והידיעה על כך עוררה תדהמה בעולם הפיננסי.

פשיטת הרגל של פלטינום בנק מתווספת לידיעה הנוספת שפרסם הבנק המרכזי של אוקראינה, לפיה במהלך שנת 2017 מתכוון הבנק המרכזי של אוקראינה להכריז על פשיטת רגל של 10-15 בנקים שכבר עכשיו, בתחילת השנה, נמצאים בקשיים כלכליים.
פלטינום בנק אוקראינה אלכסנדר גרנובסקי בוריס קאופמן פשיטת רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד