י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חשיפה: איחוד כוחות בין נשיא המועצת לראשל"צ - נגד 'כת רמתי'

נשיא מועצת החכמים, הגאון רבי שלום כהן, והראשל"צ הגר"ש עמאר, יחד עם הגאון רבי משה צדקה, מאחדים כוחות נגד אהרן רמתי, נגדו יצאו כל גדולי ישראל וכינו את ה"סמינר" אותו הוא מנהל בי-ם כ"כת" • כל הפרטים בפרסום ראשון

נשיא המועצת והראשון לציון
נשיא המועצת והראשון לציון

חשיפת "בחדרי חרדים" • נשיא מועצת החכמים, הגאון רבי שלום כהן, והראשל"צ הגר"ש עמאר, יחד עם הגאון רבי משה צדקה, מאחדים כוחות וחתמו על פסק הדין שניתן נגד אהרן רמתי, נגדו יצאו כל גדולי ישראל וכינו את ה"סמינר" אותו הוא מנהל בירושלים כ"כת".

מדובר בפסק הדין שניתן בעבר, ואושרר מחדש לפני מספר חודשים, על ידי בית הדין "הליכות עולם", עליו חתומים הרב ברוך שרגא, הרב יצחק כהן והרב שמואל פנחסי.

בפסק הדין כתבו הדיינים: "בהמשך לפסק הדין מי"ב אדר ב' תשע"ד, כי בית הדין אוסר על הנתבע (אהרן רמתי א.ר.) להיות בקשר עם הבנות מכל סוג שהוא, הן עם הרווקות והם עם הנשואות, ועליו להתנתק כליל באופן סופי ומיידי מהבנות ומהמוסד, והותרה על ידי בית הדין כי אם יעבור על פסק זה ינקוט בית הדין בכל האופנים שייראו לו לנכון.

"מאחר והתעלם מפנייה זו והגיעו עדויות על המשך קשר עם הבנות, עליך לקיים את ההסכם שנחתם בינך ובין המנהלת ונתחם בפני בית הדין. כל סטייה של הסכם זה תיחשב הפרה בוטה ותגרור אחריה הליכים כנגד הרב רמתי (קנס כספי והרחקה מהעיר).

"ומאחר ונודע לבית הדין כי נפגשת עם בנות המדרשה בתקופת זו והפרת את צו בית הדין, עליך לעזוב את העיר תוך 30 יום. במידה ותפר הוראה זו, בית הדין ישתמש בכל הצעדים העומדים לרשותו ובכלל זה יתיר למנהלת לפנות לכל גורם שהוא לקיים את ההסכם".

כאמור, בית הדין אישרר מחדש את פסק הדין בחודש אייר תשע"ו וכתב כי "פסק הדין הזה עדיין בתוקף - על כל המשתמע מכך".

בחודשים האחרונים פנה אביה של בת הלומדת במקום, שלטענתו לא נמצאת עמו בקשר בשנים האחרונות, לגדולי הדור - נשיא מועצת החכמים הגאון חכם שלום כהן, הגר"מ צדקה והראשל"צ הגר"ש עמאר.

שלושת גדולי הדור חתמו על פסק הדין המאושרר, כאשר הגר"ש עמאר כתב: "מצווה לשמוע דברי חכמי הדור שליט"א. ועל זה נאמר: ועשית ככל אשר יורוך". ל"בחדרי חרדים" נודע כי הראשון לציון חתם על המכתב ביום שישי האחרון, לאחר שנחשף לחתימתם של נשיא המועצת והגר"מ צדקה.

מדובר באיחוד כוחות יוצא דופן בפרשה, אך יחד עם זאת נראה שמדובר בהמשך התחממות היחסים בין נשיא המועצת לראשון לציון, כפי שפורסם בהרחבה ב"בחדרי חרדים".

מביתו של הגר"ש עמאר נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "פסה"ד ועליו חתימותיהם של מרן ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א ומרן ראש הישיבה חכם משה צדקה שליט"א הוצג בפני מרן הראשון לציון ורב העיר ירושלים וע"כ ציין הרב שמצווה לשמוע דברי חכמי הדור שליט"א".




כזכור, כל גדולי הדור - מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ומרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הוציאו מכתב מיוחד המכנה את הסמינר של רמתי כ"כת" והזהירו מפניו. למרות הדברים הברורים של גדולי ישראל ופסק הדין החד משמעי של בית הדין, רמתי לא שעה לדברים והמשיך לנהל את הסמינר המסוגר בשכונת סנהדריה בירושלים, תוך שהוא טוען לאורך כל הדרך כי גורמים שונים הטעו את גדולי ישראל.

לאחר הפגנות נגד הסמינר וסערה תקשורתית, הסמינר עבר למיקום אחר, כמו גם משפחת רמתי שעברה להתגורר בסמוך למיקום הסמינר החדש.

כעת, עם המכתב יוצא הדופן של גדולי הדור הספרדים, מנסים הורי התלמידות הלומדות בכת להעלות מחדש את הנושא לכותרות ולהוציא את בנותיהם מהכת.
אהרן רמתי חכם שלום כהן הרב עמאר הרב משה צדקה סמינר רמתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד