י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו: ירושלים בערה אמש על מעצר הנשים בכלא צבאי

המפגינים טוענים כי חמש נשים חרדיות שוהות במעצר בכלא צבאי, ומפגינים זה היום השני במחאה על מעצרן הכפוי; בצה"ל אומרים ל'בחדרי חרדים' כי העצורות אינן חרדיות - כל הפרטים

ההפגנה בירושלים. צילום: יונתן זינדל פלאש 90.
ההפגנה בירושלים. צילום: יונתן זינדל פלאש 90.

עקב מעצרן של חמש נשים ונערות חרדיות בכלא צבאי, נערכו אתמול (שני) הפגנות סוערות בירושלים, זו היממה השנייה. רחובות שכונת מאה שערים וכיכר השבת בירושלים נחסמו לתנועה, פחים הוצתו והסדר הופר. כוח משטרה שכלל יס"מ, פרשים ועוד, פעלו לפיזור המפגינים.

שלושה שוטרים נפגעו באורח קל במהומות וטופלו במקום. המשטרה עצרה שלושה מפגינים, בהם קטין, שיובאו היום לדיון בעניינם בפני בית המשפט. צוותי עירייה פועלים לפנות את פחי האשפה שהוצתו, ולנקות את הרחובות.



על פי הפרסום במודעות הרחוב, הסיבה להפגנות היא מעצרן בכלא צבאי של חמש נשים, בהן גיורת נשואה, כלה מעדות המזרח המתגוררת בבאר שבע ולומדת בבית יעקב, בעלת תשובה שאחיותיה דתיות ושרתו ב"צבא השמד", בעלת תשובה ונערה נוספת הלומדת במדרשיית 'חוט של חסד' בראשותו של הרב שלום הרוש.

מצה"ל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "פטור מטעמי דת ניתן על בסיס הגשת תצהיר חתום מבית דין רבני תוך הזמן הנקוב בחוק. במקרה של אחת מהן, הלומדת ב'בית יעקב', הנערה לא הגישה תצהיר דת ולא שיתפה פעולה עם רשויות הגיוס, ומשלא עשתה כך הוכרזה כמשתמטת". בנוסף נמסר כי "בתקופת הזמן הוסבר לה ולבני משפחתה, כי עליהם לפעול להגשת תצהיר דת על מנת להסדיר את מעמדה". גורמים בצה"ל הוסיפו כי לאורך כל התקופה האחרונה, מעולם לא טענה הנערה כי היא חרדית.

בשעות הבוקר הגיעו כוחות משטרה וכן אנשי בילוש לשכונת מאה שערים בבירה, ככל הנראה במסגרת חקירה אחרת על מנת לאתר מסמכים וראיות. על פי טענת המשטרה, הכוחות הותקפו על ידי התושבים שיידו לעברם אבנים וחפצים, וכתוצאה מכך שוטר נפצע באורח קל ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

בהמשך, בשעות הצהרים ואחה"צ, נמשכו ההפגנות וחסימות הכבישים. בעקבות כך חסמה המשטרה לתנועה את הרחובות ירמיהו, שטראוס, מלכי ישראל ויחזקאל מכיון כיכר השבת ואליה.

גם ביום ראשון השבוע נערכו הפגנות בצומת בר אילן - ירמיהו, כמו גם ברחוב נהר הירדן בבית שמש. במהלך ההפגנות נעצרו שלושה מפגינים שנחשדו בהפרת הסדר הציבורי, ואמש (ב') הובאו לבית משפט השלום בירושלים לשם הארכת מעצרם.

צילום: הערשי פרלמוטר - חדשות 24

צילום: קובי הר צבי






























מעצר נשים נשים בצהל גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד