י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפגנות החרדים: כך זה נראה מהצד החילוני

צעירה תושבת תל אביב הגיעה לבקר בירושלים במהלך השבת, ונסעה במונית ברחוב הנביאים כשמפגינים חרדים מחו נגדה על חילול השבת • לאחר שכתבה פוסט נזעם בפייסבוק, היא משוחחת עם 'בחדרי חרדים' ומתארת את החוויה הקשה • מה אתם חושבים? טקבקו

הפגנת חרדים, צילום אילוסטרציה: פלאש90
הפגנת חרדים, צילום אילוסטרציה: פלאש90

נעה דהן, צעירה שאינה שומרת תורה ומצוות המתגוררת בתל אביב, נסעה במהלך השבת האחרונה במונית ברחוב הנביאים בירושלים. לטענתה, במהלך הנסיעה השליכו בחורים חרדים ודתיים אבנים לעבר המונית, ואף קיללו את הנהג. בפוסט שכתבה בפייסבוק היא אומרת - "דרך ארץ קדמה לתורה, אתם יותר גרועים מהאויבים שלנו".

דהן תיראה את אשר אירע בעמוד הפייסבוק האישי שלה - "ארבעה בחורים אלימים זרקו על המונית אבנים וקיללו את הנהג, זה היה מפחיד ומשפיל. דרך ארץ קדמה לתורה, אתם יותר גרועים מהאויבים שלנו".

בהמשך היא כתבה: "אני ירושלמית גאה שגרה בת״א, סה״כ רוצה לחזור הביתה בכיף, אז נוסעת בגט טקסי לרחוב הנביאים במרכז העיר לקחת מונית שירות, הכי שגרתי. ואז ארבעה בחורים צעירים דתיים וחרדים אבל כל כך אלימים, זרקו על המונית שלנו אבנים, קיללו את הנהג. זה היה מפחיד ומשפיל. היה בהם משהו תוקפני, אולי הפוסט יגיע אליהם. אמן!". לסיום היא כותבת: ״אתם עלובי החיים ומיותר לציין שדרך ארץ קדמה לתורה, כי אתם כאלו סתומים. אתם יותר גרועים מהאויבים שלנו".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומרת דהן - "היה להם אש ושנאה בעיניים. היה אחד שממש הרגיש שהוא עושה מצוות השם בזה שהוא תוקף אנשים שנוסעים בשבת. ילדים חסרי חינוך, מוגבלים רגשית, עאלק דתיים". היא מוסיפה - "לא הייתה לי כוונה לעשות הכללה של כלל האוכלוסייה החרדית. אני יודעת שיש את הקיצונים, ושהאוכלוסייה החרדית הנורמטיבית מוקיע אותם".

אז מה דעתכם? טקבקו.
מאבק השבת הפגנות השבת נעה דהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד