י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בכיס המפגינים ששוחררו: מצית ושני זיקוקים

ברשות שניים מהמפגינים שנעצרו הלילה בקרית יובל נמצאו זיקוקים ומצית • תשעת העצורים שוחררו תוך הרחקה מהשכונה

בכיס המפגינים ששוחררו: מצית ושני זיקוקים

בית משפט השלום בירושלים שחרר בתנאים מגבילים את תשעת המפגינים שנעצרו הלילה בהפגנה על נסיון מעצר עריק בירושלים.

ברשות שני עצורים מתוך התשעה - חנוך וולך ואלכסנדר פורטוגל - טענה המשטרה כי נתפסו ליד פח וברשותם נמצאו מצית ושני זיקוקים, בחקירתם השניים הכחישו את המיוחס להם ושתקו. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בארבעה ימים, מחשש לשיבוש הליכי חקירה.

ל'בחדרי חרדים' נוגע כי הרב שמעון שישא שייצג את החשודים בבית המשפט, טען כי כלל לא היה פח בקרבת מקום וטען להגנתם כי המצית משמש את אחד החשדוים להדלקת נרות בבית הכנסת והזיקוקים הם של אירוע.

השופטת קרן מילר קיבלה את בקשתו של שישא ושיחררה אותם בתנאים מגבילים הכוללים צו הרחקה משכונת קרית יובל למשך שלושה חודשים, הפקדה של 1,000 ש"ח וערבות אישית וצד ג' של 5,000 ש"ח.

לגבי שבעת העצורים הנוספים, נציג המשטרה רס"ר פנחס לוי הגיע להסכמה עם עורך הדין שלום בן שבת כי החשודים ישוחררו בערבות של 5,000 ש"ח וצו הרחקה משכונת קרית יובל למשך חודשיים. השופטת קרן מילר נתנה תוקף להסכמת הצדדים ושיחררה אותם.



כזכור, כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי', עשרות הפגינו הלילה (שני) בקרית יובל בירושלים בניסיון כושל של מעצר עריק המשתייך לקהילת "הפלג הירושלמי" אותו ביקשו אנשי המשטרה הצבאית לעצור.

עשרות מפגינים ירדו לכביש הראשי ברחוב גולומב פינת בוליביה-שטרן, וניסו לחסום את הכביש. שוטרי מרחב מוריה עצרו תשעה מפגינים מ"הפלג הירושלמי" וכן אנשי "העדה החרדית" שהצטרפו למחאה.

העצורים נלקחו למרחב מוריה בשכונת תלפיות, שם שהו במהלך הלילה. כאמור, הם הובאו לבית משפט השלום בירושלים, שם שוחררו בתנאי הרחקה מהשכונה ותנאים כספיים.
הפגנה קרית יובל בית משפט עריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד