י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מכות, גז מדמיע וניפוץ חלונות; עימותים אלימים בברסלב • צפו

במהלך כנס שנערך בשול המרכזי של חסידות ברסלב בשכונת מאה שערים, בעקבות תקיפת הגאון הרב משה קרמר, התפתחה מהומה אלימה בין המחנות היריבים • ניידת משטרה הושחתה ורכבים הוצתו • כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום • צפו בתיעוד

מכות, גז מדמיע וניפוץ חלונות; עימותים אלימים בברסלב • צפו

במהלך כנס שנערך הערב (שלישי) בשול המרכזי של חסידות ברסלב בשכונת מאה שערים, בעקבות תקיפת הגאון הרב משה קרמר, התפתחה מהומה אלימה בין המחנות היריבים.

כאמור, הכנס נערך לאחר שבשבת האחרונה אירעה תקרית בה שטריימל הועף מראשו של הגאון הרב משה קרמר, מחשובי רבני ברסלב. החשד נפל מיידית על צעירים מקהילת 'שובו בנים' של הרב אליעזר ברלנד, שמיהר לפרסם מודעות גינוי לתקיפה והוראה שעל מי שפגע ברב קרמר להתנצל.

במקביל, גורמים מתוך חסידות ברסלב המנהלים מאבק ממושך נגד הרב ברלנד, הרימו קמפיין לקראת כנס מחאה על הפגיעה ברב קרמר. מיקום הכנס נמסר לציבור רק היום והיכה בתדהמה את כולם - בית הכנסת המרכזי של ברסלב, 'השול', כפי שהוא מכונה, במאה שערים.


צילום: דודי גלויברמן ופיני זלץ

כאן החל הסיפור רק להתפתח. הרב ברלנד, בהקלטה שהועברה היום בין חסידיו, קרא לאנשיו להשתתף גם הם בכינוס, זאת בהצטרפות על המחאה על הפגיעה ברב משה קרמר.

החשש שהכינוס ישא אופי נגד הרב ברלנד הביא להתחממות והתלהטות הרוחות. על הכנס בתוך בית הכנסת שמרו עשרות מאבטחים, ובחוץ התגודדו מאות אנשים, חלקם סקרנים, חלקם מקהילת הרב ברלנד.

בשלב מסוים המהומה הפכה אלימה. עימותים נרשמו בין הצדדים ועל פי עדויות אף נזרקו חפצים והותז גז מדמיע. המשטרה, שנערכה מבעוד מועד לאירוע, הגיעה למקום והרגיעה את הרוחות. נכון לעכשיו אין עצורים או מעוכבים.



"התיזו עלינו גז מדמיע, כולם נחנקו שם", סיפר עד ראייה ל"בחדרי חרדים". לדבריו, "המאבטחים הערבים נכנסו לבית הכנסת והתחילה במקום מהומה גדולה. עפו שם שולחנות, אנשים הכו אחד את השני ואז הגיעו השוטרים וניסו להרגיע את שני הצדדים".

בהמשך, רכבים שהיו במקום הוצתו וניידת משטרה הושחתה. לטענת עדי ראייה, גורמים שונים ניסו לפרוץ אל הכנס בבית הכנסת ומשלא הצליחו, ניתקו את החשמל, חדרו פנימה והשליכו שולחנות וספסלים מעזרת הנשים וגרמו לנזק רב במקום.





















הרב אליעזר ברלנד ברסלב השול מהומה הרב קרמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד