י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לאחר שנת מאסר: הרב יאשיהו פינטו השתחרר הבוקר מכלא ניצן

עם נהג ושני עוזרים בלבד יצא ראש מוסדות 'שובה ישראל' הרב יאשיהו פינטו את שערי הכלא, לאחר ריצוי עונש המאסר המלא שנגזר עליו לאחר שהורשע במתן שוחד ושיבוש הליכי משפט • כל הפרטים על סדר הימים הקרובים מחוץ לכותלי הכלא

הרב פינטו עם כניסתו לכלא לפני כשנה, צילום: תומר נויברג, פלאש90
הרב פינטו עם כניסתו לכלא לפני כשנה, צילום: תומר נויברג, פלאש90

בשעת בוקר (רביעי) מוקדמת השתחרר הרב יאשיהו פינטו מבית הכלא ניצן, לאחא שסיים לרצות את שנת המאסר שנגזרה עליו במסגרת הסדר הטיעון, בו הודה במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ז"ל, ובשיבוש הליכי משפט.

במהלך שהותו בכלא כתב הרב כ-15 ספרים תורניים, זאת לצד 13 קונטרסים שהופצו עוד בזמן שהותו במצער בלא פחות משני מיליון עותקים בקרב קהילותיו בארץ ובעולם. אחד מחסידיו מספר לוואלה חדשות כי "השנה האחרונה ליכדה את קהילת הרב. המשכורות הועברו, התרומות המשיכו לזרום ורק הרגשנו חיסרון שהרב היה בכלא". על אף שכניסתו לכלא לוותה עם מאות מתלמידיו, הבוקר נרשם שקט, אולי עקב השעה המוקדמת, והרב שב לביתו עם נהג ושני עוזרים בלבד.

למרות מצבו הרפואי, הרב ריצה עונש של שנת מאסר מלאה - זאת עקב סירובה של הפרקליטות לקיצור שליש מעונשו, וערעורה נגד ועדת השחרורים שהתקבל בבית המשפט. הרב פינטו מסר כי "הרב הודה וברך באופן אישי את הסוהרים, השוטרים, הרופאים ועובדי המנהלה שעשו ככל שלאל ידם להקל את שהותו, ולסייע בהקלת מצבו הרפואי למרות לחצים מצד גורמים אינטרסנטיים למנוע זאת. יחסם ראוי לכל שבח ותודה מעומק הלב".

ככל הנראה צפוי היום הרב יאשיהו פינטו להשתתף בהכנסת ספר תורה בקבר רבי שמעון בר יוחאי שתיערך היום. מחר ימסור הרב את השיעור הקבוע באשדוד בנוכחות מאות תלמידיו ומעריציו, לאחר שמאז כניסתו בשערי הכלא לא עשה זאת, למקום צפוי להגיע קהל רב, ובקרב תלמידיו ניכרת ההתרגשות הרבה. במהלך השיעור יתייחס הרב, מן הסתם, לתקופת שהותו בכלא.

כזכור, כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הרב יאשיהו פינטו הורשע באפריל 2015 במתן שוחד ובשיבוש הליכי משפט ונדון לשנת מאסר בפועל. שלושת שופטי בית המשפט - יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז החליטו לשלוח את הרב פינטו לכלא, ולא לקצר את עונשו לחצי שנת עבודות שירות כפי שביקש.

משפחת ברכה הגיבה על שחרורו של הרב פינטו: "אנו מכבדים את החלטת כבוד בית המשפט שגזר על יאשיהו פינטו שנת מאסר. משריצה את מלוא העונש שנגזר עליו, אין לנו כל עניין בקורותיו או מעשיו של מר פינטו, וכפי שעשינו עד כה נמשיך לפעול להנצחת פועלו ודרכו של יקירנו, תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, למען הדורות הבאים".

ברכה שימש כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה. היה מקורב בתחילה לרב פינטו, ב-2012 דיווח ברכה למפקדיו כי הרב פינטו הציע לו שוחד בתמורה להעברת מידע על חקירה שבה היה מעורב. ב-5 ביולי 2015 נמצא ברכה מת ליד רכבו בנסיבות טראגיות.
הרב פינטו שובה ישראל פרשת פינטו הרב והניצב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד