י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

יוצאים בשאלה? אייכלר תוקף עם חוזרים בתשובה

את התגובה להצעת החוק של ח"כ מיקי לוי לפטור מביטוח לאומי ליוצאים בשאלה, הגיש אייכלר יחד עם הצעה משלו • צפו בשתי הצעות החוק והשוו

ח"כ אייכלר, פלאש90
ח"כ אייכלר, פלאש90

חבר הכנסת ישראל אייכלר רק קם מהשבעה על אביו ז"ל, וכבר הוא משגר את חיצי חריפותו הפרלמנטרית: "בחדרי חרדים" חושף כי השבוע הגיש אייכלר הצעת חוק שבאה לסייע לאוכלוסיית החוזרים בתשובה בישראל, ולפטור אותם מתשלום דמי ביטוח לאומי - זאת בכדי "להקל על הקושי ממנו הם סובלים".

הצעת החוק של אייכלר באה להשיב אש בתגובה להצעת החוק של ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד' שמבקשת לפטור את היוצאים בשאלה מתשלום דמי ביטוח לאומי, בשל "הקושי הכלכלי החמור ממנו הם סובלים". אליבא דאייכלר, גם החוזרים בתשובה סובלים מקושי, ומן הראוי לפטור דווקא אותם מתשלום דמי הביטוח הלאומי.

אייכלר הגה את הרעיון על מנת להצביע על חוסר ההיגיון שיש, לדבריו, בהצעת החוק של לוי. הח"כ הבעלזאי אף נטל את נוסח הצעת החוק שדורשת לסייע לחוזרים בשאלה – השאיר אותה על מקומה, שינה בה את המילים מ"חוזרים בשאלה" ל"חוזרים בתשובה" ומעט מדברי ההסבר, ושיגר אותה למזכירות הכנסת.

בדברי ההסבר לחוק כתב אייכלר כי "החוזרים בתשובה מתקשים בין היתר במציאת תעסוקה וברכישת מקצוע בשל המעבר החריף מחברה חילונית לחברה דתית – חרדית, ומהפער העצום ביידע ובסיגול אורחות החיים שהם מחוייבים להשלים. עקב כך, חוזרים בתשובה סובלים מקשיים כלכליים".

לסיום נכתב בהסבר להצעת החוק: "מתן הסיוע לחוזרים בתשובה בחוק זה נובע מתוך רצון תועלתני לשלבם בחברה החדשה שלהם, ומרצון לקדם שוויון בין אוכלוסיות שונות. הצעת חוק זו מבקשת לסייע לחוזרים בתשובה להתמודד עם הקשיים שתוארו לעיל באמצעות פטור דמי ביטוח לאומי, שצפוי להקל על הקושי הכלכלי החמור ממנו הם סובלים".

צפו בשתי הצעות החוק וחפשו את ההבדלים.





חוזרים בתשובה חוזרים בשאלה ישראל אייכלר מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד