י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הבטיח וקיים: טראמפ הורה על הקמת חומה בין ארה"ב למקסיקו

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם הערב על צו לבניית חומה בגבול עם מקסיקו • הורה על מאבק בערים המסרבות לגרש מתחומן מהגרים בלתי חוקיים ומהווים 'ערי מקלט' • חזר על הבטחתו: "בסופו של דבר מקסיקו תשלם על בניית החומה"

הבטיח וקיים: טראמפ הורה על הקמת חומה בין ארה"ב למקסיקו
רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם הערב (רביעי) על צו לבניית חומה בגבול של ארצות הברית עם מקסיקו. טראמפ עשה זאת במהלך ביקורו במשרד לביטחון הפנים, שם הוצג השר החדש ג'ון קלי. "דיברנו על זה מההתחלה", הסביר.

הצעד של טראמפ הינו חלק מהגברת האכיפה למניעת הגירה בלתי חוקית, ומלבד בניית המכשול, ניתנה גם הוראה להגדיל את המס על ערים המסרבות לגרש מתחומן מהגרים בלתי חוקיים, והן מהוות 'ערי מקלט'.

קודם לכן הבהיר טראמפ בראיון לרשת ABC כי אין בכוונתו לסגת מהבטחת הבחירות והוא מתכוון לחייב את מכסיקו לשלום על כל הבנייה של החומה.

"אני מצפה להתחיל את בניית החומה ברגע שהדבר יתאפשר מבחינה פיזית, אולי בתוך כמה חודשים, וכי תכנון הבנייה שלה מתחיל כבר כעת,, אמר.

טראמפ הסביר כי בתחילת התהליך יצטרכו האמריקנים לממן את הקמת החומה, אולם בסופו של דבר מכסיקו תשלם עליה: "המשא ומתן עם מכסיקו על החזר ההוצאות יתחיל בקרוב", אמר.
טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד