י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חילול שבת פומבי בבלפור: דרוש נהג בשבת לבילויי ילדיו של נתניהו

בעוד מאבקי השבת והמרכולים מתסיסים את צמרת הממשלה, מתברר כי לשכת ראש הממשלה עסוקה באיתור נהגים לשבתות וחגים על מנת שיסיעו את ילדיו יאיר ואבנר למסיבות ובילויים • האם זה חוקי בכלל? 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

נתניהו, פלאש90
נתניהו, פלאש90

על רקע חקירות ראש הממשלה והמאבקים על קדושת השבת, מתברר כי באופן רשמי, משרד ראש הממשלה מחפש בימים אלו סטודנטים שיסכימו לעבוד כנהגים בשבתות, ולא תאמינו בשביל מה: לשמש כנהגים של בניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו – בדרכם לבילויים בלילות סופי השבוע וחגי ישראל.

בתיאור המשרה במודעה שהובאה הבוקר ב"ידיעות אחרונות" ושפורסמה כאמור בימים האחרונים על ידי לשכת ראש הממשלה ונציבות שירות המדינה, נכתב כי דרוש עובד לתפקיד "נהיגה ברכב ממשלתי לצורך ביצוע משימות, ביצוע בדיקות שיגרתיות ברכב ובאביזרים המותקנים בו לצורך הבטחת תקינות ובטיחות הרכב, ביצוע מטלות נוספות בהתאם להוראת הממונה".

מיקום העבודה בירושלים, והיקף המשרה הוא 120 שעות בחודש. כל זה תחת הכותרת הפונה ל - "סטודנט/ית לעבודה בנהיגה בסופי שבוע ובחגים".

כאמור, גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו ל'ידיעות אחרונות' כי "הסטודנטים אמורים לשמש בעיקר את ילדיו של בנימין נתניהו, יאיר ואבנר, בסופי שבוע ובחגים ומסיעים אותם למקומות בילוי בשעות הקטנות של הלילה". יחד עם זאת, הדיווח לגבי הבן אבנר תמוה, כיוון שכפי שדווח מספר פעמים ב'בחדרי חרדים' הוא מוגדר כמתקרב לדת, מגיע להתפלל לעיתים בבית כנסת הגדול בירושלים, ועד כה לא דווח על חילולי שבת פומביים מצידו.

עוד נכתב כי "הנהגים הסטודנטים ממלאים את מקומם של נהגי הפול במשרד רה"מ שלא מוכנים לעבוד בסופי שבוע וחגים בהסעת ילדי רה"מ". ולדברי הגורמים, "התחלופה של הנהגים הסטודנטים היא גבוהה וכי הנהגים מתלוננים שילדי רה"מ מטרטרים אותם כל הלילה והם נאלצים לעשות איסופים ופיזורים של חבריהם של יאיר ואבנר כאילו היו נהגי מוניות".

מלשכת ראש הממשלה לא הכחישו את הדברים ומסרו כי "משרד רה"מ מעסיק נהגים תורנים במשרת סטודנט בסופי שבוע על פי אישור שהתקבל מנציבות שירות המדינה".

המקרה חושף מספר נקודות חמורות ושאלות הדורשות בירור מעמיק. ראשית, באופן רשמי משרד ראש הממשלה מגייס צעירים שהם גם יהודים עבור עבודות חילול שבת ללא שיש בהן צורך או פיקוח נפש, אלא רק למטרת הבילויים של בני משפחת נתניהו וחבריהם, האם החוק מתיר זאת?

שנית, מדוע אזרחי ישראל נדרשים לממן את הנהגים של בני ראש הממשלה וחבריהם – בדרכם לבילויים בשבות ובחגים? "בחדרי חרדים" שיגר בקשות להבהרות מהגורמים הרלוונטיים, ואנחנו מבטיחים לעדכן בכל פרט.

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר כי ״הידיעה אינה נכונה, בין השאר מפני שאבנר נתניהו שומר שבת ואינו נוסע בשבת. כל ההחלטות בנושאי האבטחה נקבעות על ידי גורמי הביטחון וליאיר ואבנר אין שום חלק בכך״.
שבת נתניהו יאיר ואבנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד