י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מוזס, האם ראוי לח"כ לקבל מתנות? "איזו שאלה, ברור שכן"

הגנה חרדית כזו על ראש ממשלה לא נראתה מעולם - בראיון וידאו מיוחד שוטח ח"כ מוזס את תפיסתו השנויה במחלוקת על הענקת מתנות לנבחרי ציבור, מספר כמה מתנות הוא עצמו קיבל וממי, ומעניק הצצה שערורייתית לנורמות הפסולות של מנהיגי המדינה

מוזס ונתניהו, אלוקים יבקש נרדף. פלאש90
מוזס ונתניהו, אלוקים יבקש נרדף. פלאש90

בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו חוטף מכות מבוקר עד ליל מהתקשורת ומהאופוזיציה, חברי הכנסת החרדים מחבקים אותו עד חנק. השבוע, בשעת השאלות של נתניהו – בחר חבר הכנסת הויז'ניצאי אליעזר מנחם מוזס לברך את ראש הממשלה בפומבי, ש"שיעלה מעלה מעלה" מול חורשי רעתו. מיד לאחר מכן קיים "בחדרי חרדים" ראיון וידיאו עם מוזס שהפתיע ותקף את תוקפי נתניהו "הליצנים", שביקור בסלון ביתם יסגיר את המתנות הרבות שדווקא הם קיבלו במשך השנים.

מוזס לא הבין את הבעיה בקבלת מתנות - "אחד שבידידות 20 שנה לפחות, אני לא מבין מה הפסול - איך אפשר לבוא לידיד בלי מתנות?". הוא שלף טיעון תורני: "במגילת אסתר אנחנו רואים שכשאנחנו רוצים להביע את גודל האחדות ביננו – אנחנו מביעים אותה על ידי משלוח מנות איש לרעהו, אולי יבוא ויאסרו בכלל לתת משלוח מנות? זה דבר הזוי. אני עוד לא שמעתי שהולכים לידיד ולא מביאים לו מתנות, באים, מביאים מתנות, אם לא, מה עם כל חנויות המתנות, למי הן מיועדות?, מה נבחרי ציבור הם לא אנשים, הם לא "איש לרעהו"? איפה נשמע כדבר הזה".



- אז אתה חושב שראוי לנבחר ציבור לקבל מתנות?

"בהחלט שכן, איזו שאלה".

- אתה מקבל מתנות?

"משלוח מנות - כן, אבל אני רק מקפיד שאני לא אהיה אחר כך משועבד לזה שהביא לי את המשלוח מנות, להיפך אני רואה את זה כהכרת הטוב על זה שאני עובד ומשרת את הציבור יום ולילה, אני לא רואה בזה שום פסול, אני לא יודע איך הפכו עוד חוק ועוד תוספת לחוק".

מוזס ממשיך להפתיע: "תשמע, כולם כאן לוקחים מתנות, כולם, ואני מכיר הרבה אנשי ציבור שאתה בא אליהם הביתה ואתה רואה איזה וויסקי יוקרתי הם מוציאים מהארון, איזו שמפניה יוקרתית הם מוציאים מהארון לכבד אותך, למי הם מספרים סיפורים - הרי לאחד יש גלובוס של כדור הארץ ולשני יש 30-50 סוגי משקאות, לשלישי יש דוגמא של פסנתר ויש שם 200 בקבוקים, על מי הם עובדים כאן הליצנים האלו?".

- מה המתנה הכי יקרה שקיבלת בתור חבר כנסת?

"לא בתור חבר כנסת, אבל קיבלתי ש"ס לחתונה שלי מהכלה".

- ומתנות מאנשים שפוקדים את ביתך או את משרדך?

"אין לי משרד לקבלת מתנות, אבל אנשים, ידידים באים מחו"ל – באים בידיים ריקות? אני כשאני נוסע לחו"ל אני בא עם ידיים ריקות? יש לי מתנות שהם שוות ערך הרבה יותר ממה שקיבל נתניהו, כתב יד של הרבי זצ"ל "האמרי חיים", או אפילו ספר שקיבלתי מהרבי מויז'ניץ זצ"ל, קיבלתי גם מהרבי שיחיה, אני מקבל מפעם לפעם ספר – זה אצלי הכי חשוב, אז מה – תבוא ותגיד לי שאני צריך ללכת לחקירות על זה?".

- כן, אבל נתניהו קיבל מתנות באמת יקרות.

"תלוי, אילו אני הייתי מילצ'ן, זו הייתה מתנה זולה, מה זה אצל מילצ'ן ששת אלפים דולר, ריבונו של עולם, וחוץ מזה – צריך לבדוק על כל בקבוק כמה זה עולה? אוי באמת, תעזבו אותי מהקטנוניות הזו. המתנות של מילצ'ן לנתניהו הגיעו ל-600 אלף שקל, והם הרי בידידות 20 שנה, נו, אז תחלק את זה לשנים, מה קרה כאן? הצביעות חוגגת".

- איך זה שפתאום אתם, חברי הכנסת החרדים הפכתם להיות "אוהדי ביבי"?

"כתוב ש"האלוקים יבקש את נרדף" ואמרו חז"ל – "אפילו צדיק רודף את הרשע", הנרדף במקרה הזה – הוא ביבי, לא הצליחו להוריד אותו בבחירות, מנסים כעת בכל דרך להוריד אותו".

לסיום, חשף ח"כ מוזס את הקשר המשפחתי שלו עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס: "הסבא של נוני מוזס היה מסדר קידושים של ההורים שלי. הרב הגאון רבי זאב וולול מוזס, שהיה ראש בתי הדין של קאליש".
מוזס מילצ'ן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד